Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Krik en reservewiel - Watvoor krik hoort er bij mijn W200?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Gisteravond geprobeerd om mijn reservewiel onder de Dodge te bevestigen met de bijgeleverde beugel. Echter, ik kon het ding niet vasthouden en vastzetten tegelijkertijd.

Ook merkte ik dat er waarschijnlijk geen krik meer bij mijn W200 is. Want ik dacht, dan krik ik het wiel omhoog.

Daarom de vragen:
- Watvoor krik hoort erbij? (en waar hoort die normaal te zitten)
- Gebruik je die normaal ook om het reservewiel te plaatsen onder de bak?
- Hoe zit het reservewiel origineel vast op die plek? (of wat is handig)
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ik bedoel vooral voor als je een lekke band krijgt, dat je hem zelf kan wisselen. Eronder kruipen gaat makkelijk zonder opkrikken, mijne heeft origineel dubbele bladveren.

Die potkrikken zijn inderdaad niet duur:
http://www.einhell-gereedschap.nl/einhell....k+8+ton

Alleen is zoiets maar 45 cm hoog. Hoe heb jij die precies verhoogd?

Ik dacht er al aan om wat stoeptegels bij te voegen, maar dat is natuurlijk niet echt een mooie oplossing. En waar moet hij dan onder gezet worden? Ik zag geen kriksteunen onder mijn W200.
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

En hoe krijg ik het reservewiel weer op zijn originele plaats?
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

Krik altijd onder de as zetten bij het banden wisselen. reserve wiel heb ik in de laadbak staan tussen wielbak en cabine zeg maar.
groet'n oet ainrom
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Tommy_W200 schreef:Ik bedoel vooral voor als je een lekke band krijgt, dat je hem zelf kan wisselen. Eronder kruipen gaat makkelijk zonder opkrikken, mijne heeft origineel dubbele bladveren.

Die potkrikken zijn inderdaad niet duur:
http://www.einhell-gereedschap.nl/einhell....k+8+ton

Alleen is zoiets maar 45 cm hoog. Hoe heb jij die precies verhoogd?

Ik dacht er al aan om wat stoeptegels bij te voegen, maar dat is natuurlijk niet echt een mooie oplossing. En waar moet hij dan onder gezet worden? Ik zag geen kriksteunen onder mijn W200.
Als jij op 33Inch banden rijd zit het hart van jou assen op 419mm dat is 41.9cm gemeten vanaf de straat.
Een potkrik met een maximale hoogte van 45cm is dus ideaal, mits het hefvermogen voldoende is. :)
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

En anders een stukje houten balk meenemen, neemt weinig ruimte in en werkt perfect als extra verhoging!
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

De bijgeleverde potkrik zit rechtsvoor onder je motorkap, net achter je rechter koplamp zeg maar.

Om het reservewiel te plaatsen moet je zorgen dat je de beugel aan 1 kant vast zet (linksachter) maar voldoende speling hebt om het wiel er makkelijk tussen te krijgen.
Wiel omhoog duwen met je knieën en de andere kant vastzetten.
en dan links verder vast draaien.

Een potkrik vind ik persoonlijk waardeloos en alleen voor noodgevallen.
een garagekrik is een stuk handiger ook voor het plaatsen van je reservewiel.
Afbeelding


Edited By frenkie on 1328865082
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ik heb het reservewiel met een palletwagen en een stapel minipallets op zijn plaats gehouden terwijl ik rustig de houder op zijn plaats bevestigde. Dat ging prima. Ik kwam op het idee omdat ik hem toevallig naast een stapel minipallets geparkeerd had.

Die garagekrik is ook mooi, alleen vraag ik me af of die hoog genoeg komt en of die zich een beetje laat inpassen op de originele plek van de krik.
Plaats reactie