Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Nog 'n vraagje aan de Belgische Dodge owners - invoeren

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Ik woon nou ongeveer 2 maanden in het gezellige landje genaamd België, en moet dus binnenkost m'n Ram gaan invoeren.

Nou weet ik dat ik eerst naar de douane moet om 'm in te voeren..............maar dan???

Ook schijn ik voor 't inschrijven bij de DIV een gelijkwaardigheids attest, maar dit heb ik dus niet........probleem???

Nou breng ik m'n Ram als bezit mee, en voer ik niet een truck in vanuit de US, maar hier zal wel niet zoveel verschil in zitten.

Graag hoor ik wat ervaringen / tips van jullie!!

Greetinxx
Marc
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

een gelijkwaardigheids attest ---> je zal een gelijkvormigheids attest bedoelen.
Dat is een dokument dat bij elke wagen is als je die koopt.
Ook in nederland.

Daar sta op: type, chasisnummer, naam eerste koper(ni altijd)

Dit dokument is het bewijs dat je wagen van jou is.

Als je een wagen invoerd in belgie moet je eerst naar de douane. En dan naar de keuring voor "een eerste keuring" en wordt hem afgekeurd wegens het ontbreken van de dokumenten. Dan wordt je uitgenodigd om naar BIVV te gaan waar ze dit rechtzetten en zul je terug naar een gewone keuring moete gaan om je geldige papieren op te halen. Dit laatste is enkel maar papierwerk en moet hem niet herkeurt te worden.

Dit is niet enkel voor buitenlanders want wij belgen moet dit op een zelfde manier doen als we een auto halen in het buitenland.

De stap van BIVV kan misschien geschrapt worden als je type gekend is hier in België. Wat ik denk dat zo zal zijn.

Je krijgt hem zeker op de baan. Soms wat geduld hebben.
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Thxx!!

En ik bedoel inderdaad een gelijkvormigheids attest

Alleen had ik begrepen dat dit een document was dat de wagen aan de Europese veiligheids eisen voldoet, en volgens de Europese richtlijnen gebouwd is, maar omdattie uit Canada komt hij hieraan niet voldoet....

.....en naam eerste koper was du 'n Canadees.......

Weet je misschien ook iets van de kosten van keuring e.d.??
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Sorry,
Ben zelf een beetje mis.

gelijkvormigheids attest is inderdaad een document dat de wagen aan de Europese eisen voldoet.

En u inschrijvingsbewijs is het dokument waar op staat wie de eigenaar is.

Maar als je mijn vorige reaktie volgt zal het je normaal wel moeten lukken. want bivv rijkt éénmalige gelijkvormigheids attesten uit.
Ik heb zo één bij mijn dodge W200 en dat model is hier ook nooit ingevoerd geweest.

Ja hier in belgië kunnen ze er wat van met papieren. :(
Plaats reactie