Zeil - Dekzeil

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
109-1145997302

Bericht door 109-1145997302 »

Ik had weer eens een vraag, ik wil graag een zeil over mijn bak maken alleen moet natuurlijk geen kapitaal kosten, is er een goedkope en makkelijke manier, en waar moet ik daar dan voor zijn.
en weet iemand hoeveel dat ongeveer kost ?
alvast bedankt

Petra
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Bedoel je dit ongeveer?
Heb mij ongeveer 150 euro gekost incl. opmeten naaien en op de auto monteren. materiaal zwart bisonyl
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb voor afgelopen hemelsvaart weekend een zeil gemaakt,

naar een campingzaak gegaan en daar een grondzeil van pvc gekocht, (4 bij 3) van ong 24 euro
tevens 10 meter elastiekkoord en 10 s haken meegenomen, en 10 zeilringen

thuis de maat genomen, en deze aan elke kant van de bak zo'n 15 cm over laten steken, let wel 15 cm per kant extra genomen en deze dubbel geslagen en aan elkaar gelijmt (dus je krijgt rondom een band van 15 cm bubbelwandig pvc. vervolgens dit ook nog eens vast gestikt (extra omdat lijmen niet genoeg leek) voordat ik de boel dicht gelijmd had, heb ik op de draagplekken waar de zeilringen kwamen stukken leer tussen gelijmd, wederom voor extra stevigheid.

vervolgens met dubbelwandige verwarminsbuizen een klein frampje gebouw voor in de gaten in de bak, zodat al het water netjes afloopt ipv dat het een zwembad wordt,
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

@ Zjeeraar

Die ogen sla je als het ware door het zeil,

1e keer sla je met kant A een gat in het zeil, dan draai je de ring om, en druk je deel B door het zelf,
speciale afdichtring erop, dan paar keer goed hameren, en je hebt er een perfect, (zonder scherpe randen) oog aan zitten
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Ik heb op mijn andere auto ook een zeil zitten. Aan beide zijkanten van het zeil zit een geleidingsband, die door een soort gootje loopt die aan de zijkant van de bak zit. Omdat dit geheel vrij strak loopt is het niet eenvoudig om het zeil ervanaf te halen en terug te plaatsen... (moet geleid worden) Voor en achter zitten druk-knopjes die voor en achterkant vasthouden...

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Ook even een ideetje van mijn kant.
Als je van die ogen gebruikt, net als achter op zeilen wagens?
Daar trek je dan een riem doorheen, dan zit het ook vast.

Als ze iets uit de bak willen jatten, gebruiken ze toch een mes...
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Waar zijn alle antwoorden/foto's uit dit topic gebleven!
Plaats reactie