Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

vooras krijg ik er niet uit , helluuuup

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

vooras krijg ik er niet uit , helluuuup

Bericht door Henk_W200 »

Hoi DTB-ers ,
Ik ben druk bezig met mijn vooras kruisje te vervangen
Ik heb een 2e handse vooras gekocht , die licht al klaar

Ik heb alle juiste gereedschap verzameld en alles al gedemonteerd
Maar ben nu tot zover https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras ... _kruis.htm

Afbeelding

Hoe krijg ik nu de as er nu uit ?

Via manuals gelezen dat ik via de achterkant een ring eruit kan tikken ? Heb dit geprobeerd maar zie niets bewegen.

Mij lijkt het zo dat ik de hele stuur gedeelte ook moet demonteren ?
Klopt dat ?

Helluuup :p
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Henk als de kruis koppeling niet vervormd is moet je de aandrijfas er gewoon uit kunnen trekken, je mag er aan de achterkant rustig en met beleid er eens tegen slaan.
Die ring war er zit is de simmering die het huis waar de lagers in zitten beschermd tegen vuil van buiten af en van binnen er voor zorgd dat het vet niet naar buiten kan.
gr Jan. :;):
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Zou ook kunnen dat er nog een smeernippeltje in het kruisje zit (op één van de cupjes); dan krijg je ze er ook niet uit (of in).
Even er uit draaien en dan moet het net kunnen.
En natuurlijk net als Jan zegt: even kijken of de seal en grondring niet in de weg zitten; deze moeten altijd verwijderd worden.
Let ook op dat het ashuis niet verdraaid staat (wielen recht).
Is dat allemaal weg, moet 'ie er uit kunnen. Vaak wil wrikken met een koevoetje aan de as-kant (bij het kruisje) wel helpen.
Gerhart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi jongens thanx

hij is eruit , idd met de koevoet :D

kan nog niet rijden , nu is een rubber wat beschadigd die op de as zat

was misschien iets te enthousiast
eerst die rubber regelen en alles weer inelkaar zetten

Het kriebelt weer behoorlijk, moet me shotje rijden met de dodge weer hebben
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ben weer on the road
Heb een nieuwe vetkering gekocht ( 19 euro ) en die erin gezet

Heb wat foto's gemaakt en alles online gezet op mijn W200 homepage

https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras_ ... _kruis.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Henk, goed bezig hoor!!!

Leuke en nette site heb je toch, met lekker veel foto´s

groet en keep on dodge´ing!!

Maui
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

aha, ik had al eens een pagina van die website gezien, maar heb nu eens alles bekeken. leuke info staat daar zeg.

ik heb zelf zoiets draaien van men capri's, en t wordt tijd om voor de dodge ook zoiets te maken. (je tellerplaten zal ik ook al eens gaan gebruiken. bespaard mij een hoop inscan en photoshop werk).

een idee voor je verlichting misschien: bij mijn capri heb ik 2 neon buisjes in mijn dashboard gestopt om ook snachts fel witte achterplaten te hebben. deze lampen komen uit een oud laptop TFT scherm. en de voedingen voor die lampen had ik nog liggen (heb al eens gespeeld met zulke 30cm neon buisjes en heb er al een aantal gebroken).

die neon buisjes kan je gewoon plooien door met een klein gas brandertje te verwarmen (zorg dat je een aantal lampen hebt want de eerste zullen breken). ook kan je deze lampen kopen bij pc winkels (ze gebruiken deze voor casemodding) in allerhande kleuren.

opgelet: zet deze lampen niet vast met beugels en schroefjes want deze zullen gegarandeerd breken dan. ik gebruik een flexibele lijm of siliconen nu

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

meer info over deze lampen staat hier, en heb je vragen, je weet me te vinden :D

link
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi fcapri .

Leuke tellerplaten , ziet er strak uit :)

Ik heb/probeer zoveel mogelijk met groen licht te werken in de dodge
In de W200 zijn blauwe kapjes over gele lampjes dat maakt samen een groene gloed
Daarom heb ik hier verder niets aan gedaan

Jouw neon tl lampjes komen me bekend voor :D
Heb in mijn andere auto black-light boven de tellers gemaakt
De voorschakel printjes zijn precies hetzelfde
Staat echt super in mijn VW T4 klik hier

Je hebt ze ook in alle kleuren , misschien dat ik ze ook ga plaatsen in de W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

:D

ik gebruik die lampen graag (vooral omdat ik veel laptopschermen heb liggen. het is de grootste oorzaak van defecten op een laptop. een rode lijn door het beeld of gewoon gebarsten veel, maar de lampen zijn goed).

alleen die originele circuits gebruiken uit de laptop lukt niet.

ik gebruik die graag omdat ze veel licht geven en altijd schoon uitkomt op tellerplaten.

die lampjes gaan ook goed, maar het vervangen is lastig en als je met kleur werkt, heb je veel licht verlies.
met leds werken gaat ook, maar leds geven maar op 1 plaats licht (recht vooruit), daarvoor heb ik die niet graag. je hebt geen goede lichtspreiding

nadeel van neon is het breken van die lampen tijdens het plooien. in mijn opel (nu een jaar of 5-6 terug, was er vroeg bij) had ik door gans de tellerunit gaten geboord waar ik de lamp door kon steken (lamp is groter dan de unit). de lamp is uiteindelijk gebarsten aan de zijkant. vandaar nu het plooien en inlijmen.

bij het volgende dashboard ga ik die kleine 10cm lampen gebruiken en daarvan 3 lampen in serie zetten op 1 circuit. de lampen gaan dan normaal werken op 14.4 volt, en ook het dimmen zal gelijk gaan dan.

bij het dimmen met mijn schakeling nu (de 2aparte lampen met aparte circuits) gaat 1 lamp sneller uit dan de andere. als je kleinere lampen in serie zet op 1 zwaar circuit, dan gaan de lampen gelijk (hoop ik toch)
Plaats reactie