Pagina 1 van 1

Geplaatst: 07 mar 2001 22:13
door 119-1005169132
Wie heeft er nog meer goede tips omtrent het wisselen
van de kruisjes?

-----------------------------------------------------------------------
Ik heb een goede tip voor wie er de kruisjes wil vernieuwen van de (tussen)as van tussenbak naar
voorste dif:

De kruisjes aan de tussenbak-kant zijn niet zo makkelijk
te DEmonteren. Er lomp eruitrammen werkt niet, ze zijn nl. geborgd, en wel op een manier "zoals ze dat vroeger deden";in het montage-gat van de lagerschaal zit een sleuf, met 2 gaatjes die een verbinding naar "buiten" hebben. Men heeft deze tijdens de montage vol laten lopen met e.o.a. kunststof die zo het hele zaakje borgt.

Wat je moet doen is 1 voor 1 de omgeving van de lager-
schalen verhitten, het kunststof smelt, en het loopt er dan al deels uit, wacht niet, direct de lagerschaal in een dop (bv dop32) leggen en va de achterkant eruit meppen met een drijver.

******************************************************************************************

Pas wel goed op: tijdens het verhitten kan de lager-schaal letterlijk uit het gat knalllen, dit heb ik zelf meegemaakt !!!
******************************************************************************************

Succes,
Reinier

Geplaatst: 12 mar 2001 18:01
door Willy
Ehh, misschien een stomme vraag, maar hoe monteer je dan weer een nieuw kruisje? Ik heb geen spuit-giet machine voor kunststof.

Geplaatst: 12 mar 2001 19:19
door 119-1005169132
Hoe ik ze er in krijg:
*lagerschaal en montage gat vetvrijmaken
*lagerschaal en gat insmeren met speciale locktide
( de loctide die ik gebruik is niet in de winkel te koop)
*ik pers er de lagerschalen in (voorzichtig met
kunststof hamer kan ook)
*ik borg ze extra met een pen, in het gat van 2mm,
waar eerst de kunstof doorheen ging.


PS heel leuk die opm onderaan...

Geplaatst: 12 mar 2001 20:03
door robbert peter
bij nieuwe kruisjes zitten borgclips en hoef je niet meer met kunststof te werken makkelijker te monteren en te demonteren