Pagina 1 van 1
Geplaatst: 09 feb 2012 17:31
door Tommy_W200
Gisteravond geprobeerd om mijn reservewiel onder de Dodge te bevestigen met de bijgeleverde beugel. Echter, ik kon het ding niet vasthouden en vastzetten tegelijkertijd.
Ook merkte ik dat er waarschijnlijk geen krik meer bij mijn W200 is. Want ik dacht, dan krik ik het wiel omhoog.
Daarom de vragen:
- Watvoor krik hoort erbij? (en waar hoort die normaal te zitten)
- Gebruik je die normaal ook om het reservewiel te plaatsen onder de bak?
- Hoe zit het reservewiel origineel vast op die plek? (of wat is handig)
Geplaatst: 09 feb 2012 21:29
door Tommy_W200
Ik bedoel vooral voor als je een lekke band krijgt, dat je hem zelf kan wisselen. Eronder kruipen gaat makkelijk zonder opkrikken, mijne heeft origineel dubbele bladveren.
Die potkrikken zijn inderdaad niet duur:
http://www.einhell-gereedschap.nl/einhell....k+8+ton
Alleen is zoiets maar 45 cm hoog. Hoe heb jij die precies verhoogd?
Ik dacht er al aan om wat stoeptegels bij te voegen, maar dat is natuurlijk niet echt een mooie oplossing. En waar moet hij dan onder gezet worden? Ik zag geen kriksteunen onder mijn W200.
Geplaatst: 09 feb 2012 21:31
door Tommy_W200
En hoe krijg ik het reservewiel weer op zijn originele plaats?
Geplaatst: 09 feb 2012 22:30
door beundehaas
Krik altijd onder de as zetten bij het banden wisselen. reserve wiel heb ik in de laadbak staan tussen wielbak en cabine zeg maar.
Geplaatst: 09 feb 2012 23:24
door Robbie
Tommy_W200 schreef:Ik bedoel vooral voor als je een lekke band krijgt, dat je hem zelf kan wisselen. Eronder kruipen gaat makkelijk zonder opkrikken, mijne heeft origineel dubbele bladveren.
Die potkrikken zijn inderdaad niet duur:
http://www.einhell-gereedschap.nl/einhell....k+8+ton
Alleen is zoiets maar 45 cm hoog. Hoe heb jij die precies verhoogd?
Ik dacht er al aan om wat stoeptegels bij te voegen, maar dat is natuurlijk niet echt een mooie oplossing. En waar moet hij dan onder gezet worden? Ik zag geen kriksteunen onder mijn W200.
Als jij op 33Inch banden rijd zit het hart van jou assen op 419mm dat is 41.9cm gemeten vanaf de straat.
Een potkrik met een maximale hoogte van 45cm is dus ideaal, mits het hefvermogen voldoende is. :)
Geplaatst: 10 feb 2012 09:07
door zjeeraar
En anders een stukje houten balk meenemen, neemt weinig ruimte in en werkt perfect als extra verhoging!
Geplaatst: 10 feb 2012 10:07
door frenkie
De bijgeleverde potkrik zit rechtsvoor onder je motorkap, net achter je rechter koplamp zeg maar.
Om het reservewiel te plaatsen moet je zorgen dat je de beugel aan 1 kant vast zet (linksachter) maar voldoende speling hebt om het wiel er makkelijk tussen te krijgen.
Wiel omhoog duwen met je knieƫn en de andere kant vastzetten.
en dan links verder vast draaien.
Een potkrik vind ik persoonlijk waardeloos en alleen voor noodgevallen.
een garagekrik is een stuk handiger ook voor het plaatsen van je reservewiel.

Edited By frenkie on 1328865082
Geplaatst: 11 feb 2012 22:16
door Tommy_W200
Ik heb het reservewiel met een palletwagen en een stapel minipallets op zijn plaats gehouden terwijl ik rustig de houder op zijn plaats bevestigde. Dat ging prima. Ik kwam op het idee omdat ik hem toevallig naast een stapel minipallets geparkeerd had.
Die garagekrik is ook mooi, alleen vraag ik me af of die hoog genoeg komt en of die zich een beetje laat inpassen op de originele plek van de krik.