Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stomme acties - wie en wat

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Hallo,
Het lijkt mij wel leuk om het één en ander te lezen over stomme acties tijdens het sleutelen, rijden enz.

Hoe stom ik was,

Ik had een nieuwe dynamo en spanningregelaar gemonteerd. tijdens het proefdraaien bleek dat er 15 volt op het systeem stond. Beetje veel dacht ik, dus ik met de auto naar de dynamo boer. Meten is weten en men vertelde mij dat ik geen ''juiste'' spanning in de auto had waardoor de regelaar niet goed regelde.
Die mannen een nooddraadje van de plus van de spanningsregelaar naar de plus van de ruitenwisser getrokken en jawel, de regelaar deed wat ie moest doen. Ik weer huiswaards en direct alles gecontroleerd.
Na veel meten en controleren bleek dat het contactslot de boosdoener was.
Deze gewisseld en het nooddraadje afgeknipt.

Nadat ik nog wat andere dingetjes had gerepareerd ging ik weer rijden om te kijken of alles ok was.

Alles ok, tot het eerste stoplicht. Er kwam ineens heel veel rook onder de motorkap vandaan. FU.. hij staat in de fik.Snel de motor uitgezet en kijken maar.
Geen fik maar wel 2 meter kabelboom weggesmolten.

Oorzaak....

Ik had het noodraadje wel afgeknipt maar niet helemaal verwijderd of afgetaped. Dit draadje lag nog op het luchtfilterhuis en door het rijden maakte het sluiting met dit huis.

Ik kon m'n kop er wel afschieten. Dom dom dom.

Na een paar uurtjes prutsen met nieuwe kabeltjes was alles weer in orde. Gelukkig bleek er niks ''opgeblazen'' te zijn en werkte alles nog goed.

Moraal van dit verhaal.
Controleer alles dubbel voordat.......

Ik hoop dat er veel respons komt op dit topic.

Mazzel Ed




Edited By ed on 1098051436
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Da's echt stom Ed :p

Even snel mijn stomme dingen (vergeet er vast wel wat):

Omdat mijn radiator geen aftapkraantje had moest ik hem leeg laten lopen door de onderste dikke slang eraf te halen.
Alleen vergat ik hem er weer op te doen tijdens het vullen...
Na een liter of 3 viel het pas op..

Na het inplaatsen van mijn gereviseerde blok fik tijdens het indraaien van mijn nieuwe nokkenas.. Bougiekabel niet goed weggewerkt en lag op een header te fikken..

Tot zover :withstupid:

Ton
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

hé Ton, jij bent ook lekker stom. nanananananana
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Hmm, vooral stomme motor sleutelverhalen bij mij.

Ik werd op een dag opgehaald door mijn vriendje, ik had motorpech. Ik wist 100% zeker dat het de assen in de versnellingsbak waren. Dus hele blok er uit gesloopt en een 2e versnellingsbak bij gehaald. Bleek achteraf dat het hele blok er niet uithoefde, kon aan de zijkant zo bij het te vervangen onderdeel. Dus onderdeel vervangen en me eigen keuihard voor de kop geslaan. Blok er weer in gehangen. Carter losgehaald, om schoon te maken. Kom ik toch onderdelen van de versnellingsbakassen tegen. Moest het blok er dus alsnog uit. :withstupid: Nu loopt ie met een ander blok.

Of inderdaad het tapschroefje van de Koelvloeistof vergeten dicht te draaien. Of wat mij ook al eens is overkomen (vrij recentelijk) verkeerde O-ringetjes gebruiken, waardoor je bougiegat vol koelvloeistof staat. Het ergste is nog dat frunnik langs liep, terwijl ik vollop de koelvloeistof er in aan het gieten was, en hij vertelde dat het er aan de andere kant weer uitliep.

Ach waar gesleuteld wordt worden fouten gemaakt. Of je nu een zeer geoefend of een beginnend (ikke) sleutelaar bent, fouten maken we allemaal.

Hoop binnenkort emt de Dodge vollop bezig te kunnen. Dan komen de Dodge-sleutel verhalen ook vanzelf. :welder:
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Moeten het "dodge" blunders zijn, of volstaan techniek-blunders in het algemeen ook?

Hier volgen er een paar:
- je hebt een mooie scheeps-diesel ingebouwd. Het kettingtakel (jeweetwel, zo'n ding met zo'n hele mooie, maar vooral lange ketting) hangt boven de motor. Maar, je hebt de ketting mooi opgerold bovenin hangen, tenminste, dat denk je. Motor starten, halfgas testen, alles goed. Mooi, volgas testen dus. En dan komt die mooie, lange ketting dus wel naar beneden, valt op de startmotor (maakt uiteraard contact) en de startmotor begint te draaien en het rondsel vliegt in de starterkrans terwijl de motor (800 pk) volgas draait. Geeft heel mooi vuurwerk. En duur vuurwerk. Ongeveer 15.00 piek schade.

- je probeert een scheepsdiesel te starten die je samen met je nog jonge en onervaren collega hebt ingebouwd.
De motor geeft geen sjoege. Je gaat samen alles controleren van brandstof tot luchtinlaat enz. Geen duidelijk problemen te vinden. Dus je begint weer even van voren af aan. Na een anderhalve dag zoeken(!!!) kom je erachter dat je vergeten bent om aan je jonge, onervaren collega te vertellen dat er in een uitlaatpakking toch echt een gat moet zitten om de uitlaatgassen door te laten.

- je hebt in een schip twee nieuwe motoren gebouwd. Alles gaat voorspoedig. Vanwege de nieuwe, zwaardere motoren moeten ook de schroeven aangepast worden. Een oudere, ervaren collega neemt het demonteren van de schroeven voor zijn rekening. "Heb je de schroeven gemarkeerd", vraag ik nog. "Ja, natuurlijk, ik ben niet achterlijk". Bij een twee motorig schip draaien de schroeven meestal tegengesteld voor een stabielere voortstuwing. De ene schroef heeft dan dus "linkse draad", de andere "rechtse draad".
Schroeven weer gemonteerd, schip in het water, proefvaart, schakel de keerkoppelingen in vooruit en.........we gaan natuurlijk volgas achteruit tegen de kade.........
"Ja, er stonden nog oude merktekens op de schroeven, die heb ik er toen maar op laten staan. Toen de schroeven weer terugkwamen, wist ik niet meer welk merkteken waar hoorde, dus heb ik maar wat gedaan....." En weer een paar duizend piek schade.

- je laat je ratel op de krukasbout staan en je gaat de motor starten.........bult op de motorkap en de radiateur lek




Edited By Gerhart on 1098106068
Gerhart
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Enne levert dat nou nog wat op,zo in de scheepsbouw?
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
Dodgie Girl
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 jul 2003 21:05
Locatie: Holtum
Contacteer:

Bericht door Dodgie Girl »

Nog zo'n stomme Dodge actie :D ...

Heeft Country4all net de rechterdeur van de W200 geplamuurd en geverfd... en wat doe ik, ik gooi de deur niet goed dicht, leun er helemaal tegenaan, met als resultaat:
een flinke deuk weer in de deur :withstupid: en een niet zo vrolijke Country4all :p

Groetjes
Dodgie Girl
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Enne levert dat nou nog wat op,zo in de scheepsbouw?

Ja, vooral veel (herstel)werk......
Gerhart
109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Super lache dit onderwerp lach013 lach014

Alleen als je net als ik nog geen ervaring hebt met ongelukken!! Als ik het lees zou het mij op het lijf geschreven zijn maar gelukkig (nog) niet
Groeten Martijn
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Wacht maar tot je die tweedehands bouten van mij hebt gemonteerd. :laugh:
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
J. VORGERS
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2002 21:47

Bericht door J. VORGERS »

Je kan ook zoals ik een nieuwe vooras plaatsen en er geen olie op doen. De auto blijft dan wel veel kraken vooronder. ???
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

je kunt ook net als ik je dashboard eruit slopen voor een mooiere en dan de ampere meter weer orgineel aansluiten, en na 2 maanden met stukken komen te staan en dan na het contactslot vernieuwd te hebben, 3 weken lang zoeken waarom je dots iedere keer uit valt! Terwijl je weet dat de ampere meters zuigen van dodge! Maar daar dan niet aan denken.....En dan toch weer uitkomen bij je ampere meter!!
groet, Maui
Bijlagen
Dodge1.gif
Dodge1.gif (21.26 KiB) 2854 keer bekeken
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Nog één.

Het blok afnemen met een lapje terwijl ie loopt.
Jawel.... lapje in de fan. reng beng schoepen krom, v snaar weg.

Of een deurveer vervangen.
Spannen in de bankschroef. toinggggg veer springt eruit.
2 hechtingen in m'n kop.

of uh,
De dods opkrikken met een te laag krikje.
Blokken hout er tussen.
Beng.... dods pleurt weer naar beneden. M'n meisje d'r kop zeer. zat met de hoofd onder de push bar.

Verder gaat alles goed hierzo.

Ed
Bijlagen
4wd_e0.gif
4wd_e0.gif (35.88 KiB) 2854 keer bekeken
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Schiet me nog 1 te binnen...
Gaan proefrijden met nieuwe remmen, en onder het rijden de meest verschrikkelijke geluiden horen en ook met remmen.. dan maar terug, en daar constateren dat alle 4 de wielen nog niet vastzitten onder de auto....
lekker handig
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ed en Maui,

Nu moeten jullie stoppen!!
Jullie zijn al behoorlijk gedaald in mijn lijstje van handige mensen... lach014
Plaats reactie