Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

cilinderinhoud

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

hallo allemaal,hier een berichtje uit belgie,ik heb sinds kort(nog niet thuis staan)een dodge w200 uit 76,maar ik kan nergens in de papieren terug vinden wat de cilinder inhoud is.is er iemand die mij dat kan uitleggen alvast bedankt
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

hallo, In de meeste dodge's w200 '76 ligt een 318ci 5,2 liter motor... staat op je papier een 116KW vermogen dan is het de 5,2 liter..

groet Maui




Edited By maui on 1109793533
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

En als het idd de 318 is staat in verhoogde letters ook nog 's een serienummer gevolgd door de motorinhoud op de bestuurderskant van je blok, onder het uitlaatspruitstuk. Deze cijfers zijn een paar cm hoog, en bijna niet te missen. Je moet er wel even voor onder de dodge kruipen. Waarschijnlijk zijn de laatste 5 tekens " 318-3 waarbij die "-3" schijnt te betekenen dat het een truck-318 is, met een gesmede itt gegoten krukas. (en daar is niks mis mee)
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

:bier: mag ik jullie alvast bedanken voor het antwoord.
zodra ik hem thuis heb staan word ik lid want ik wil hier zeker mee doorgaan,en ik wil graag dan ook een fotoo'tje plaatsen :joker:
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

:welder: rienk bedankt voor de uitleg,ik ben gisteren wezen kijken maar ben volgens mij op een probleem gestuit,onder het spruitstuk zit geen indentificatie plaatje,er zit er wel een onder de motorkap aan de bestuurders kant.
er staat op het type,merk,chassisnummer en iets van pva??
weet jij misschien wat dat betekend.

even wat anders wat voor kleur zijn de newfoundlanders wij hebben twee bruine gehad.

alvast bedankt dick
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Daar zit ook geen typeplaatje, maar de nummertjes zouden daar in verhoogd relief 'op' het blok moeten zitten, gewoon integraal gegoten, dus...

Anders kun je altijd nog aan de voorzijde van de bestuurderskantcylinderkop, net onder de koppakking naad even de motorverf wegschuren. Dan zou daar ook een ingeslagen nummer te voorschijn moeten komen.

Ook kun je aan de hand van het VIN nummer (=chassinummer) de originele motorinhoud decoderen, maar wie zegt dat er in een kleine 30 jaar niet al eens een motor is verwisseld.

Onze newfs: 1 witzwarte, 1 zwarte, beide teefjes. Fotos staan hier
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

aha ,nu dan moet ik maar eens op mijn gemak gaan zoeken als hij thuis is,maarja daar moet ik nog even op wachten.

trouwens dat zijn twee schitterende newfie's

gr dick
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Plaats reactie