Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Dringend!!! - ik heb een dringende vraag

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
100-1164816498

Bericht door 100-1164816498 »

eeyy, je hebt hoge gearing en lage gearing alleen nu weet ik niet wat het meeste vermogen levert ofzo iets of als je bijna vast zit wat je dan het beste kan gebruiken??
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

De tussenbak in "Low Lock" en de automaat in 1, dan heb je de meeste power.
100-1164816498

Bericht door 100-1164816498 »

dus de lage gearing heb je meeste power voor als je vast zit of bijna vast zit hoge gearing is gewoon voor terein en 4 voor weiland en 2 wielaanijving voor in de stad?
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

dollieduif schreef:dus de lage gearing heb je meeste power voor als je vast zit of bijna vast zit hoge gearing is gewoon voor terein en 4 voor weiland en 2 wielaanijving voor in de stad?
de lage gearing/overbrenging gebruik je indd in het terrein of als je bv
een zware aanhanger een steile helling op moet trekken.
de automaatbak temperatuur wordt te hoog als je zwaar trekt in de hoge gearing/overbrenging
in de regel gebruik je de hoge gearing alleen op de weg

de type W200 zijn altijd 4 wiel aangedreven
de type D200 zijn altijd 2 wiel aangedreven

de schakelopties op je tussenbak zijn
hi, hi lock, low en low lock

de "lock" in de tussenbak bij een W200 zorgt dat de vooras
netzoveel draaid als de achteras
daarom kan je in de low of hi lock niet een bocht maken
en kan je er dus niet de weg mee uit
dodgedude
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:21
Locatie: waalwijk
Contacteer:

Bericht door dodgedude »

Bijna goed.

De dodge w200 heeft continu altijd vierwielaandrijving.

je kunt d.m.v de tussenbak de versnelling in de hoge gearing ofwel lage gearing zetten.

Hoge gearing is voor 4x4 dagelijks gebruik op de verharde weg.

Lage gearing is voor meer toeren en sterkere versnellingsbakoverbrenging voor in ruw terrein of trekkracht.
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !

Dodge ramcharger 1982

Afbeelding
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Dan heb je op je tussenbak ook nog de stand N (neutraal) voor als je niet wilt rijden en gewoon wilt genieten van een brullende V8 :D :p
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

Kne schreef:Dan heb je op je tussenbak ook nog de stand N (neutraal) voor als je niet wilt rijden en gewoon wilt genieten van een brullende V8 :D :p
gheghe....of om je te doen schrikken, als er iets tegenaankomt terwijl je rijdt.

dan doet de dots opeens niets meer!!

dacht toch mooi dat ie de soep in was gedraaid....
Uncle Jerry
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2007 23:19
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Bericht door Uncle Jerry »

Nog even een vraag van een "nieuweling" .... HOE zet ik hem eigenlijk in Hi-Lock ??? (of Lo natuurlijk)

Heb net van alles geprobeerd, maar kreeg niet echt de indruk dat er iets veranderde of dat ie echt in een andere stand kwam te staan ....
Ik heb een hekel aan uitstellen, want dat kan morgen ook nog...
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Automaat in neutraal, motor uit.
Dan kun je de tussenbak schakelen.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Van Hi naar Hi-loc (of van Lo naar Lo-loc)kun je gewoon schakelen bij stilstand (draaiende motor) of tijdens rijden.
Van Hi naar Lo of omgekeerd (dus via N) altijd zoals Robbe typt.
Maar, als je nog nooit geschakeld hebt, kun je het beter een paar keer proberen met de motor uitgeschakeld; de pook is vrij gevoelloos. Daardoor heb je het risico dat je doorschiet.
Als je naar Loc schakelt, moet er op het dashboard een lamje gaan branden met de tekst Loc.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

leuk, dat lampje heb ik dus ook nietmeer :p



Edited By fcapri on 1201555966
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

fcapri schreef:leuk, dat lampje heb ik dus ook nietmeer :p
zit niet standaart op alle w200.
bij mij zit het er wel op, maar werkt niet maar.
het zit in die zwarte strook onder de radio opening.
er zitten er daar drie, eentje voor de loc links,eentje voor de veiligheidshordels rechts en dan nog eentje in de midden,maar weet niet voor wat het diend.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb die balk, maar daar zitten geen lampjes in
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

fcapri schreef:ik heb die balk, maar daar zitten geen lampjes in
zit er in die balk een wit plestiek balkje waar 3 lampjes in passen?en op de asbak staat er daar een grijs vierkant bakje op met een elektrische fishe?

dat is een heel systeem om te waarschuwen dat je je gordel niet om hebt of dat de bak in loc staat.
dat grijze bakje aan je asbak is een zoemer en die kan een heeeeeel iritant lawaai maken.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi heren,

Het eerste lampje van de zwarte balk onder de evt. radio opening is van je loc, deze krijgt spanning van een conector die los voor je conectoren hangt die zorgen voor de schut doorvoer.
Vervolgens gaat de massa van dat lampje door die zelfde schut conetoren naar buiten naar je tussen bak alwaar hij aan de massa word gelegd met een schakelaar in de loc stand.
Deze draad loopt los, parallel aan de bundel voor je ontsteking!
Dit alles is een optie, die je hebt als je een W hebt namelijk een tussenbak.
Het tweede lampje is van de fuel pacer dit is een optie, het lampje gaat branden als je onvoordelig rijdt!
Dit werd veelvuldig gebruikt in de 70 jaren nog luxer was een meter waar op stond economisch/oneconomisch caprice rijders zullen dit herkenen.
Het derde lampje is van je riemen en gaat na x tijd uit door middel van een time delay relais een zwart(zonder zoemer) of grijs(met zoemer) kastje achter je asbak houder.
Als je één van de lampjes nog hebt zou ik die gebruiken om het loc lampje weer in eren te herstelen, zodat je weet dat hij in loc staat al dan niet per ongeluk sommige baken schieten al door een aanraking van de mede passagier in de loc stand als je daar mee blijft rijden zonder dat je het weet is het leed niet te overzien.(kruisjes)


Groed Arie
Plaats reactie