automaat blijft hangen
Hoi hoi,
Ik heb enige tijd geleden m;n automaat opnieuw afgesteld (rembanden) en filter + olie vervangen. De olie was gewoon rood, het oude filter zag er "goed" uit.
Hij heeft toen nog c.a. een half jaartje stil gestaan en nu blijft hij nog hangen. Als ik op een bepaalde manier heel rustig gas geef dan blijft hij niet hangen, maar normaal gas geven bij groen licht is er niet bij. als hij eenmaal op gang is werkt alles ok. (kickdown enzo ).
In de 1 & 2 blijft hij niet hangen.
Moet ik het opnieuw afstellen of is er meer aan de hand?
Ik hoor het graag!
Ik heb enige tijd geleden m;n automaat opnieuw afgesteld (rembanden) en filter + olie vervangen. De olie was gewoon rood, het oude filter zag er "goed" uit.
Hij heeft toen nog c.a. een half jaartje stil gestaan en nu blijft hij nog hangen. Als ik op een bepaalde manier heel rustig gas geef dan blijft hij niet hangen, maar normaal gas geven bij groen licht is er niet bij. als hij eenmaal op gang is werkt alles ok. (kickdown enzo ).
In de 1 & 2 blijft hij niet hangen.
Moet ik het opnieuw afstellen of is er meer aan de hand?
Ik hoor het graag!
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54
joyrider schreef:Hoi hoi,
Ik heb enige tijd geleden m;n automaat opnieuw afgesteld (rembanden) en filter + olie vervangen. De olie was gewoon rood, het oude filter zag er "goed" uit.
......
Volgens mij móet de olie Rood van kleur zijn hoor ??? Ik weet niet watvoor olie je nu erin hebt gedaan...Maar andere olie dan automaatbakolie zal niet werken.
Nog een klein tipje; de automaatolie moet je peilen met draaiende motor :)
GrtZZ Brig
Thanks voor de reacties,
Gerhart: De 1 & 2 bedoel ik gewoon in de pook aan je stuur, omdat hij in z'n R ook blijft hangen. (maar dus niet in de stand 1 of 2) hij blijft vooral bij optrekken hangen (rond 0- 40km/u). dus opschakelen. terugschakelen gaat goed.
??? Brigadierdog: grappig hoe jij het leest maar ik bedoel met de zin "de olie was gewoon rood" precies hetzelfde wat je zelf zegt. Dus niet donker of zwart van kleur wat enige slijtage kan aangeven. :)
(peilen automaat is bekend hoe dat moet, niveau is goed)
dus waar zou ik naar kunnen kijken/proberen?
Edited By joyrider on 1220616312
Gerhart: De 1 & 2 bedoel ik gewoon in de pook aan je stuur, omdat hij in z'n R ook blijft hangen. (maar dus niet in de stand 1 of 2) hij blijft vooral bij optrekken hangen (rond 0- 40km/u). dus opschakelen. terugschakelen gaat goed.
??? Brigadierdog: grappig hoe jij het leest maar ik bedoel met de zin "de olie was gewoon rood" precies hetzelfde wat je zelf zegt. Dus niet donker of zwart van kleur wat enige slijtage kan aangeven. :)
(peilen automaat is bekend hoe dat moet, niveau is goed)
dus waar zou ik naar kunnen kijken/proberen?
Edited By joyrider on 1220616312
Hoi
Het klinkt wat zeikerig, maar om mee te kunnen denken wil ik het graag goed begrijpen.
Bedoel jij soms dat als de pook in D of R staat je bij normaal gas geven de bak niet pakt?(slipt)
En je met heel rustig gas geven langzaam op toeren komt
Hij eenmaal op toeren alles normaal doet?
En in zijn één en twee geen last hebt van dit verschijnsel?
Ik doe maar een gooi.
Groet Arie
Het klinkt wat zeikerig, maar om mee te kunnen denken wil ik het graag goed begrijpen.
Bedoel jij soms dat als de pook in D of R staat je bij normaal gas geven de bak niet pakt?(slipt)
En je met heel rustig gas geven langzaam op toeren komt
Hij eenmaal op toeren alles normaal doet?
En in zijn één en twee geen last hebt van dit verschijnsel?
Ik doe maar een gooi.
Groet Arie
Arie: Nee is niet zeikerig, goed dat je juist doorvraagt; In de stand D en R pakt ie hem niet/ blijft ie hangen, tenzij ik heel rustig gas geef. in z'n 1 en 2 pakt ie hem wel normaal op, (die paar keer dat ik het heb getest). maar eigenlijk rijd ik daar nooit in.
Eenmaal redelijk hoog op toeren werkt hij goed en kan ik ook max gassen zodat de kickdown hem oppakt.
Als ik voor het stoplicht wil wegrijden en direct vol gas geef blijft hij gegarandeerd hangen.
Bassie: Ik heb hem afgesteld volgens de beschrijving die staat opp http://www.chaosboyz.nl/ (wellicht bekend, kopje techniek/rembanden & kickdown)
ik hoor het graag!
Eenmaal redelijk hoog op toeren werkt hij goed en kan ik ook max gassen zodat de kickdown hem oppakt.
Als ik voor het stoplicht wil wegrijden en direct vol gas geef blijft hij gegarandeerd hangen.
Bassie: Ik heb hem afgesteld volgens de beschrijving die staat opp http://www.chaosboyz.nl/ (wellicht bekend, kopje techniek/rembanden & kickdown)
ik hoor het graag!
Hoi,
Als de bak het niet naar wens doet, zijn er maar weinig dingen die je vanaf buiten kunt doen.
Olie en filter vervangen had je al gedaan, je kunt nog een keer aftappen en dan:
Een aftap plug aanbrengen. :D
De banden nog een keer opnieuw afstellen, misschien heb je de 2 keer los en 2,5 keer los door de war gehaald of twee keer 2,5 gebruikt of is hij mee gedraaid!
Voordat je hem weer in elkaar zet, je olie koeler nakijken.(die zat bij mij verstopt met deze klachten)
Nadat hij in elkaar zit oliedruk controleren dmv je koel leiding.(en dan weet je al dat je oliekoeler goed open is!)
En dan voor de zekerheid je kick down stang afstellen.
En dan weer eens testen.
Groet Arie
Edited By Arie on 1220700493
Als de bak het niet naar wens doet, zijn er maar weinig dingen die je vanaf buiten kunt doen.
Olie en filter vervangen had je al gedaan, je kunt nog een keer aftappen en dan:
Een aftap plug aanbrengen. :D
De banden nog een keer opnieuw afstellen, misschien heb je de 2 keer los en 2,5 keer los door de war gehaald of twee keer 2,5 gebruikt of is hij mee gedraaid!
Voordat je hem weer in elkaar zet, je olie koeler nakijken.(die zat bij mij verstopt met deze klachten)
Nadat hij in elkaar zit oliedruk controleren dmv je koel leiding.(en dan weet je al dat je oliekoeler goed open is!)
En dan voor de zekerheid je kick down stang afstellen.
En dan weer eens testen.
Groet Arie
Edited By Arie on 1220700493
Hoi,
Vanaf je versnellings bak lopen twee leidingen naar je radiator.
De pomp die in je versnelings bak zit, pompt de olie van je bak door die leidingen naar je radiator.
Daar wordt hij afgekoeld(of opgewarmd!) en gaat weer terug.
Als je nou de aanvoer los haalt moet de pomp druk leveren(anders pomp kapot), als hij dat doet en je haalt vervolgens de retour los moet hij ook druk leveren(anders olie gedeelte radiator verstopt).
Als je het over de versnellings bak hebt, noem je die leiding gauw koelleidingen.
Maar het heeft niks te maken met je koel systeem waar water of koelvloeistof inzit!
Zoals al genoemd kan er ook een extra koeler voor je radiator zitten, waarbij het zeer wenselijk is dat die in de radiator blijft mee doen.
Groet Arie
Vanaf je versnellings bak lopen twee leidingen naar je radiator.
De pomp die in je versnelings bak zit, pompt de olie van je bak door die leidingen naar je radiator.
Daar wordt hij afgekoeld(of opgewarmd!) en gaat weer terug.
Als je nou de aanvoer los haalt moet de pomp druk leveren(anders pomp kapot), als hij dat doet en je haalt vervolgens de retour los moet hij ook druk leveren(anders olie gedeelte radiator verstopt).
Als je het over de versnellings bak hebt, noem je die leiding gauw koelleidingen.
Maar het heeft niks te maken met je koel systeem waar water of koelvloeistof inzit!
Zoals al genoemd kan er ook een extra koeler voor je radiator zitten, waarbij het zeer wenselijk is dat die in de radiator blijft mee doen.
Groet Arie