Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

en lange reis voor de boeg - check list:

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Heey mede dodge freaks,

ik zit nu zoals sommige van jullie weten in amerika, en aangezien ik op dot moment niet veel te doen heb, wou ik vast het een en het ander vragen.

Ik ga over 13 weekjes als ik wer tewrug ben met mijn vriendin op vakantie, waarschijnlijk naar mijn opa en oma in Frankrijk,
dit is een kleine 950 km heen en een 950 km terug,
als eerste vraag is dit mogelijk met een d200 uit 76,
wel met nieuwe versnellings bak , gereviseerde koppen nieuwe, fuse kogels, schokbrekers spiraal veren , startmotor, radiator uitlaat systeem, en nog veel veel veel meer dingen,

er zitten wel 36 inch hummers, op maar aan de andere kant voor op de snelweg is het wel lekker doordat ik wat sneller kan rijden,

en als het al mogelijk is, hebben jullie mischien een check list voor wat ik kan doen voor dat ik vertek, en welke onderdelen ik eventueel mee zal moeten nemen,

Graag zo veel mogelijk tips en ervaringen van mensen met en lange reis,

Ook de beste snelheid op hummers op de snel weg , voor zo min mogelijk verbruik enz.

Gr Niels
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

tja.
ik neem mezelf maar als voorbeeld...
Per jaar rij ik zo'n 15000 MIJL met de Dodge in Nederland.
het enige probleem wat ik het afgelopen jaar gehad heb, is de startmotor. (vorige week)
Dus zo'n ritje moet toch te doen zijn. MITS de dodge natuurlijk in een techisch goede staat is.
lijkt mij gewoon alles goed invetten en gaan met die bak.
het is ook maar een gewone auto als je het even nuchter bekijkt. Dus als ie goed is moet dat makkelijk kunnen.

Zelf zou ik voor zo'n trip 2 steek assen, dynamo, startmotor en extra accu meenemen. ruimte zat in de bak.
maarja. dat doe je met een normale auto ook niet. En die dynamo's , startmotoren, benzinepompen etc etc gaan echt net zo lang mee.

veel plezier in ieder geval. :-)
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Ik dacht ook hetzelfde over het reizen met de Dodge naar Duitsland, iets waar ik aan dacht. Totdat ik mij besefte dat ik in Nederland ook 6000 kilometer probleemloos had gereden... Sja, ik snap de bezorgdheid, maar het is wat XS-Denied zegt: als je Dodge in orde is dan hoef je je niet zo zorgen te maken.

Als je je Dodge al een tijd lang hebt, dan ken je ook de (aankomende) problemen, je zou die onderdelen voor de zekerheid mee kunnen nemen, maar alles wat nieuw/vervangen/gereviseerd etc. is, dat loopt wel los.

In ieder geval veel plezier!
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Verloopstukjes voor je LPG vulnippel. Met een beetje mazzel hebben ze die in het buitenland gewoon bij het tankstation, maar je zal net dat ene station hebben die ze niet heeft.
Garagezeep en een paar poetslappen is ook nooit weg :D

Maar in elk geval veel plezier.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
111-1098359025

Bericht door 111-1098359025 »

Een maat van me heeft het ook met hummers gereden en dan nog wel verder ook (Portugal) en daarbij ook nog een sleurhut die hem steevast volgde. Hij reed toen constant 120 en heeft alleen maar problemen met de caravanbanden gekregen. Zijn Dodge was ook goed in orde maar er was zeker niet zoveel aan gedaan als aan de jouwe, dus gaan met die banaan.

Suc6 en greeeetttzzz Okki
Reinier Domsdorf
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 apr 2001 22:41
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Reinier Domsdorf »

Mag ik een tip geven?:

Ik de laatste 7 jaar in alleen maar ouwe bakkies van 10+
jaar oud (met vaak meer dan 200.000km), en ik heb inderdaad 3x een autoke gehad dat me
ALLEEN tijdens een lange rit in de steek liet.
De ene keer een dynamo, accu, de andere keer was het weer een bobine. De ultieme test is om van te voren een lekkere lange rit te maken van zeg maar 200km heen, en 200km terug, gaat dit zonder probelemen, dat is de kans klein dat je wat overkomt.

Kost een berg tijd, maar dan heb je ook wat ;-)

gr,
Reinier
:bier:
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Een paar jaar geleden werkte ik iets meer dan 80km van huis, en reed minstens 6x per week naar mijn werk en terug. Makkie! En het betere zicht over de weg (omdat je hoger zit) maakt voor mij veel goed. Ik hoef geen personenautoluxe meer, als ik het moet ruilen voor het uitzicht en de lol!
Cees van Duin
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2001 13:58
Locatie: Budel-Dorplein

Bericht door Cees van Duin »

rij met mijn dodge camper w200 1976 al bijn 12 jaar probleemloos naar Spanje, waar je geen LPG tanken. Zorg wel voor verloopnippels. Die eigenlijk niets aan de Dogde. Remmen remzuiger voorzijde soepel laten lopen. Enigste reparatie, gelukkig thuis, is een andere startmotor, vandaag toevallig de tweede. Let verder op je radiator het is daar warmer als hier.

pretige vakantie.

Cees
Cees
frunnik
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2004 21:49
Locatie: Brummen

Bericht door frunnik »

Wij zijn voor 3 weken terug met de dodge van Muis naar Italië geweest. 1600 km heen en 1600km terug, geen centje pijn. Alleen een keer ee koplampje verwisseld die stuk was.
Uiteraard met dat gare blok van haar natuurlijk wel regelmatig de olie controleren en bijvullen. 5 liter op 3200km is natuurlijk wel erg aan de ruime kant.

Maar wat ik bedoel te zeggen. Gewoon je gereedschapskitje een reservewiel en de onderdelen waar je moeilijk aan kunt komen meenemen en er kan niks mis gaan. Wij hebben het hele stuk in 1 ruk doorgereden, dus nergens overnachten.

Het enige probleem dat we hebben gehad is de dag dat we terug waren in Nederland is er een gat ontstaan in de koelslang van de verwarming.

Veel plezier op de reis.....
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Kijk hier heb ik wat aan!!!
haha,
Nou dan ga ik maar een check list op maken ,
en dan over een week of 13 ga ik het er maar op wagen haha,
ik hou jullie op de hoogte!!!
Gr uit the Usa ,
Niels
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Wij hadden het volgend bij ons aan reserve:

1. Bobine
2. nieuwe bougies
3. Bougiekabels
4. startmotor
5. sleepstang (ach, je weet het nooit)
6. Veel motorolie
7. automatenbak olie
8. koelvloeistof
9. verdelerkap
10. rotor
11. 2 meter electriciteitsdraad.
12. Ontstekingsmodule
13. Hi-jack
14. remblokken
15. startrelais
16. balastresistor (het witte kastje)
17. last but not least ZEKERINGEN...

Wij hadden het niet bij ons, maar een v-snaar is ook nooit weg of een panty. En onderweg kwamen we er achter dat reserevelampjes ook niet onbelangrijk zijn.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Plaats reactie