Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

geen achteruit

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

blij dat het forum online is, aan een bak werken is niet handig zonder info.

ik heb het volgende probleem, tijdens het verrijden van de dodge is van 1 moment op de andere de achteruit gesneuveld. (eerst ging ie, rijd stukje voorruit, zet weer in achteruit, en heb niks meer, ook geen lawaai of klop gehad)

nu heb ik in de haynes manual eens gekeken en daar staat dat je het oliepijl moet controleren, en de filter + olie vervangen. als dit het niet oplost moet je een professionele diagnose laten stellen.

WTF, is dit dan een repair manual? ze sturen u gewoon naar een garage.

ik heb het carter dus opengedaan, oliefilter werd vervangen alsook de olie. mijn oude olie was nog heel mooi zuiver rood, en ruikt net hetzelfde als de nieuwe olie. dus daar geen problemen,

het afstellen van de rembanden was ook een makkie (t lijkt wel alsof die goed stonden). alles weer ineen gestoken, olie opgedaan, versnellingen gaan goed, alleen nog steeds geen achteruit.

k heb ook al eens in de technische topics gelezen, en blijkbaar moet de bak vervangen worden. (nog iemand misschien tips wat ik kan proberen?)

sinds aankoop van de dodge is gewoon het ene na het andere al kapot gegaan (remmen zijn gereviseerd, vooras ook, ontsteking is ook al half vervangen, gas installatie is herkeurd...). ben nog steeds niet voor de autokeuring kunnen gaan en kan er dus nog steeds niet mee rijden (en heb hem al langer dan een jaar)

hier volgen 2 fotos van de bak.

bij de eerste in normale toestand
foto1

en foto2 is een foto toen ik aan die hendel van de low reverse band trek (ik kreeg de bouten gewoon niet los, die hendel kanteld altijd door, is dit normaal)
foto2

is dat ook normaal dat die hendel zo los kan draaien zonder dat er iets anders mee beweegt?
iemand een idee waar ik in belgie nog een bak kan vinden?




Edited By fcapri on 1173639526
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

als het goed is, dan gaat er als je de hendel beweegt, (door een plaat aan de band, en aan de andere kant zit de band vast) de band vaster of losser zitten!

die hendel word bediend door een zuiger aan de andere kant, en die zorgt er voor dat de band dus aangespannen word,

ik vind het wat lastig uitleggen, maar ik hoop dat je me iets begrijpt?

bas
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Je hebt denk ik 2 mogelijkheden.

1. de remband is gebroken. Ze breken meestal aan het uiteinde waar de remband bediend wordt.

2. de spacer tussen de hevel en de remband is er tussenuit gevallen.

Waarschijnlijk is het eerste aan de hand, want anders had je denk ik het plaatje wel in de pan zien liggen.

Is de remband gebroken, dan moet de gehele bak uit elkaar om hem te vervangen.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
kees de groot
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2002 20:00

Bericht door kees de groot »

bij mij ligt er een plaatje in de pan
maar waar hoort het??????????
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Antwoord al gegeven via PM
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

gisterenavond de versnellingsbak beginnen demonteren voor vervanging.

van 19h tot 23h45 bezig geweest, bak nog steeds niet verwijderd.

eerst begonnen met de uitlaat te demonteren. zit vol gaten :laugh: en ze zat in de weg. hierbij ook iets handig geleerd. bij het losdraaien van die beugels draaien de moeren 2-3 slagen mee voor ze de bouten afbreken. als je de moeren vastdraait, breekt de bout af op een kwart toer. dus de andere kant opdraaien bespaard 4 keer zoveel werk. breken doen ze toch

dan de cardans verwijderd, en die tussenbak er al afgehaald. deze zat vastgeplakt :angry:

resultaat. de dodge staat op mijn broer zijn werk (garage) ferm in de weg, en ze hebben maar 2 bruggen om op te werken vandaag (normaal 3). ik duw de dodge niet naar buiten. en de put is lekker voorzien van een laagje rode atf olie op de vloer

vanavond maar weer verder doen. is dat altijd zoveel werk? mijn versnellingsbak op de capri kan ik tussen de 4 en 6 uur vervangen. ik ben bijna 5 uur bezig geweest, en heb nog geen vijs gelost aan de bak (en dat met 3man)
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Nee jij hebt gamekkelijk penissen met je auto lekker droog op een brug!
Ik heb onlangs (met mijn zwager, want het is zijn auto) tussenbak en automaat van een 1968 Jeep Wagoneer verwisseld. Maar dan gewoon aan de stoep op straat, met de assen op assteunen om ook onder de auto te kunnen komen. En passant de motorsteunen vernieuwd.
Voor dat alles ook alle aandrijfassen en de uitlaat verwijdert.
Ja, dat was een penswerk, want alles liggend op de rug op straat gedaan. Daarbij heeft een W200 veel meer plaats om alle componenten heen.
Mijn ervaringen:
Er onderuit is het punt niet, uiteindelijk lukt dat altijd. Iets wat zwaar is komt altijd wel een keer omlaag.
Maar als je de automaat terug gaat plaatsen moet je ontzettend goed op passen dat de koppelomvormer op precies de goede plaats blijft zitten tijdens montage. Als hij maar eventjes van de uitgaande as schiet kan je de automaat weer laten zakken om hem er weer precies goed op te pielen. Doe je dat niet rij je alles weer kapot en kun je opnieuw beginnen.

Sterkte!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik ben er thuis niet aan begonnen, mijn broer werkt in een garage en daar kunnen we savonds ook wat sleutelen.

vandaag weer terug geweest van 18h tot 23h
bak is ervanonder geraakt, de andere is gemonteerd geraakt. de rest nog niet , is voor volgende week.

ook zit de dodge verkeerd in elkaar, overal zitten de verkeerde bouten. de helft van de bouten die de bak aan de motor houden zijn te klein en kan je zo met de hand vastdraaien en ze blijven doordraaien. dat die bak er niet vanonder is gedraait. ook de starter zat met verkeerde bouten vast
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Heel herkenbaar!
Maar intussen motiveert dat soort dingen mij alleen nog maar. Als je straks klaar bent is je auto er echt een stuk beter op geworden.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

318Rob schreef:Heel herkenbaar!
Maar intussen motiveert dat soort dingen mij alleen nog maar. Als je straks klaar bent is je auto er echt een stuk beter op geworden.

322Rob
k hoop het. om goed te zijn moet ik alles eens demonteren,
wie weet wat zit er allemaal nog los/verkeerd
eens die rijd begin ik aan de elektriciteit.

de kniptang en ik zullen ff goeie vrienden worden. ik ga proberen de dodge te laten draaien op zo weinig mogelijk bekabeling. totaal niet meer volgens het schema werken. ga trouwens ook alles van verlichting anders aanpakken, alleen die pinkers, das zo iets raars (met die stoplichte achteraan die knipperen)
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

gewoon een nieuwe draadboom inelkaar knutselen op een verloren avondje. schemas vind je overal. en met een beetje logisch nadenken. dan hoef je alleen maar je stekkerblok bij je schutbord te recycelen en alles vanaf daar is dan nieuw. die pinnetjes kan je gewoon los kopen als het goed is. ziet er mooier uit, werkt makkelijker en je weet DAT het werkt. en alle overbodige zooi is dan weg :-) scheelt ook een hoop knipwerk en uitgepluis....

succes met de bak nog....
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ja, ik weet wel, maar ik vind dat de dodge veel teveel bekabeling heeft :)

in die motorruimte zit het vol met kabels en blokjes tegen de zijkanten. daar gaan er veel weg. dynamo wordt vervangen door ene met de regelaar erop en buiten de ontsteking heb ik enkel nog kabels nodig voor de verlichting vooraan. langs achter moeten ook maar 2 kabel, 1 voor verlichting en 1 voor gas. ik ga alles proberen combineren in één dikke multikabel.

had ook al gedacht om de zekeringkast in de motorruimte te steken en vandaar met alle bekabeling te vertrekken richting dashbord. we zullen nog wel zien, eerst rijdend krijgen. werken liggen ff stil tot volgende week


en een verloren avond ?? :D die heb ik niet hoor. heb nog 1 capri te lassen en herspuiten, 1 capri te slopen, en een andere ombouwen naar 2.9i V6




Edited By fcapri on 1180197247
Plaats reactie