wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hè rob
was die van achter gebroken?
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

De kleppendeksels gedemonteerd, schoongemaakt en gespoten. De rubberen pakkingen braken meteen al doormidden dus ik hoop met nieuwe pakkingen wat 'zweten' mee op te lossen.

Wat me tegenviel was de binnenkant. Zowel op de kleppendeksels als wanneer ik in de motor kijk zie ik een harde aanslag die waarschijnlijk bestaat uit zand en roest. De kleppendeksels heb ik uiteraard goed schoongemaakt, maar ik zie het niet zo zitten om met een doekje in mn blok te gaan zitten porren. Ik vraag me dus af of dit kwaad kan (ik heb de Dodge nu drie jaar en verwacht dat een vorige eigenaar wat teveel modder gehapt heeft) en hoe ik eventueel de motor schoon kan maken. Carter verwijderen en doorblazen had ik zelf al bedacht maar hebben jullie nog ideeën?
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt »

Starterkrans met koppelomvormer vernieuwd alsook de startmotor (high torque).
Dit alles begon nadat beiden schade hadden opgelopen omdat ik de verkeerde High torque starter meegekregen had. Inmiddels alles weer in elkaar.
Bezig met de dempers, want die waren slecht. Er komen dus nieuwe onder.

Nagedacht over headers aangezien de uitlaat er onderuit ligt, maar de berichten over het moeilijk passen/aanpassen en dergelijke houden me nog even van die dingen af.

Aan Zjeeraar: daar heb ik geen ervaring mee.
diesel/ remmenreiniger, misschien?

Grtz, Nawt
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

headers is wel te doen hoor. ik ben er 2.5u mee bezig geweest per kant om de complete uitlaat te vervangen. alleen zou ik wel ff wachten tot je zeker weet dat je startmotor enzo goed is, als je headers hebt kan je je startmotor niet meer loshalen zonder ook de headers los te halen.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heb van de week de traantjes plaat op maat gemaakt voor in de laadbak.
als je een high torque starter hebt kan je deze met hedders er gewoon tussen uithalen, met een originele word het moeilijker.
groet'n oet ainrom
rvanderende
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09

Bericht door rvanderende »

ik ben begonnen met deze set
MILE MARKER NP203 CONVERSION KIT
als deze set in de tussenbak zit dan kan mijn dodge ook 2wheel drive rijden

vanavond de 203 uitmekaargetrokken
de set tandwielen op de werkbank gezet en de nieuwe set ingebouwd

morgen alles nakijken en controleren en dan hopelijk werkt de tussenbak als volgd

4h 2h n 4l 2l

groejtes
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Nu eindelijk het chassis helemaal af (moest het voorste stukje nog doen)
Hiervoor moest wel de bumper eraf, ben @#$%^& 2 uur bezig geweest om 6 verroeste bouten los te halen :evil: blaren op me klauwen van het hameren, leuk, zo'n oldtimer :angry:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Zag er zo uit:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Kaalgeschuurd, Owatrol erop:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En Hammerite eroverheen:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En omdat de bumper en bullbar er toch af lagen die ook maar meteen even voorzien van een nieuw laagje verf:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En het resultaat:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

is niet echt te zien in het donker he... :D Maak nog wel een keer overdag een foto.

Lampjes zijn ook leuk in het donker:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>[/quote]

Verder nog alle vloeistoffen nagekeken en bijgevult, ga na de winter maar is een grote beurt doen (ook pakkingen vervangen).
Jaap
'76 W200 440 V8
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Setje assen op de kop getikt, en kaalgemaakt en in de verf gezet

Zoals ik ze afgelopen weekend in de menie gezet heb
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En zoals ze nu hangen..
Mooi groen, is niet lelijk :mrgreen:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

dodge is binnen bij lpg boer om de gas tank te laten testen.moet om de 6 jaar in belgie!220 €
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Vandaag aan het werk gegaan om de kabelboom op te schonen te repareren en hopenlijk ook wat stroom een laad problemen op te lossen daardoor. we zijn een dag aan het knippen en herstellen geweest.

massa schakelaar ingebouwd, Nieuwe massa kabels gelegd de massa kabel naar de carosserie bestond helemaal niet meer :p geen wonder dat er allemaal gekke problemen ontstonden.

nieuwe dynamo kabel rechtstreeks op de accu en lampje in het dashbord gemaakt.

Wat een puinhoop. ik denk dat de vorige eigenaar ergenst werkt waar ze kroonsteentjes maken. .... :angry:

gaat op zich goed probleempjes nog,
de toeter doet het niet
de dashbord verlichting niet/meer
accesoires niet
de 3 lampjes die in het dash bord zitten onder de radio en de kabels fittingen, zijn weg ???
verlichtings schakelaar is gaar :(

verder zou ik er ook graag een achteruit rij lamp op maken maar kan de eventuele aansluiting niet vinden.

dit is alleen maar de motor ruimte en zover het dashbord vanaf de cabine naar achter heb ik nog niet gehad.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

tips en tricks zijn welkom :D
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Bericht door ikke »

Hoi Smoky,
Rigoreus bezig, ik hoop dat je er niet teveel uit hebt geknipt. Ik zie namelijk ook de stekker van de spanningsregelaar liggen!
Of heb je er een andere dynamo ingezet waarbij dat niet nodig is?
Kijk anders ook even bij Frans op de site. Zeer handige tips.

http://harisha.home.xs4all.nl/frans/dutch/w200mod.htm
Patrick
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

er zit idd een andere dynamo op waardoor deze niet meer nodig was
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Steenbok
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2011 21:35
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Steenbok »

Ik heb vandaag wwn sms naar mijn straal bedrijf gestuurd. Ik hoop dat ik half deze maand eens in mijn dodge kan gaan rijden;o)
Maar eerst moet hij naar de cabrio boer voor een dak en er moet een gastank onder.

Kijk er naar uit de morot weer te voelen hmmm
live your dreams don't dream your life
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

weer verder gegaan met de bekabeling van de dodge, op zich valt de staat van de bekabeling met niet tegen op een paar kleine dingen na dan. de massa kabel naar de carroserie was weg :angry: geen wonder dat alles een beetje vreemd deed.

De vorige eigenaar heeft er een trekhaak onder gezet en heeft het amerikaanse systeem van het knipperen van de gewone verlichting omzeild zodat de achteruitrijlampen kniperlichten zijn geworden, en er een apart rem en achterlicht ontstaat. alleen dit heeft die onder de wagen gedaan ergens met het aansluiten van de bekabeling voor de aanhanger verlichting. nu is het meer origneel dus er werkt niks meer zoals het zou moeten, krijg het nog niet goed kan niet vinden waar of hoe dat die dat nu heeft gedaan. Misschien beter kunnen laten zitten maarja.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Van het weekend de motorkap weer gemonteerd en de rest van de voorkant weer in elkaar gezet en uitgelijnd. Een hele klus en de naden zijn breder als ik eigenlijk zou willen maarja, dat zal toch ook wel bij de auto horen! Nog een paar dingetjes (zoals de bank weer terug monteren) en dan kan ik na een paar maanden werk weer de weg op!
Plaats reactie