Pagina 1 van 2

Geplaatst: 19 jan 2005 21:24
door 115-1061665816
heeeeeeee...........ik ga de cabine van m,n dodge w200 eraf halen en ruilen voor een crewcab cabine. zijn er toevallig al voor mij geweest die dit ook gedaan of geprobeerd hebben? zo ja, wat kom ik tegen voor leuks? :D
als er nog nuttige tips zijn.....laat maar komen.


groeten schup :blues:

Geplaatst: 20 jan 2005 23:17
door lovedodge
Hey Schupke,
iniedergeval oew laadbak is te lang, je zult een korte versie nodig hebben, ook weet ik niet op een crewcab een langer chasis heeft dan een ''normale'' w200,
veel meer weet ik er ook niet af,
maar dit is waar je volgens mij zeker tegen aan loopt
Gr Niels :blues:

Geplaatst: 21 jan 2005 17:17
door 111-1098359025
Het nadeel van een crewcap is de langere wielbasis. In het terrein niet handig en het onderstel tordeert, soms zo erg dat de laadbak de cabine indeukt. Dus kun je er van uit gaan dat het een en ander niet past. Ik zou me ook voor kunnen stellen dat het wat kenteken betreft ook problemen op levert.
Eerst maar eens goed rond vragen voordat je aan het project begint.

Greetzzz Okki

Geplaatst: 22 jan 2005 11:15
door XS-Denied
Volgens mij wil hij toch alleen maar een dubbele cabine plaatsen op een w200 onderstel? Dan hoef je neem ik aan alleen de bak in te korten....?
Laatst bij iemand geweest die had het andersom gedaan, op een crewcab onderstel een normale w200 cabine geplaatst en de laadbak een stukje langer gemaakt. beest van een wagen.

Geplaatst: 23 jan 2005 09:01
door 115-1061665816
ja klopt he.....ik ga alleen de cabine verwisselen voor een crewcabcabine. scheelt ongeveer 80 cm dat de bak ingekort moet worden. en de chassis blijft gewoon de korte van een w200. dus daar veranderd niks aan.
:laugh:
ben er nu langzaamaan aan begonnen...en het valt wel mee, ik hoef er niet zoveel aan te verlassen. hier en daar even een steunpunt erbij lassen.

Geplaatst: 23 jan 2005 11:36
door XS-Denied
Maak even een foto als je klaar bent,..... Ben wel zeer benieuwd...

~Jordy

Geplaatst: 27 jan 2005 21:46
door 115-1061665816
bah bah....dat is een heel gewicht zeg om met z'n tweeen zo,n cabine te verwisselen:(
er zitten maar 2 punten waar het aangepast moet worden. net in de dwarsbalken van de chassis moet de cabine wat ingeslepen worden. pease of cake:cool:
wel moeten de kokers vernieuwd worden...daar valt een kauwgon nog wel dwars door heen.

Geplaatst: 27 jan 2005 22:42
door Brutus
Leuk idee allemaal, alleen vraag ik me wel af hoe je dit gaat oplossen qwa keuring enzo.. Daar kom je toch niet mee door de keuring lijkt me?

Geplaatst: 28 jan 2005 09:56
door Gerhart
Waarom niet?
Wielbasis, breedte, enz. blijven toch het zelfde?

Geplaatst: 28 jan 2005 13:50
door 115-1061665816
de wielbasis blijft ook het zelfde en de breedte ook. en voor die keuring ben ik niet zo bang moet ik zeggen. mocht het echt problemen gaan geven dan laat ik hem wel even omkeuren. of desnoods zet ik de oude cabine erweer op. heeft het ene keuringsstation er z'n twijfels over....dan rij ik hem fgewoon bij de volgende naar binnen. haha:D
en de vereiste lengtes voor dat grijs kenteken ben ik ook niet zo bang voor. ik hou een laadbak over van 180 cm. dat is langer als van een nieuwe chevy pick up met crewcab cabine.
dat de blauwe petten op straat dadelijk nieuwschierig zijn geloof ik wel.....:cool:
en rijden er immers geen 10 van rond denk ik zo. maar zolang ze dat bonnenboekje in z'n zak houden....vind ik alles goed.

Geplaatst: 28 jan 2005 19:22
door 114-1054833584
hoy,

Ik denk niet dat er 1 blauw klak is die weet dat je w200 niet orgineel meer is :D :D
Als je papieren , keuring , lichten en uitlaat in orde zijn laten mag je meestal gewoon verder.

gr rastaroesti :cool:

Geplaatst: 28 jan 2005 19:26
door 115-1061665816
ja precies he....ik maak me er niet zo druk over. ik maak die bak gewoon strak af....en zorg dat het een plaatje wordt he. en alle problemen nadien is een zorg voor dan:cool: haha

Geplaatst: 29 jan 2005 13:21
door Halve Meter
Ach gewoon aan beginnen....je ziet wel waar het schip strand...alle maten zijn ongewijzigd wielbasis enzo...
En als de ene apk het niet goedkeurt doet de andere het wel.....
Dat word dan een uniek project.... ...`Schup Special V8`

Politie zal er echt niet over mauwen zolang als het er maar passend uitziet en verkeerstechnisch ok is...
Er moet er 1 de eerste zijn....

Schup: mijn zege hedde...ben benieuwd of ut wa word.....
Dtb : Beetje ontspannen gasten...we zijn geen mietjes we rijden dodge......:p:rock: :D :D




Edited By Halve Meter on 1107001338

Geplaatst: 02 feb 2005 21:38
door 115-1061665816
vandaag rdw gebeld......en die dubbelcabine is no problem!!! YES!!!!
wielbasis en totale lengte verandern niet...dus het was geen probeem. :D :cool:

Geplaatst: 03 feb 2005 20:05
door v8-lover
Hey Schup,

Mooi dat je zo'n project oppakt en je niet laat weerhouden door eventuele instanties! Heb het nu zelf eindelijk zover om mijn chassis in te korten en dus de wielbasis te veranderen,ook op kenteken.
Ik hou jouw story in de gaten :D

Grtjs Ron