Pagina 1 van 2

Geplaatst: 04 aug 2008 19:57
door Mowag
Hallo,

Ik heb een dodge w200 uit 1974.
De dodge is afgekeurd omdat een remslang opzwelt als ik de rem intrap. Ik heb de remslang vervangen maar nu trekt de auto naar rechts, heb ik rechts ook vervangen en alles goed ontlucht. Maar trekt nog steeds naar rechts.

Hij trekt naar rechts tijdens normaal remmen.
Als ik een "noodstop"maak remt die wel goed.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn??
Wie heeft een adres voor nieuwe onderdelen?
Groetjes Marc




Edited By Mowag on 1217872802

Geplaatst: 05 aug 2008 12:35
door JAN/DODGE
Remrevisie set kopen en beide remklauwen reviseren en de rest goed schoonmaken.

Geplaatst: 05 aug 2008 18:02
door Dikkiedik
Lijkt idd op een remklauw die blijft hangen. Wat Jan zegt, een revisiesetje kopen of nieuwe remklauwen erop. Nieuwe zijn niet eens zo heel gek duur, zeker niet gezien het feit dat het een vrij cruciaal onderdeel betreft dat 2300 kg tot staan moet brengen :cool:

Dick

Geplaatst: 05 aug 2008 19:15
door Brutus
Daarom heb ik ook gekozen voor gereviseerde remklauwen.
Zijn compleet met zuiger en nieuwe plaatjes.
Zitten zelfs stiekjes bij waarvan ik nie zou weten waartoe die moeten dienen.
Voor € 150,- ben je klaar voor 2 kanten.

Geplaatst: 05 aug 2008 19:43
door Mowag
Hoi,

Bedankt voor de reacties maar ik heb voor en achter trommel rem.

Marc

Geplaatst: 05 aug 2008 19:53
door Dikkiedik
Ok, had ik ff niet door. Als de trommels voor net zo te stellen zijn als achter dan kun je ze stellen met het stelmechanisme aan de achterkant '/d trommel. Hier zit een rubberen beschermdopje, als je deze eraf draait kun je met een schroevendraaier (en lamp..) destelwieltjes zo draaien dat beide remmen gelijk komen te staan.
In de How to sectie saat ook wel beschreven hoe je te werk moet gaan volgens mij.

Suc6,
Dick

Geplaatst: 05 aug 2008 20:06
door Brutus
Brutus schreef:Daarom heb ik ook gekozen voor gereviseerde remklauwen.
Zijn compleet met zuiger en nieuwe plaatjes.
Zitten zelfs stiekjes bij waarvan ik nie zou weten waartoe die moeten dienen.
Voor € 150,- ben je klaar voor 2 kanten.
Sorry had het ook niet door dat je voor trommels heb.

Geplaatst: 05 aug 2008 20:35
door Arie
Heren,

Van die remtrommels voor sta ik ook even te kijken, bij mij weten is dit in Amerika verboden vanaf 1970!
Maar goed deze is aangepast misschien heeft iemand er een antwoord op? Of gold dat niet voor een truck.
Waar je nog even naar kan kijken is buiten de afstelling van je schoenen(en lucht) het volgende.
Aan je niet trekkende kant kan je seal van je remcilinder lek wezen als je nog een goed functionerende cup hebt zie je dat niet want die houd de lekkage wel een tijdje tegen maar je rem actie word wel minder waardoor hij gaat trekken aan de andere kant.
Daar zijn revisie remcilinders voor verkrijgbaar om bij het advies van mij voorgangers te blijven. :laugh:


Groet Arie

Geplaatst: 05 aug 2008 20:39
door JAN/DODGE
stond ook niet vermeld ,dat het om remtrommels gaat.
mijn ambulance had deze ook,en een van de remcilinders zat vast,heb deze eerst gereviseerd en moest laten toch overstappen op nieuwe.zijn niet duur.
ook dan moet je ze afstellen zoals dikkiedik schrijft

Geplaatst: 06 aug 2008 07:42
door Mowag
Hoi,

Dit heb ik allemaal al gedaan. Ik heb de remcilinders helemaal schoon gemaakt en laten bekijken door een auto monteur en dat zag er netjes uit.
En toen de remmen gesteld enz. Maar het helpt allemaal niets vandaar dat ik het hier probeer.

Groetjes Marc

Geplaatst: 06 aug 2008 09:15
door Arie
Hoi,

Ik heb het even opgezocht, er is geen wet voor de introductie van schijfremmen voor zoals bij de introductie van SA bumpers en riemen wel een afspraak maar die is zeer ruimhartig.

Nu jouw rem:

Zijn je remtrommels wel identiek en goed, is je linker kant niet te warm geweest waardoor de schoenen een soort (glazuur) laagje hebben gekregen en dus minder remmen, is je velg en band identiek, is je spoorring correct, geen verstopping of vernauwing in je systeem, of lucht op een plaats waar je het met de ontluchter er niet uit krijg?

Ik roep maar wat dingen!


Groet Arie

Geplaatst: 06 aug 2008 09:17
door JAN/DODGE
Misschien de remmen na laten kijken door die automonteur?

Geplaatst: 15 aug 2008 13:09
door Mowag
Hoi,

Iedereen bedankt voor de reactie en tips.
Helaas heb ik dit allemaal geprobeerd en bekeken maar het is nog niet verholpen.

Groetjes Marc

Geplaatst: 16 aug 2008 08:53
door JAN/DODGE
Marc

Zit er vuil in de leidingen(rem),verdeelstuk? (uitblazen)
Ik zou als ik jou was alles, van voor af aan,schoonmaken en zo moet je toch bij de oorzaak komen!

gr J

Geplaatst: 16 aug 2008 09:46
door Muis
Misschien een haarscheurtje in een remleiding. Dan kan er wel lucht in, maar geen olie uit. Ik roep maar wat.

Maar wat Jan ook al zegt. Van voor naar achteren helemaal schoonmaken, desnoods de leidingen vervangen, dan moet je wel een keer wat tegen komen.