Pagina 1 van 1

Geplaatst: 06 nov 2005 19:17
door biestieboy
hoi,
afgelopen week een ramcharger uit 1979 gesloopt omdat hij verrot was en zonder papieren.

Bij het verrollen van de achteras bleken de wielen tegelijkertijd te draaien, diff opengeschroefd en er zat een soort van locker in

aan de buitenkant zie je er niets van dus je kan het niet in of uitschakelen, vertraging is 1 op 4.1 en as is 5 gaats. je kan hem ook niet handmatig tegengesteld draaien.

nu vraag ik me dus af of het een sper ( lijkt me niet ) of een limited slip is?? en of er zoiets origineel inzit of dat het er later ingebouwd is?? een waaraan kan je zien wat het exact is, er staat namelijk niets op.

arjan

Geplaatst: 06 nov 2005 19:40
door Ton
Arjan,

Staat er geen ID nr. op de as?

Ton

Geplaatst: 06 nov 2005 20:04
door biestieboy
is een beetje roestig en modderig en als ik eerlijk ben heb ik er niet naar gezocht omdat ik er eigenlijk een beetje vanuit ga dat dit niet origineel is.

Ik wil de assen onder een w200 zetten om wat meer te terreinrijden omdat ik vind dat het kwa onderhoud en bandenkeuze makkelijker is dan de 8 gaats assen.

De sper of wat het dan ook is is toeval ik wist het ook niet toen ik de auto kocht.
arjan

Geplaatst: 06 nov 2005 20:50
door maui
Dan is het waarschijnlijk een chrysler 9.25" as met sure grip dif.

Die as heb ik ook onder men D tje zitten.

groet maui

Geplaatst: 06 nov 2005 20:53
door maui
Hier nog een plaatje van een sure grip.

Geplaatst: 06 nov 2005 21:48
door Arno
Hey Arjan

Maui heeft gelijk ik heb onder mijn W150 ook een 9-1/4 inch ring gear achter as met een sure-grip differential