Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Diefstal beveiliging - Welke maatregelen neem jij?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ik zat net even te kijken wat er te koop is om te zorgen dat ik mijn W200 ook rustig kan achterlaten als ik ergens heenga.

Een startonderbreker heb ik al en unieke sloten komen er ook op voordat hij op de openbare weg geparkeerd kan worden.

Maar bijvoorbeeld de motorkap is standaard gewoon te openen door iedereen. Is die nog te beveiligen? Zodat draadjes doorverbinden wat moelijker gemaakt wordt.

En zijn er nog zinvolle extra sloten te koop?
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Zet er een alarm op? Als ze de deur openen merken ze het wel ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Mijn beveiliging is m'n uitlaten, niemand komt er ongehoord mee weg :D En tot nu toe krijgt niemand behalve ik hem aan de praat (zo'n oudje moet je eenmaal kennen)

Ik denk dat de motorkap niet zo'n probleem is, je kan er net zo goed even onder gaan liggen, kan je ook overal bij, zo groot is dat blokkie ook weer niet :)
Jaap
'76 W200 440 V8
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Je kunt ook voor je eigen safety gevoel de bobine kabel die naar je verdeler gaat eruit trekken en meenemen.

Enne unieke sloten kun je ook zelf maken
https://www.wee200.nl/w200_tips/sloten/sloten.htm

Enne zoals JaapMopar al zei , de uitlaten is ook een goeie alarm :happy
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

hoi,

als je dodge alleen op gas loopt,kun je ook de draad die van de afsluiter op de lpg tank komt onderbreken en het schakelaartje op een verborgen plaats zetten.

goedkoop en werkt altijd.

Greetz

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Van die bobine kabel vind ik leuk gevonden. Dan krijgt een leek hem idd niet lopend mee.

Nu nog kijken of er ook een manier is om wegslepen moeilijker te maken. Bijvoorbeeld de automaat vastzetten in P.

En of zich iets laat inlassen waarmee de motorkap afsluitbaar wordt met een slotje in de grille.

Slotbouten op de wielen zouden ook wel eens kunnen passen. Zijn de wielbouten dezelfde maat als van standaard auto's?

(en even offtopic: hoort mijn 1977 W200 een choke hendel te hebben? Hij start zo ook, maar volgensmij kan het wat soepeler.)
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Zet gewoon een massa schakelaar met sleutel op je - van de accu, sleutel eruit en hij doet niks meer.

Ik zelf heb een schakelaar geplaatst zodat ie wel start maar niet aanslaat. Sloten aanpassen is wel leuk maar de deuren zijn binnen 1 minuut open (als je weet wat te doen) en het contact slot is eveneens vrij simpel te omzeilen.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

nooit papieren laten liggen in de dodge!
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Tommy_W200 schreef:Van die bobine kabel vind ik leuk gevonden. Dan krijgt een leek hem idd niet lopend mee.

Nu nog kijken of er ook een manier is om wegslepen moeilijker te maken. Bijvoorbeeld de automaat vastzetten in P.

En of zich iets laat inlassen waarmee de motorkap afsluitbaar wordt met een slotje in de grille.

Slotbouten op de wielen zouden ook wel eens kunnen passen. Zijn de wielbouten dezelfde maat als van standaard auto's?

(en even offtopic: hoort mijn 1977 W200 een choke hendel te hebben? Hij start zo ook, maar volgensmij kan het wat soepeler.)
Meeslepen is onmogelijk met de automaat in P.

Ik heb zelf ook een massasleutel. werkt prima..

maar, als ze je auto meewillen, lukt ze dat toch wel. daar valt weinig tegen te doen. ook moderne auto's nemen ze mee, wel of geen alarm maakt niet uit. en wie kijkt er nou nog van op als er een autoalarm afgaat. niet veel mensen meer.

Bij een W200 is idd de uitlaat het beste alarm :cool:
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

al eens gedacht aan een stuurslot? dacht ook dat ze te koop zijn met versnellings hendel blokkering.
groet'n oet ainrom
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Als je een strakke opgeknapte dodge hebt, zou ik em eerst een laten taxeren en goed verzekeren, dat scheelt ook al weer mocht iemand besluiten hem te "lenen" zonder toestemming.
veder heb je ook nog leuke gps systeemen zodat je altijd kan zien waar de auto is, en op afstand via internet of je telefoon de motor uit kan schakelen :D
Je kan het zo gek niet bedenken.

Mijn "pareltje" staat langs de weg of op de stoep langs het huis, de sloten werken niet goed dus de deuren zijn altijd open, het frontje van de radio zit er altijd op, en de massa sleutel ook. Alleen als ik ergens onderweg parkeer dan neem ik de massa sleutel mee.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Ja zoals Smoky zegt: bij mij ook altijd deuren niet op slot van alle 3 de auto's.

Waar wonen jullie allemaal dat dat allemaal nodig is :D

Gelukkig geen last van.

Klaas
Afbeelding
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Ik heb ze wel altijd op slot... maargoed, ik woon dan ook in het crimineelste gedeelte van groningen.. voor wat dat waard is
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Is er criminaliteit in Groningen dan ;)

Je hoort er anders nooit iets over...

Enfin, Ik heb ook een massa pick erin zitten, maar die haal ik er ook alleen uit op plekken wanneer ik het echt niet vertrouw. De rest zit altijd op slot met de standaard sloten, voor een leek niet makkelijk open te krijgen, voor een pro helpen unieke sloten dan toch ook niet...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Past een stuurslot dan ook op een W200? Omdat de afstand tussen de vloerpook en het stuur vrij groot is en ik ze nog niet gezien heb voor aan een stuurversnelling.

En ik woon in de randstad, dus hier moeten de dingen echt wel goed op slot. Wel Westland, maar zowel Den Haag als Rotterdam liggen binnen 20 km hiervandaan. Ook kom ik nog wel eens in de stad.

Trouwens zijn W200 in deze regio ook extreem zeldzaam, ik ben er tenminste nog nooit 1 tegengekomen op de weg. Mensen kijken hier ook wat het is en zien ook niet dat het een klassieker is, ik krijg zelfs vragen of hij nieuw is vanwege het "nieuwe" kenteken.

Verder zijn de unieke sloten naar mij onderweg per post, inclusief tankdop.
Plaats reactie