Pagina 1 van 1
Geplaatst: 21 dec 2007 21:51
door Arie
Hoi,
Vraagje over de kachelkraan.
Ik heb de kabel van het luchtkleppen mechaniek weer gangbaar gemaakt en afgesteld en wou dat zelfde doen met de kachelkraan maar dat is iets complexer blijkt.
Terwijl de kabel nu goed gangbaar is en de kachelklep ook vrij soepel loopt gaat het elke keer mis als de draad naar buiten komt bij de kachelkraan.
Mijn vragen in deze is moet die kraan ook ondersteund worden door een veer?
En waarneer staat hij eigenlijks open en waarneer dicht?
Groet Arie
Geplaatst: 23 dec 2007 10:05
door fcapri
is toch eenvoudig.
als je in de cabine de hendel naar rechts zet (op hot) dan trek je de staalkabel naar binnen, dus aan motorzijde wordt die blote middenste kabel naar binnen getrokken en gaat de kraan dus open.
op deze foto staat hij dus open (hendeltje naar de kant waar die kabel vastgezet is)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
of full screen foto
ter info, de kachelkraan zit boven de olievuldop op de foto. hoef je niet te lang te zoeken
Geplaatst: 24 dec 2007 11:07
door Arie
Hoi fcapri,
Bedankt voor het fotootje.
Op die foto staat de hendel van de kraan bijna in lijn met de kraan nu kan de hendel ook haaks op de kraan staan en ook nog weer bijna in lijn met de kraan de ander kant op!
Nu is eigenlijks mijn vraag loopt de slag van de kraan van bijna in lijn naar haaks of van haaks naar bijna in lijn of van bijna in lijn naar bijna in lijn! :p
Of terwijl bij jouw staat hij nu open, hoe staat hij dicht?
Groet Arie
Geplaatst: 24 dec 2007 18:26
door Rob Rules
Naar voor staat ie dicht, van de passagierskant gezien, moet de kraan naar je toe staan, en dan richting de voorkant duwen
Geplaatst: 24 dec 2007 20:29
door Arie
Hoi Rob,
Het is me nu duidelijk dat de hendel naar je toe open is, toch snap ik het nog niet geheel en al.
Daarom heb ik een tekening gemaakt waarin mijn vraag nog duidelijker wordt hoop ik.
Groet Arie
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Geplaatst: 25 dec 2007 12:33
door berry
misschien is het gemakkelijker om de kachelkraan los te draaien en er even doorheen te kijken. weet je ook hoe en of die werkt.
een schroevedraaier en 2 minuten werk en dan weet je voortaan alles van kachelkranen.
succes
Geplaatst: 25 dec 2007 18:51
door bastian
juist ja of de motor laten lopen en aan beide zijden aan de slang voelen warm/koud warm/warm maar zo als capri t uitlegt klopt t , da vlinderklepje staat noch haaks noch in lijn met de slang maar er tussen in ,dus als je ervoor staat is 10 voor twaalf =open en 10 over half = dicht
Edited By bastian on 1198605138
Geplaatst: 25 dec 2007 20:13
door fcapri
ik zou het niet weten hoe hij moet staan om dicht te zijn, t is nu te koud om zonder verwarming te rijden. maar ik vermoed zoals op die tekening
links dicht, middenste tekening halfweg en de rechtse tekening is open.
je kan het eigenlijk makkelijk weten.
haal je radio uit de cabine, en kijk naar die staalkabel op de hendel. als die 5cm in en uit kan schuiven tussen dicht en open, dan zal de kabel aan de kraan ook 5cm in en uitschuiven tussen open en dicht
Geplaatst: 25 dec 2007 22:49
door bastian
Arie schreef:Hoi Rob,
Het is me nu duidelijk dat de hendel naar je toe open is, toch snap ik het nog niet geheel en al.
Daarom heb ik een tekening gemaakt waarin mijn vraag nog duidelijker wordt hoop ik.
Groet Arie

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1e = dicht 2e = tussenstand 3e = open
Geplaatst: 26 dec 2007 11:01
door Arie
Heren,
Allemaal bedankt voor jullie reacties ik weet nu wat open en dicht is en kan zo de slag van de staaldraad afstellen, en een hulpveertje verzinnen voor dicht.
Groet Arie