Pagina 1 van 1

Geplaatst: 21 feb 2010 20:09
door bastian
hallo luitjes , ben afgelopen vier dagen weer op en neer naar zwitserland gereden gereden met aanhanger erachter om 3! kleine tractoren op te halen , christus wat een avontuur , aan de grens wreef een douanier 3 x zijn ogen uit of het echt om een voertuig uit 1976 ging die het land in ging (mot daar tol per km betalen voor 3,5t en meer) ,met de eerste twwe adresjes in de zak verliep t reisje vlotjes , vrijdag rond twaalf uur begon t geemmer dor dat "onze grote vriend backfire " weer van zich liet horen --> regenwater op verdelerkap , net goed en wel gemaakt haakt de ruitenwisser af --> stangenstelsel liep eruit , also twee uur vertraging met de toko naar de grens om er uit te gaan -->weer twee uur vertraging , zaterdag over Frankrijk weer terug on s avonds om half tien terug te zijn , totaal 4 kleine storinkjes gehad ( v-snaar , backfire , ruitenwisser,en tussenas die t laatste stuk begon te trillen en klakken) , verder alles naar wens verlopen ,sneeuw ijs en modder ---> de oude dodge deert t niet , heb 700 ltr gas nodig gehad voor t 1800 km lange traject ( hoe t ding zo zuinig kan lopen met 8000kg
totaalgewicht snap ik zelf ook niet :D ) fotos komen ff later :D




Edited By bastian on 1266779569

Geplaatst: 22 feb 2010 14:03
door Laurens
Hierbij de beloofde foto's

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Groeten Bas

Geplaatst: 22 feb 2010 16:33
door Henk_W200
Wow , je hebt wel lef om zo ver te gaan

Mag ik wel :toppie

Geplaatst: 22 feb 2010 17:43
door skiere
ja zeg dat wel!
die ritjes naar daar moeten inderdaad hele avonturen zijn.reis je alleen of heb je gezelschap in de dodge?
staan er daar uberhoud nog traktoren,of heb je ze al allemaal meegenomen? :;):

Geplaatst: 22 feb 2010 20:24
door bastian
ah, ff ter verduideling ---> bovenstaande foto s zijn van de rit naar langenlonsheim op zaterdag 13 februari , twee tractoren geladenboven in bos , zelfs dodge kon daar niet naar boven komen althans met aanhanger en lading , tractor eraf gereden en toen met 4x4 en veel wielspin naar boven gekrabbelt , hier deze twee tractoren geladen en toen 2 km lange besneeuwde bospad naar beneden toe( zijn de fotos genomen vanuit t raam) , laatste foto is op de rijnveer bij Linz , toen ik tegen de bergen op reed viel t mij op dat de motor die op lpg rijdt heel licht detoneerde , ij thuisbasis ff gecontroleerd : blijkt de ontsteking op ca 24 graden voor bdp te staan ! teruggezet naar 12 graden en loopt weer zoals t moet.fotos ch volgen hier onder later. :D

Geplaatst: 23 feb 2010 11:43
door Laurens
Hierbij de CH foto's

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Groeten Bas

Geplaatst: 23 feb 2010 15:49
door bastian
foto 1 is laden in franstalig CH foto 2 is op route nationale in F foto 3 is tanken in schengen L foto 4 is weer op de thuisbasis in NL waar de laatste trekker er weer af moet . Met veel dank aan Laurens ,zonder hem was deze foto reportage op dtbweb een stuk moeilijker geweest .

Geplaatst: 23 feb 2010 16:21
door skiere
dat noemen ze nu een vrachtje!

Geplaatst: 23 feb 2010 17:37
door Laurens
Hey Bastian,

Ik vind het echt super vet dat je zo´n avontuur aan durft, ik vond frankrijk met de dodge al heel wat, maar naar met 8 ton 1800 km te rijden, das echt super,

rijd je helemaal in je eentje dat hele eind?

Geplaatst: 23 feb 2010 19:44
door bastian
ja ik rijdt t hele stuk in mijn eentje ,ik doe dit altijd zo ,tja als met panne komt te staan of wat dan ook dan moet je t zelf zien te redden , zoals met water in de ontsteking bij Lausanne en de ruitenwissers is t in de regen repareren met een schroevendraaier ,ik neem dan ook gereedsschapkist ,deken en vloeistoffen mee , aan de grens nog lang liggen zoeken naar een spediteur eerdat ze een t documentje naar nederland op willen maken moet je voor de tweede keer naar binnen lopen en wat technisch liggen lullen en verhip na 230 borg komt dan eindelijk een t document voor de dag ,en zo moet je je zien te redden,maar t lijkt wel of de motor minder te lijden heeft als die werken moet ,de motor is een stuk schoner geworden dwz de witte smurrie onder de kleppendeksels is geheel weg en ik had ook weer die lpg destillaat in de slang ,dit weer weggepoetst en de power knop iets verder open en de auto trok vanaf luxemburg stukken beter



Edited By bastian on 1266950998