Pagina 1 van 1

Geplaatst: 03 mar 2004 20:27
door hibma52
Mijn benzine meter werkte niet meer en nu ben ik er achtergekomen waarom er zitten geen draden meer naar de tank ,ik heb gevonden een losse blauwe draad en op de tank een stekkertje met een witte draad weet iemand hoe dit gezeten heeft.

groetjes Odin.

Geplaatst: 26 sep 2007 22:39
door fcapri
dit ouwe topic eens gevonden en dacht het nog eens naar boven te halen.

ik heb dus een probleem met de tankmeter. heb deze weet benzine ingedaan (met vaatjes) en terwijl de meter nog steeds op de E van empty stond, liep de benzine al ferm over.

daar heb ik ook ineens gemerkt dat mijn tankmeter niet meer goed afsluit en er benzine langsdaar ook uitsijpeld (laat schone plekken na op de oprit)

zijn deze tankmeters te herstellen of moet je die vervangen. en waar vind je dan zulke dingen.

ik neem aan dat de tank best leeg is, die dan laten zakken en dan tankmeter uithalen? das dus een probleem want de tank is bomvol nu en mijn dodge rijd voor geen meter op benzine. op LPG rijd die als nieuw.
de benzine wordt enkel in nood geval gebruikt, en ik dacht dat de tank volledig leeg was (blijkt dus vol te zitten)

Geplaatst: 27 sep 2007 12:12
door Gerhart
Weet je zeker dat het de sensor in de tank is en niet de meter?
Simpel te testen: de stekker van de tank even aan de massa houden; als de meter oploopt -> sensor kapot. Als de meter niet oploopt -> meter (waarschijnlijk) kapot.
Als de sensor niet meer werkt, kan het zijn dat de vlotter lek is. Deze kan weer gesoldeerd worden.
Dit gebeurd vaak als de tank lanere tijd leeg heeft gestaan.
Nieuw zijn ze niet meer te krijgen, alleen NOS (new old stock).

Geplaatst: 27 sep 2007 16:02
door fcapri
ik heb de 2 draden losgetrokken en deze tegen elkaar gehouden.

ik heb ergens gelezen dat 70ohm een lege tank is, en 0ohm een volle tank. dus dacht ik: we gaan die draden eens tegen elkaar houden.

ik meet 73ohm op de tank eenheid.

als ik contact aanzet dan gaat de benzinemeter van uiterste stand tot in het midden van de E. dus die doet het nog.

ook bij de draden aan elkaar zetten gaat die direct naar maximum. dus bekabeling en meter zijn ok. zit hem in de tank.

ik dacht eerst dat ik volledig zonder benzine reed en telken de gas installatie sneuvelde en ik op benzine naar de garage moest, had ik al schrik om stil te vallebn. vandaar aan elk tankstation der ff 10liter bij (meer doe ik er niet in want mijn benzinepomp lekt vooraan).

de dodge lijkt heel zuinig want der zat nu zoal 50liter in

Geplaatst: 27 sep 2007 18:53
door Henk_W200
De fuel benzine meter sensor is een vlotter die een potmeter laat bewegen.

Zo zijn de waardes, ik heb alles uitgezocht omdat ik mijn benzine tank heb verwijderd en mijn fuel meter op de gastank heb aangesloten . :D werkt perfect https://www.wee200.nl/w200_tips/fuel_m ... _meter.htm

Afbeelding

Een draad ligt aan massa, aan de chassic-balken
En de andere gaat naar de fuel meter heen.

Geplaatst: 27 sep 2007 19:16
door skiere
ik heb dit ook voor gehad mijn meter stond ook altijd op empty.tank los gemaakt en laten zakken.meter eruit,en wat blijkt de vlotter was lek en liep zo vol met benzine dat die altijd laag ging.die vlotter is gemaakt van koper,brons achtige legering.solderen kan maar bij mij was die vlotter zo broos en dunneke's,dat solderen niet meer kan.ook was de bedrading van de pot.meter in de tank stuk.ik heb dit geheel zo gelaten en niet hersteld.
met mijn lpg heb ik ook geen vollume meter.ik weet het het is niet echt handig maar het went.

Geplaatst: 27 sep 2007 19:21
door Henk_W200
Heb ff de schema bekeken

Er zitten 2 draden op niveau potmeter van de benzinetank

De witte is massa
Die andere gaat naar de dashboard meter

groetjes Henk_W200