Auto's ouder als 30 jaar - Nu om de 2 jaar APK

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Klassiekers
Ook verandert per 1 januari 2008 de APK-frequentie voor klassieke voertuigen:

Personenauto's van 30 jaar of ouder hoeven nog maar eens per twee jaar gekeurd te worden.
Voor personenauto's van voor 1 januari 1960 vervalt de APK-plicht.


RDW
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

ja klopt, voor het eerst een keer goed nieuws van die gasten. :D
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

hoe onlogisch. die wagens hebben toch de meeste kans om problemen te hebben.

met deze regeling verwacht ik eigenlijk dat ze meer gaan afkeuren.

als daar nu een auto komt, en die heeft een bepaald probleem, die nog wel goed genoeg is voor een jaartje, dan heb je nu kans dat ze doorlaten.

met die 2jaar regeling gaan ze eerder zeggen: dir gaat nog 2jaar goed blijven en vlam, afgekeurd
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ze gaan er vanuit dat auto's van 30 jaar en ouder in het bezit zijn van liefhebbers die hun auto's goed onderhouden.

Als je even verder leest zie je ook dat auto's van 1 Januari 1960 en ouder helemaal vrij zijn van APK!
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.

Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.

Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.

Al met al niet echt lonend




Edited By Kne on 1192111613
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Dat Dacht ik ook al, heb net op een ander forum dit aangesneden, hoe het zit met bedrijfsauto's
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Maverick #W200#
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
Locatie: Ede

Bericht door Maverick #W200# »

Je kunt je auto gewoon als personenauto laten keuren en dan hoeven er geen gordels in te zitten. Zo wordt mijn dodge al 5 jaar gekeurd
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Maar ik wil nog wel gewoon op LPG blijven rijden
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
xraunx

Bericht door xraunx »

interessant onderwerp. :p

Ik heb mijn Dodge op het kentekenbewijs ook als bedrijfswagen vermeld staan. Het kenteken begint ook met een V wat alleen bedrijfswagens schijnen te hebben.
Ik lees hier opmerkingen over keuren als personenwagen... kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Mijn kenteken blijft immers hetzelfde. (???)

Het liefst zou ik ook een personen-wagen-kentekenplaat willen. Dan kan ik deze voor klasieke platen inwisselen.

Iemand hier ervaring mee?
Grtzz,.,., XraunX
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Maverick #W200# schreef:Je kunt je auto gewoon als personenauto laten keuren en dan hoeven er geen gordels in te zitten. Zo wordt mijn dodge al 5 jaar gekeurd

Dan heb je te maken met een keurmeester die niet oplet.

APK art 5.2.47 lid 3
Personenauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen

en lid 5
De in het tweede en derde lid bedoelde verplichtingen gelden niet voor voertuigen die voor 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen en die blijkens een aantekening in het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet van bevestigingspunten voor autogordels behoeven te zijn voorzien.

welke niet van toepassing is op de w200 aangezien die punten er wel inzitten. tenzij je het mooi wegsoept zodat ze die niet kunnen vinden. (er is immers geen typegoedkeuring waar ze iets kunnen terugvinden)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

xraunx schreef:Het liefst zou ik ook een personen-wagen-kentekenplaat willen. Dan kan ik deze voor klasieke platen inwisselen.

Iemand hier ervaring mee?
Grtzz,.,., XraunX
Voor een grijs kenteken kun je ook gewoon blauwe platen met witte letters/cijfers bestellen.
Gerhart
xraunx

Bericht door xraunx »

spijt me

maar dit staat op de site van de RDW:
"Lichte en zware bedrijfsauto’s
Voor lichte en zware bedrijfsauto’s zijn er geen historische kentekenseries. Voor bedrijfsauto’s kunt u dus geen historisch kenteken aanvragen."

Grtzz.,.,.XraunX
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

betreft de gordels , naar aanleiding van mijn laatste a p k,:is de regel als er gordels aanwezig zijn moeten deze ook op de zit bank liggen ......
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

Kne schreef:Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.

Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.

Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.

Al met al niet echt lonend
klopt dit wel ?bij mijn weten is de nieuwe twee jaarlijkse regel daadwerkelijk voor alle personen auto s ouder dan dertig jaar en alle benzine wagen auto s dus ook nieuwe dit omdat er met benzine auto s en oude auto s weinig km gedraaid wordt .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bastian schreef:
Kne schreef:Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.

Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.

Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.

Al met al niet echt lonend
klopt dit wel ?bij mijn weten is de nieuwe twee jaarlijkse regel daadwerkelijk voor alle personen auto s ouder dan dertig jaar en alle benzine wagen auto s dus ook nieuwe dit omdat er met benzine auto s en oude auto s weinig km gedraaid wordt .
de regel dat bedrijfs wagens wel jaarlijks a p k plichtig blijven klopt dan wel ondanks een groot tekort aan apk 2 keurmeesters .
Plaats reactie