uuitlaatcollector
nu mijn hele dodge vanonder bijna uit elkaar ligt (vervanging versnellingsbak) heb ik gezien dat er aan de rechtse kant, in het uitlaatsstuk zo een klep zit,
die zit daar los in, kan je zo verdraaien en heeft veel speling aan de zijkant.
-voor wat dient deze klep.
-deze lijkt niet intressant voor de flow, dus kan ik die verwijderen
-kun je die gaten dan dichtlassen, of moet er een vijs in gezet worden?
-in het aan te raden om het uitlaatstuk te verwijderen, alle werken eraan te doen, en dan weer monteren, of bespaar ik mij veel moeite door het langs onder te doen?
die zit daar los in, kan je zo verdraaien en heeft veel speling aan de zijkant.
-voor wat dient deze klep.
-deze lijkt niet intressant voor de flow, dus kan ik die verwijderen
-kun je die gaten dan dichtlassen, of moet er een vijs in gezet worden?
-in het aan te raden om het uitlaatstuk te verwijderen, alle werken eraan te doen, en dan weer monteren, of bespaar ik mij veel moeite door het langs onder te doen?
Klep is voor een versnelde opwarming van de motor na koude start. De klep sluit het rechtse uitlaatkanaal af en alle uitlaatgassen van de rechter cilinderbank worden door het inlaatspruitstuk naar links geleid. Hierdoor wordt de inlaatlucht verwarmd.
- klep kan gewoon verwijderd worden.
- beste is on in de asgaten elk een stelschroef te draaien (eerst draad tappen)
- alles kan gewoon van onderen gedaan worden met uitlaatspruitstuk aan het blok en de rest van de uitlaat verwijderd (klep moet binnendoor verwijderd worden).
- klep kan gewoon verwijderd worden.
- beste is on in de asgaten elk een stelschroef te draaien (eerst draad tappen)
- alles kan gewoon van onderen gedaan worden met uitlaatspruitstuk aan het blok en de rest van de uitlaat verwijderd (klep moet binnendoor verwijderd worden).
Gerhart
bij mij moet die eruit. zelf al staat die mooi open, de dikte van dat asje is nog teveel. die uitlaten zijn al rampzalig, we zullen het nog eens wat verergeren door er kleppen in te steken
die oude motoren zijn niet kapot te krijgen, hewel, dan moet hij ook niet sneller op bedrijfstemperatuur komen.
voor diegenen die mij kennen, ik heb nog gene motor gehad die niet warm was tegen dat ik op het eind van de straat was (en dat is maar 300meter :) )
die oude motoren zijn niet kapot te krijgen, hewel, dan moet hij ook niet sneller op bedrijfstemperatuur komen.
voor diegenen die mij kennen, ik heb nog gene motor gehad die niet warm was tegen dat ik op het eind van de straat was (en dat is maar 300meter :) )
Bud je hebt meer kans van slagen als je een nieuw topic opent.
Maar op het Mopar Forum Sjak Brak een mail stuurt met je vraag, kan hij jou daar wel aan helpen :;):
Maar op het Mopar Forum Sjak Brak een mail stuurt met je vraag, kan hij jou daar wel aan helpen :;):