schakelen tussen bak
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
hoog = normaal rijden
laag is als je bv iets zwaars moet trekken, je kan dan maar een 50km/H ofzo halen, maar wel veel trekkracht
hooglock is als je gewoon rijd op losse grond of zand. zowel vooras als achteras draaien evensnel, dus je kan nie vastzitten dat de achterwielen vrij spinnen
laaglock is idem als je bv een steile helling opmoet op zachte grond
als je lock rijd op asfalt dan breekt het zwakste deel zijnde:
-de banden slippen op het asfalt (of de auto stuiterd)
-cardan of kruiske breekt
-tussenbak gaat kapot
-één van de assen/diffs gaat kapot
...
laag is als je bv iets zwaars moet trekken, je kan dan maar een 50km/H ofzo halen, maar wel veel trekkracht
hooglock is als je gewoon rijd op losse grond of zand. zowel vooras als achteras draaien evensnel, dus je kan nie vastzitten dat de achterwielen vrij spinnen
laaglock is idem als je bv een steile helling opmoet op zachte grond
als je lock rijd op asfalt dan breekt het zwakste deel zijnde:
-de banden slippen op het asfalt (of de auto stuiterd)
-cardan of kruiske breekt
-tussenbak gaat kapot
-één van de assen/diffs gaat kapot
...
En wat errug handig is , in de "N " stand kun je je auto weg laten slepen.
Dit is met een normale automaat zover ik weet niet mogelijk.
Dit is met een normale automaat zover ik weet niet mogelijk.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Hallo Mannie,
Bij mij staat er wel Hi Loc - HI - N- Lo - Lo Loc
(ook een standaard W200),
Welk bouwjaar heb je, en kijk eens of de tussenbak die jij hebt wel een np203 is (deze was standaard met lock),
het kan goed zijn dat die van jouw stuk was, en dat ze hem vervangen hebben voor een ander model.
Bij mij staat er wel Hi Loc - HI - N- Lo - Lo Loc
(ook een standaard W200),
Welk bouwjaar heb je, en kijk eens of de tussenbak die jij hebt wel een np203 is (deze was standaard met lock),
het kan goed zijn dat die van jouw stuk was, en dat ze hem vervangen hebben voor een ander model.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Hallo Laurens
Ik heb er even onder gekeken. De vulspug zit op ongeveer op 10 uur als ik er achter lig en de kilometertellerkabel zit links bovenin en ik heb er geen aftapplug opzitten, dus volgens mij is het een NP203
Als ik zo voel als ik handel heen en weer beweeg voel ik ook maar 3 duidelijke schakelstanden LO - N - HI.
Voel je ook echt duidelijk verschil als je rijdt in HI- LOCK i.p.v gewoon HI.
Het is dus een W200 uit 1976
Edited By Mannie on 1266346936
Ik heb er even onder gekeken. De vulspug zit op ongeveer op 10 uur als ik er achter lig en de kilometertellerkabel zit links bovenin en ik heb er geen aftapplug opzitten, dus volgens mij is het een NP203
Als ik zo voel als ik handel heen en weer beweeg voel ik ook maar 3 duidelijke schakelstanden LO - N - HI.
Voel je ook echt duidelijk verschil als je rijdt in HI- LOCK i.p.v gewoon HI.
Het is dus een W200 uit 1976
Edited By Mannie on 1266346936
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
De schakeling tussen normaal en lock voel je bij mij ook niet overduidelijk,
er hoort wel een lampje te gaan branden wanneer de wagen in lock staat (laatste lampje op je dashbord)
je hebt namelijk "Fuel Pacer", "Fasten belts" en dan "Lock" (of fuel pacer en belts omgewisseld, doe het vannuit mijn hoofd)
een andere manier om het te testen weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat normaal (unlocked) heb je ong 80% kracht achter en 20% voor, met de lock heb je 50% voor en achter, maar het fijne weet ik er ook niet van.
tevens dacht ik dat je wanneer je de tussenas naar de vooras verwijdert, je alleen nog van de plaats komt met je auto in de lock stand,
succes...
er hoort wel een lampje te gaan branden wanneer de wagen in lock staat (laatste lampje op je dashbord)
je hebt namelijk "Fuel Pacer", "Fasten belts" en dan "Lock" (of fuel pacer en belts omgewisseld, doe het vannuit mijn hoofd)
een andere manier om het te testen weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat normaal (unlocked) heb je ong 80% kracht achter en 20% voor, met de lock heb je 50% voor en achter, maar het fijne weet ik er ook niet van.
tevens dacht ik dat je wanneer je de tussenas naar de vooras verwijdert, je alleen nog van de plaats komt met je auto in de lock stand,
succes...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Laurens bedankt voor de info
Het lampje voor de lock zit er bij mij wel in, maar heb ik nog nooit zien branden.
Ik heb al een paar keer op de snelweg gezetten in HI (of misschien wel HI - LOCK :p ) dan zou ik nu dus de boel naar de kl#@$ moeten hebben geholpen, of niet
Maar de grote vraag blijft dan toch, waarom zit er nu een knop op waar geen LOCK meer op staat.
Ik zal morgen nog wel even gaan roeren aan de handel om te kijken of er toch nog ergens een verborgen stand is te vinden
Het lampje voor de lock zit er bij mij wel in, maar heb ik nog nooit zien branden.
Ik heb al een paar keer op de snelweg gezetten in HI (of misschien wel HI - LOCK :p ) dan zou ik nu dus de boel naar de kl#@$ moeten hebben geholpen, of niet
Maar de grote vraag blijft dan toch, waarom zit er nu een knop op waar geen LOCK meer op staat.
Ik zal morgen nog wel even gaan roeren aan de handel om te kijken of er toch nog ergens een verborgen stand is te vinden