Pagina 1 van 1

Geplaatst: 21 apr 2003 01:01
door 115-1043365503
hey dodgefreaks na teveel kloteproblemen met de ontsteking(naar het schijnt ben ik niet de enigste) ben ik zinnens heel het boeltje te vervangen is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of het volgende lijstje alles bevat en of alles wat ik kon vinden wel uberhaubt past op ezekiël(ezekiël heeft een 318 motor van 1978)( dat ie zich niet verslikt de buurt heeft backfires genoeg gehoord) 1: mallory unilite distributor met vacuum advance en active power filter 2:mallory promaster coil met electronic breakerpoint 3: mallory ballast resistor 4: mopar high performance electronic controler unit 5:mopar constant output voltage regulator en mallory 8mm straigt sparkplug boots pro sidewinder wire set elke comentaar is welkom ik wil geen zotte kosten doen voor niks als het zover is kan er misschien iemand iets mee bestellen bij summit (kwestie van de transportkosten te delen) dank bij voorbaat jan uit stekene dodge or die

Geplaatst: 21 apr 2003 09:52
door Rienk
Surf, bijna iedereen rijdt tamelijk probleemloos met de standaard Chrysler electronische ontsteking met ballastweerstanden. 't Is alleen wel zaak ervoor te zorgen dat je bedrading, bougies, bougiekabels, en kontaktslot(!) in orde zijn, en dat de module een goede massaverbinding heeft. Daarbij zijn goede verbindingen en aansluitingen belangrijker dan een keurig gelabelde kabelboom, gezien de functionele spaghetti onder mijn motorkap.. :D

Wat mij in het recente verleden nogal wat koppijn heeft bezorgd is de startmotort en de accu, want als je start kan de startmotor weliswaar al dan niet kreunend ronddraaien, maar als die zóveel stroom trekt dat de accuspanning tijdens starten onder de 8 à 9 volt zakt, zal je motortje erg moeilijk (of helemaal niet) starten. Je zou tijdens starten eens een voltmetertje aan de accuklemmen kunnen knopen.

Zelf heb ik een hele poos met een MSD 6AL rondgereden (tot die overleed...) en ik had inderdaad de indruk dat ie daar wat mooier mee liep, maar ja indrukken zijn indrukken. Nu zit er weer een originele ontstekingsmodule in, en hij loopt prima..

Verder heb je het over backfires, weet je zeker dat je nergens een vacuumlekje, of een lek uitlaatspruitstuk hebt. Of hang 's een 4 gas tester in je uitlaat (zul je voor naar een garage moeten), misschien is ie wat te arm afgesteld. Dat gebeurt wel 's om 'm met minder dan 1,5% CO door de apk te krijgen. Ik heb de mijne ook wel 's opgehaald, en dan liep ie als een betonmolen. Dat loste ik meteen na thuiskomst op door 'm weer wat rijker te zetten..

Geplaatst: 21 apr 2003 19:22
door 115-1043365503
ik heb toch vakantie dus ga ik dat allemaal eens bekijken (het vrouwtje zal weer lachen) bedankt voor de reply want alles vervangen is vreed duur groeten jan dodge or die ps: verdere comentaar is nog steeds welkom

Geplaatst: 21 apr 2003 21:19
door bor
hoi,
de orginele chrysler ontsteking die op onze motor
zit is zeer betrouwbaar en hoeft echt niet vervangen
te worden voor een dure aftermarket uit mexico
zonde van t geld veel leuker om dit aan brandstof
uit te geven.
rob. ;)

Geplaatst: 22 apr 2003 21:57
door 115-1043365503
I KAN MAYBE BETER HET PROBLEEM EENS UITLEGGEN: starten doet ie probleemloos zowel op gas als benzine zelf als ik gas geef in N of P dan is er geen probleem(behalve als ik kickdown geef dan backfired ezikiël langs de luchtfilter) maar als ik in R,1,2 of D wil vertrekken dan valt ie stil. als ik het HEEEEL zachtjes doe dan rijdt ie wel maar het minste gas teveel en boem,boem en stilvallen starten doet ie wel terug meteen maar dat is dan ook alles lekken kan ik niet vinden de carburator is uitgekuist en afgesteld waar kan ik nog kijken? ??? ??? groeten surf thanks voor de replys tot nu toe dodge or die

Geplaatst: 23 apr 2003 00:09
door Rienk
Kijk (op benzine, stilstaande motor) eens IN de carburateur en je trek het gas eens snel helemaal open, dan moet de acceleratiepomp 2 straaltjes benzine op de gaskleppen spuiten, doet ie dat niet dan is er iets mis met je accelaratiepomp, en heb je waarschijnlijk je probleem te pakken. Is maar 5" werk.

Geplaatst: 23 apr 2003 19:29
door AquaFobia
Ik heb dit probleem ook eens gehad.
Bij mij lag het toch aan de stand van de onsteking.

Een heel klein beetje draaien aan de verdeler was de oplossing.

Daarna heb ik overigens ook de verdelerkap en rotor vervangen die waren helemaal ingebrand.



Edited By AquaFobia on April 23 2003 at 19:30

Geplaatst: 23 apr 2003 22:38
door 115-1043365503
thanks ik heb het bekeken maar de acceleratiepomp blijkt het te doen ik ben vandaag begonnen met het uiteenhalen van de distributor en alle draden en aansluitingen aan het nakijken en uitmeten ik hou jullie op de hoogte groeten surf dodge or die ( de laatste tijd meer dood dan dodge) :angry: :p ;)

Geplaatst: 28 apr 2003 12:58
door berry
hoeveel spanning krijg je op je ontsteking?
bij mij was de spanning te laag op de bobine
er zit een 9 volt bobine op je dodge maar die doet het een stuk beter met 12 volt . ik heb een kabel over mijn weerstand gezet en toen was het over.

Geplaatst: 28 apr 2003 23:34
door 115-1043365503
bedoel je naar de voeding van de bobine gewoon een andere draad trekken? moet daar een zekering tussen? thanks for the reply want ik word echt radeloos en de enige garage in mijn buurt die er iets van kent zijn niet men beste vrienden dus ik moet het zowat zelf oplossen groeten jan uit stekene

Geplaatst: 29 apr 2003 08:39
door Rienk
Berry, met alle respect, maar dat verhaal over die 9v bobine is een beetje raar. Als je de originele schema's van je dodge bekijkt, zul je zien dat tijdens starten de ontstekingsmodule de volle 12v krijgt, maar als je contactslot op "ign. run" (=motor loopt) staat, krijgt de module zijn spanning via de ballastweerstanden, en dat zou inderdaad wel eens 9v kunnen zijn. Ik denk dat Chrysler dit zo heeft ontworpen omdat op die manier de module wel wat langer mee zal gaan.

Wat een vriend van me wel heeft meegemaakt: standaard EU bobine van een 4-pitter in z'n dodge, welke hem daarna steeds na een kwartiertje rijden liet staan. Deze bobine kon er duidelijk niet tegen 2x zoveel vonken te leveren dan in zijn vroegere leven (4 cyl. versus 8 cyl.)

Verder krijgt je bobine zijn pulsen van die bewuste ontstekingsmodule, het is geen verbreker (contactpuntjes) naar je 12v, maar ietsies ingewikkelder (Frans, als je je geroepen voelt, neem het dan svp v/a hier even over)

Groeten,
Rienk

Geplaatst: 29 apr 2003 18:19
door berry
als ik op de bobine 12 volt zet loopt mijn auto goed maar zodra
ik het kabeltje dat ik over de ballastresistor heb gezet verwijder loopt m"n dodge kut. ik heb hierover navraag gedaan en men zei dat mijn bobine op 9 volt niet voldoende spanning krijgt en op 12 volt wel. ik weet dat het een frot oplossing is maar wel een die werkt (voor mij althans).ik heb het zo bekeken als er een 9 volt bobine opzit dan start de motor op 12 volt veel sneller en als ie loopt heeft ie aan 9 volt genoeg maar als er een 12 volt bobine opzit loopt ie op 9 volt klote. berry