Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

oldtimer wegentaks pickup - belgie

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

hola, hola, hola, lichte vracht betaald GEEN LPG taks.
ik betaal gewoon elk jaar 148€ wegentaks and thats it
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ik hoop het dat je gelijk hebt capri!het heen dat hier boven staat is de vizie van mijn verzekeraar.ik heb een aangetekende gestuurd naar brussel,en ik wacht af wat ze te zeggen hebben.
WORD VERVOLGD!!!!!
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

:D gestreden en gewonnen!
ik heb een brief terug gekregen van brussel,en ik had gelijk.ze hebben bij de autobelasting mijn dodge ingeschreven onder pa en niet ct,nu hebben ze dat recht gezet.
ik krijg het verschil terug wat ik teveel betaald heb. en blijkbaar heb ik ook biv betaald in de tijd,en die krijg ik ook terug.samen een 240€.

dank u belgiesche belasting's dienst! :;):
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

oh, ge krijgt van die zinnen van:
de keuring heeft de papieren verkeerd ingevuld, of "iemand" heeft de gegevens aangepast.

zo heb ik het gehad dat ik men capri keur als oldtimer, geen LPG erin.

ik schrijf die in, krijg nr platen, krijg inschrijvingsbewijs en daar staat brandstof LPG, met ook de bijhorende LPG taks.

ik bel de dienst inschrijvingen, die beweren dat men auto verkeerd gekeurd is en dus met LPG gekeurd werd.
Een dag verlof genomen, naar de keuring en die beweren dat het correct is, die maken zelf een duplicaat van het keuring en inschijvingsbewijs waarin duidelijk de code staat van benzine. ze raden mij aan die duplicaten eens naar de dienst inschrijvingen te sturen zodat ze die aanpassen.

ik krijg 1week later een nieuw inschrijvingsbewijs met brandstof benzine, alsook de correcte belasting zonder LPG.

2jaar later krijg ik een dreigbrief van de dienst inschrijvingen dat ik al 2jaar weiger men LPG tax te betalen en ik ook men LPG niet meer gekeurd heb (oldtimer hoeft niet meer naar de keuring, maar de LPG wel). ik stuur aangetekend schrijven terug dat ik geen LPG in alsook referentie van het dossier van de aanpassing.

hoor weer niks meer tot het jaar erop dat ik weer LPG tax in de bus krijg, alsook de vorige LPG taxen alsook een extra boete.

ik pissed naar de keuring, daar van mijn oren gemaakt en wat blijkt:
mijn auto gekeurd in feb 2004 op benzine, weliswaar ingeschreven op LPG
aanpassing in mei naar benzine (die aanpassing dus)
MAAR blijkbaar werd in oktober 2004 men auto weer op LPG gezet, en het rare is dat er geen naam bijstaat wie de wijziging heeft doorgevoerd (terwijl dit er automatisch inkomt als ge ingelogd zijt)

t heeft 4jaar geduurd, veel dreigbrieven gekregen, zelf gedreigd met de boel in het gerecht te gaan (immers in heb geen LPG, geen keuring van LPG en mijn officieel inschrijvingsbewijs heeft GEEN lpg, dus ze kunnen mij niks maken. als zij beweren dat ik wel LPG heb, heeft de dienst inschrijvingen schriftvervalsing gepleegd door men auto op LPG te zetten. en dit kan ik dus bewijzen).

de laatste keer op de keuring heb ik gewoon gezegd dat ik een ander chassisnr in men auto ging lassen en die zogezegd ging herkeuren en inschrijven als zijnde een andere wagen. toen is de keuring in actie geschoten en zijn zij ook de dienst inschrijving beginnen lastig vallen.
de keuring zelf kreeg ook onder hun voeten omdat ze een LPG voertuig zonder LPG controle hadden gekeurd

ik heb niks van de LPG tax moeten betalen (alles bij elkaar toch een 700€), maar heb wel de administratieve boete van 50€ moeten betalen. heb ik ook maar gedaan om van die miserie af te zijn. heb wel nog een brief gestuurd naar de dienst inschrijvingen hoe het mogelijk is dat ik een administratieve boete krijg, terwijl zij de fout maken.

het antwoord is simpel, ik had de LPG tax moeten betalen en later terugvorderen. aangezien ik 4jaar geweigerd heb te betalen, kreeg ik boete
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bastian schreef:goh ik heb deze klucht even helemaal gevolgd , hoe is t mogelijk dat een ambtenaar toegaf dat hij een fout gemaakt heeft ?maar dat zal hij vast niet zo expliciet toegegeven hebben in dat schrijven he skiere?
de zin dat ik gekregen heb luide als volgt:
"uit onderzoek blijkt dat uw vraag tot ontheffing van de belasting terecht is"
maar wat maakt het mij uit hoe po etisch de brief is opgesteld!
het is de rekening die mij interresseerd.
-151 biv en -91 verschil pa en ct.
samen een 240€ daar kan een mens al eens wat mee doen.

en ik heb al meerdere keren moeten"vechten" met de belgische staat,bouwvergunningen en andere dingen.
en de beste oplossing is altijd:geduld en een beleefde briefwisseling en gesprekken.deze twee dingen leiden meestal tot een oplossing.

zo! hoofdstuk afgesloten en tot het volgende probleem. :;):
Jerry
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jerry »

:p Wat is Belgie toch een mooi land,Ik betaal 166 euro per maand voor Lpg en zal dat moeten betalen tot in lengte van dagen,Omdat de oltimer regeling is bevroren en de mijne nooit belasting vrij zal worden.
Zou het niet mogelijk zijn om een Belgies kenteken aan te vragen dat scheelt zo'n 1600 euro.

ps dit geld voor ook voor 6 andere auto's
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

166€ per maand??of per jaar?

hoe zo! oldtimer regeling bevroren?
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

skiere schreef:hoe zo! oldtimer regeling bevroren?

Vanaf januari 2011 kunnen er in nederland Gèèn oldtimers meer in de oldtimerregeling :( :(

Wat dus inhoud dat als je een voertuig hebt die ná die datum 25jaar wordt je flink uitschuift......
Voertuigen die al reeds in de oldtimerregeling zitten blijven gewoon in de regeling zitten.




Edited By brigadierdog on 1245155496
Jerry
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jerry »

Ja per MAAND 166 euro

Daarnaast 3x16 euro voor de kleintjes (Peugeot 205 uit 1988).
Zijn samen nog steeds lichter dan de Dodge
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

Jerry schreef::p Wat is Belgie toch een mooi land,Ik betaal 166 euro per maand voor Lpg en zal dat moeten betalen tot in lengte van dagen,Omdat de oltimer regeling is bevroren en de mijne nooit belasting vrij zal worden.
Zou het niet mogelijk zijn om een Belgies kenteken aan te vragen dat scheelt zo'n 1600 euro.

ps dit geld voor ook voor 6 andere auto's
maar waarom is jou hier de oldtimerregeling bevroren als brigadier dog zegt dat deze per 31 dec 2010 bevroren wordt?
Jerry
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jerry »

In 2011 is mijn auto nog geen 25 jaar oud vandaar de bevriezing.
Ik had moeten tikken per 31-12-2010
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

166€ per maand!dat is veel,ik betaal maar 148€ per jaar.die politiekers bij jullie in nederland zijn nog erger dan hier bij ons.
je moet er maar op komen alles wat 25 jaar word na december 2010 word geen oldtimer meer.dit is waarschijnlijk om de auto industrie vooruit te helpen en de luchtvervuiling tegen te gaan! ???
Plaats reactie