Pagina 1 van 1
Geplaatst: 09 nov 2004 21:25
door 66-1067793066
Wie heeft er ervaring met differentieel sloten voor de dodge? Airlockers of zo ? en wat kost dat in ****naam?? ik heb een tijdje het web afgespeurd maar kan niet echt vinden wat die dingen nou kosten.. veel maar ja HOEveel??
Geplaatst: 09 nov 2004 22:52
door iguana
Hoi Bram
Als je met met die airlocker een sper-diff bedoeld dan kosten die tussen de 1200 euro en 1600 euro. Ik weet niet of dit per stuk is of per 2 en af je er dan alles bij krijgt om het te monteren
Geplaatst: 10 jan 2005 23:25
door Bassie
WIJ ZIJN DE IMPORTEUR VAN ARB BENELUX U KUNT ONS VINDEN OP WWW.TIJSTERMAN.COM.
PRIJS AIRLOCKER 885,00
PRIJS COMPRESSORKIT 265,00 EURO. PRIJZEN ZIJN EXCL. BTW EN MONTAGE AF WADDINSVEEN.
M V GR
AUTOBEDRIJF TIJSTERMAN
MERCURIUSWEG 19
2741 TB WADDINXVEEN
dit kreeg ik nadat ik informatie opgevraagd had bij arb
Bassie
Geplaatst: 13 jan 2005 19:02
door bor
hoi, diff locks zijn top, ik heb een arb locker voor en een
lim.slip achter, niet te stoppen !
arb is een tof ding, heb hem zelf
gemonteerd, dit is met wat verstand en een micrometer
goed te doen, wel ff kloten om die krans eraf maar vooral op te krijgen.
wat de orginele compressor betreft heb ik voor dat geld een compressor gekocht bij een tech. handel, koste minder en met een oud vrachtwagen tankje, drukspul en tijd ben je klaar.
lim. slip werkt eenvoudig en goed alleen geen twee lim.diffs op een auto gebruiken, dan hobbel je een bocht door dat je
b----n in je nek zitten. groet rob
Geplaatst: 06 mar 2005 00:36
door Rienk
Ietsies goedkoper is een detroit-locker. Is een automatisch sperdifferentieel (meer sper dan diff :) ) geen slangetjes, en compressor voor nodig. Nadeel 1: Je kunt 'm niet "uit"zetten, en da's wel 's lastig als je scheef op een helling staat. Stuurt wat raar. Nadeel 2: Als 't een beetje glad is/wordt kun je niet harder dan 20 a 30 km/u
Maar ik zou 'm niet meer willen missen.
Ben het niet helemaal met Bor eens; voor ik mijn voorlaatste vooras in de prak draaide zat daar een stugge limited slip in, en die locker dus in de achteras. Dat hobbelde niet, maar in de wat bochtigere bochten maakte volgas en gas los ongeveer een halve slag met je stuur uit. Daar is mee te leven, maar je moet er onder het rijden wel een beetje rekening mee houden. Wat ik wel een nadeeltje vond was dat ie nog zwaarder stuurde, en een nog grotere draaicirkel had. (heb geen stuurbekrachtiging)
Geplaatst: 06 mar 2005 13:12
door 66-1067793066
Ha die Rienk, is zo'n detroit-locker wel op de weg te rijden? Ik heb daar wel eens van gehoord dat zo'n ding lockt als je met "gas" de bocht door gaat? Of is dat alleen als je zeg maar ietwat glijdend de bocht door gaat?
Heb jij zo'n ding alleen achter of ook voor?
vr gr br
Geplaatst: 06 mar 2005 18:51
door Rienk
Mijn detroit zit in de achteras, en op een stroeve weg gaat dat best.
Alleen maakt ie wel kloink en knalgeluiden en zo als je langzaam rijdend scherpe bochten maakt. Vanwege die geluiden is het erg grappig om 's op de parking van een AlbertHein rond te rijden, op zaterdagochtend of zo. Die verbaasde blikken van het koekblikvolk zijn hilarisch.
Tis ook geen echt diff, maar er schijnt een soort ratel-en-pal mechaniek in te zitten wat, als het koppel wat van het wiel komt groter is dan het koppel wat vanaf het kardan komt, dan dát wiel -kloink- vrijschakelt..