Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

LASSEN - PLAATWERK

Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Heren,

Even een vraagje, ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het restaureren van mijn W200.
Ik heb daarvoor verschillende delen nieuw plaatwerk gekocht. Met name de stukken boven de wielkasten in de laadbak.

Ik heb hierover enkele vragen:

1. Als je de plaat erin last, las je deze rondom helemaal af, zo nee. Hoeveel afstand moet je tussen de lassen laten?
2. hoe behandelen jullie de binnenkant van de wielkast? En waarmee?
3. Mijn laadbakvloer is niet meer 100%, kun je ergens deze vloerdelen krijgen? Traanplaat vind ik namelijk geen optie.


Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Bommel ,

1. ik las altijd alles, maar doe dit stukje voor stukje. Maar ben een newbie wat lassen betreft, misschien dat om de x cm beter-makkelijker is (?)
2. ik zit zelf nog te twijfelen tussen http://www.motip.nl/?page=23&id=1073 of http://www.motip.nl/?page=23&id=1073 moet ze ook nog ff opknappen
3. http://www.rustrepair.com klik dan op dodge trucks klik dan op PU/RAMCHARGER body panels
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

maar welk apparaat gebruik je dan om aan de binnenzijde van de spatschermen te komen?
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Plaatwerk heb ik zelf gemaakt van carroserieplaat 1mm dik gewalst en zelf de randen erin geklopt.
Lassen om de 2 tot 3 cm, de aanhechting aan de binnenkant hetzelfde zodat het vuil en regenwater eruit kan lopen. Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Suc6 met de reparatie




Edited By country4all on 1254486672
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Thnx voor de info.

Dat moet wel lukken denk ik.

Ik echter wel nog een vraag.
Op mijn dodge zitten behoorlijk wat lak lagen als ik dat zo zie. Tenminste op de plekken waar ik dus nieuw plaatwerk heb aangebracht moest ik redelijk wat lak verwijderen.
Ik zal straks de dodge ook opnieuw moeten spuiten.
Hebben jullie een idee hoe je op een redelijk goedkope manier al die lagen lak kan verwijderen?
Tenminste ik neem aan dat deze allemaal eraf moeten voordat hij weer gespoten moet worden.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Lak hoeft er alleen maar af als één of meer lagen los zitten, of als er roest onderzit.
Als de lagen goed zijn en niet loskomen, hoef je alleen maar de toplaag op te schuren en eventuele overgangen glad te maken.

Als je alle lak er af wilt hebben, kun je eerst eens proberen met verfafbijt.
Anders schuren, stralen etc.
Gerhart
Plaats reactie