Pagina 1 van 2

Geplaatst: 10 apr 2007 17:25
door 100-1164816498
eeyy, je hebt hoge gearing en lage gearing alleen nu weet ik niet wat het meeste vermogen levert ofzo iets of als je bijna vast zit wat je dan het beste kan gebruiken??

Geplaatst: 10 apr 2007 17:51
door Robbie
De tussenbak in "Low Lock" en de automaat in 1, dan heb je de meeste power.

Geplaatst: 10 apr 2007 18:13
door 100-1164816498
dus de lage gearing heb je meeste power voor als je vast zit of bijna vast zit hoge gearing is gewoon voor terein en 4 voor weiland en 2 wielaanijving voor in de stad?

Geplaatst: 10 apr 2007 18:40
door dodgefanaat1985
dollieduif schreef:dus de lage gearing heb je meeste power voor als je vast zit of bijna vast zit hoge gearing is gewoon voor terein en 4 voor weiland en 2 wielaanijving voor in de stad?
de lage gearing/overbrenging gebruik je indd in het terrein of als je bv
een zware aanhanger een steile helling op moet trekken.
de automaatbak temperatuur wordt te hoog als je zwaar trekt in de hoge gearing/overbrenging
in de regel gebruik je de hoge gearing alleen op de weg

de type W200 zijn altijd 4 wiel aangedreven
de type D200 zijn altijd 2 wiel aangedreven

de schakelopties op je tussenbak zijn
hi, hi lock, low en low lock

de "lock" in de tussenbak bij een W200 zorgt dat de vooras
netzoveel draaid als de achteras
daarom kan je in de low of hi lock niet een bocht maken
en kan je er dus niet de weg mee uit

Geplaatst: 10 apr 2007 18:45
door dodgedude
Bijna goed.

De dodge w200 heeft continu altijd vierwielaandrijving.

je kunt d.m.v de tussenbak de versnelling in de hoge gearing ofwel lage gearing zetten.

Hoge gearing is voor 4x4 dagelijks gebruik op de verharde weg.

Lage gearing is voor meer toeren en sterkere versnellingsbakoverbrenging voor in ruw terrein of trekkracht.

Geplaatst: 12 apr 2007 10:04
door Kne
Dan heb je op je tussenbak ook nog de stand N (neutraal) voor als je niet wilt rijden en gewoon wilt genieten van een brullende V8 :D :p

Geplaatst: 26 mei 2007 15:17
door 67-1134987950
Kne schreef:Dan heb je op je tussenbak ook nog de stand N (neutraal) voor als je niet wilt rijden en gewoon wilt genieten van een brullende V8 :D :p
gheghe....of om je te doen schrikken, als er iets tegenaankomt terwijl je rijdt.

dan doet de dots opeens niets meer!!

dacht toch mooi dat ie de soep in was gedraaid....

Geplaatst: 27 jan 2008 14:46
door Uncle Jerry
Nog even een vraag van een "nieuweling" .... HOE zet ik hem eigenlijk in Hi-Lock ??? (of Lo natuurlijk)

Heb net van alles geprobeerd, maar kreeg niet echt de indruk dat er iets veranderde of dat ie echt in een andere stand kwam te staan ....

Geplaatst: 27 jan 2008 20:57
door Robbie
Automaat in neutraal, motor uit.
Dan kun je de tussenbak schakelen.

Geplaatst: 28 jan 2008 11:31
door Gerhart
Van Hi naar Hi-loc (of van Lo naar Lo-loc)kun je gewoon schakelen bij stilstand (draaiende motor) of tijdens rijden.
Van Hi naar Lo of omgekeerd (dus via N) altijd zoals Robbe typt.
Maar, als je nog nooit geschakeld hebt, kun je het beter een paar keer proberen met de motor uitgeschakeld; de pook is vrij gevoelloos. Daardoor heb je het risico dat je doorschiet.
Als je naar Loc schakelt, moet er op het dashboard een lamje gaan branden met de tekst Loc.

Geplaatst: 28 jan 2008 22:32
door fcapri
leuk, dat lampje heb ik dus ook nietmeer :p



Edited By fcapri on 1201555966

Geplaatst: 29 jan 2008 05:30
door skiere
fcapri schreef:leuk, dat lampje heb ik dus ook nietmeer :p
zit niet standaart op alle w200.
bij mij zit het er wel op, maar werkt niet maar.
het zit in die zwarte strook onder de radio opening.
er zitten er daar drie, eentje voor de loc links,eentje voor de veiligheidshordels rechts en dan nog eentje in de midden,maar weet niet voor wat het diend.

Geplaatst: 29 jan 2008 22:24
door fcapri
ik heb die balk, maar daar zitten geen lampjes in

Geplaatst: 30 jan 2008 06:03
door skiere
fcapri schreef:ik heb die balk, maar daar zitten geen lampjes in
zit er in die balk een wit plestiek balkje waar 3 lampjes in passen?en op de asbak staat er daar een grijs vierkant bakje op met een elektrische fishe?

dat is een heel systeem om te waarschuwen dat je je gordel niet om hebt of dat de bak in loc staat.
dat grijze bakje aan je asbak is een zoemer en die kan een heeeeeel iritant lawaai maken.

Geplaatst: 30 jan 2008 20:50
door Arie
Hoi heren,

Het eerste lampje van de zwarte balk onder de evt. radio opening is van je loc, deze krijgt spanning van een conector die los voor je conectoren hangt die zorgen voor de schut doorvoer.
Vervolgens gaat de massa van dat lampje door die zelfde schut conetoren naar buiten naar je tussen bak alwaar hij aan de massa word gelegd met een schakelaar in de loc stand.
Deze draad loopt los, parallel aan de bundel voor je ontsteking!
Dit alles is een optie, die je hebt als je een W hebt namelijk een tussenbak.
Het tweede lampje is van de fuel pacer dit is een optie, het lampje gaat branden als je onvoordelig rijdt!
Dit werd veelvuldig gebruikt in de 70 jaren nog luxer was een meter waar op stond economisch/oneconomisch caprice rijders zullen dit herkenen.
Het derde lampje is van je riemen en gaat na x tijd uit door middel van een time delay relais een zwart(zonder zoemer) of grijs(met zoemer) kastje achter je asbak houder.
Als je één van de lampjes nog hebt zou ik die gebruiken om het loc lampje weer in eren te herstelen, zodat je weet dat hij in loc staat al dan niet per ongeluk sommige baken schieten al door een aanraking van de mede passagier in de loc stand als je daar mee blijft rijden zonder dat je het weet is het leed niet te overzien.(kruisjes)


Groed Arie