Auto's ouder als 30 jaar - Nu om de 2 jaar APK
hoe onlogisch. die wagens hebben toch de meeste kans om problemen te hebben.
met deze regeling verwacht ik eigenlijk dat ze meer gaan afkeuren.
als daar nu een auto komt, en die heeft een bepaald probleem, die nog wel goed genoeg is voor een jaartje, dan heb je nu kans dat ze doorlaten.
met die 2jaar regeling gaan ze eerder zeggen: dir gaat nog 2jaar goed blijven en vlam, afgekeurd
met deze regeling verwacht ik eigenlijk dat ze meer gaan afkeuren.
als daar nu een auto komt, en die heeft een bepaald probleem, die nog wel goed genoeg is voor een jaartje, dan heb je nu kans dat ze doorlaten.
met die 2jaar regeling gaan ze eerder zeggen: dir gaat nog 2jaar goed blijven en vlam, afgekeurd
Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.
Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.
Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.
Al met al niet echt lonend
Edited By Kne on 1192111613
Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.
Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.
Al met al niet echt lonend
Edited By Kne on 1192111613
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
- Locatie: Ede
interessant onderwerp. :p
Ik heb mijn Dodge op het kentekenbewijs ook als bedrijfswagen vermeld staan. Het kenteken begint ook met een V wat alleen bedrijfswagens schijnen te hebben.
Ik lees hier opmerkingen over keuren als personenwagen... kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Mijn kenteken blijft immers hetzelfde. (???)
Het liefst zou ik ook een personen-wagen-kentekenplaat willen. Dan kan ik deze voor klasieke platen inwisselen.
Iemand hier ervaring mee?
Grtzz,.,., XraunX
Ik heb mijn Dodge op het kentekenbewijs ook als bedrijfswagen vermeld staan. Het kenteken begint ook met een V wat alleen bedrijfswagens schijnen te hebben.
Ik lees hier opmerkingen over keuren als personenwagen... kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Mijn kenteken blijft immers hetzelfde. (???)
Het liefst zou ik ook een personen-wagen-kentekenplaat willen. Dan kan ik deze voor klasieke platen inwisselen.
Iemand hier ervaring mee?
Grtzz,.,., XraunX
Maverick #W200# schreef:Je kunt je auto gewoon als personenauto laten keuren en dan hoeven er geen gordels in te zitten. Zo wordt mijn dodge al 5 jaar gekeurd
Dan heb je te maken met een keurmeester die niet oplet.
APK art 5.2.47 lid 3
Personenauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen
en lid 5
De in het tweede en derde lid bedoelde verplichtingen gelden niet voor voertuigen die voor 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen en die blijkens een aantekening in het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet van bevestigingspunten voor autogordels behoeven te zijn voorzien.
welke niet van toepassing is op de w200 aangezien die punten er wel inzitten. tenzij je het mooi wegsoept zodat ze die niet kunnen vinden. (er is immers geen typegoedkeuring waar ze iets kunnen terugvinden)
klopt dit wel ?bij mijn weten is de nieuwe twee jaarlijkse regel daadwerkelijk voor alle personen auto s ouder dan dertig jaar en alle benzine wagen auto s dus ook nieuwe dit omdat er met benzine auto s en oude auto s weinig km gedraaid wordt .Kne schreef:Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.
Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.
Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.
Al met al niet echt lonend
de regel dat bedrijfs wagens wel jaarlijks a p k plichtig blijven klopt dan wel ondanks een groot tekort aan apk 2 keurmeesters .bastian schreef:klopt dit wel ?bij mijn weten is de nieuwe twee jaarlijkse regel daadwerkelijk voor alle personen auto s ouder dan dertig jaar en alle benzine wagen auto s dus ook nieuwe dit omdat er met benzine auto s en oude auto s weinig km gedraaid wordt .Kne schreef:Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.
Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.
Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.
Al met al niet echt lonend