Pagina 1 van 1
Geplaatst: 09 jun 2005 23:03
door 65-1118350345
Hoi ik ben nieuw hier en heb een redelijk groot probleem.
Mijn W200 '76 wil sinds vandaag niet meer achteruit rijden.
Vooruit rijden lukt wel.
Ik ben bang dat er een nieuwe/andere automaatbak onder moet komen. Dat betekent dat het een duur kostenplaatje wordt. Ik heb prijzen gehoord waar ik toch wel van schrok. Automaatbak reviseren is +/- 1200,- :lookaround:
En dan komen de uren er nog bij...!!
Kan dit goedkoper?
Ik wil zo graag met mijn Dodge een meeting bij wonen die helaas over een week al te doen is. Waarschijnlijk zal ik met m'n "normale" auto er naartoe moeten.
*zucht*
Het ergste van alles is, dat ik 2 linker handen heb. En toch heb ik zo'n ding. Dat snappen niet veel mensen. Ik eigenlijk ook niet maar goed....
Wie kan mij advies geven of aan een andere bak helpen?
Ik kom zelf uit Son en Breugel (NB)
Groetjes en alvast bedankt voor jullie aandacht,
Ad
Geplaatst: 10 jun 2005 06:25
door country4all
:welder: Niet getreurd even Arjan bellen zit ook nog bij je in de buurt.
gr Jan.
arjan
06-10375721
Edited By country4all on 1118377567
Geplaatst: 10 jun 2005 20:27
door Ton
Volgens mij ben je voor reviseren ongeveer 600-700 euro kwijt..
Ed heeft het bij Elferink laten doen en was erg tevreden.
Volgens mij kun je ook je bak inruilen en krijg je een gereviseerde mee terug.
Geplaatst: 11 jun 2005 20:04
door 65-1118350345
Waar zit elferink ergens?
Ik baal er wel flink van. Wellicht dat ik m'n Dodge na de reparatie weg doe.
Je moet eigenlijk veel kennis van techniek hebben wil je zo'n ding rijdend houden, en dat heb ik niet.
Dus vandaar.
Ad
Geplaatst: 11 jun 2005 20:57
door berry
hey is dat de jouwe die langs het kanaal staat?
in deurne zit ook een automaten revisie bedrijf. kijk even in de gouden gids ofzo voor het telefoon nummer
hij heet ACHTEN.
groet berry
Geplaatst: 12 jun 2005 00:49
door "Kale"
AdW200 schreef:Waar zit elferink ergens?
Ik baal er wel flink van. Wellicht dat ik m'n Dodge na de reparatie weg doe.
Je moet eigenlijk veel kennis van techniek hebben wil je zo'n ding rijdend houden, en dat heb ik niet.
Dus vandaar.
Ad
Hoi, kennis van techniek is natuurlijk wel meegenomen.. maar dat is je ook zelf aan te leren...
Met een Haines Manual en evt. een military manual op cd-rom kom je al een heel eind. Verder gewoon zelf proberen en evt. hulp van anderen vragen...
Maarehhh, nu ff over je automaat bak-probleem:
Hoe staat het met je oliepeil van je automaatbak???
Al die té laag is dan zou dat ook wel eens de oorzaak kunnen zijn...
Wel ff op de juiste manier peilen!!!
Bij een motor/bak die op bedrijfstemperatuur is, bij voorkeur in de "N" en met een draaiende motor je automaatbak-olie peilen!!!
En is de kleur van je ATF nog wel helderrood???
Geplaatst: 12 jun 2005 08:42
door AquaFobia
Hey,
Om nou meteen met een automaatbak te beginnen is idd wel iets te wild :)
Maar als je je Dodge echt wilt blijven rijden, dan moet je gewoon zelf zorgen dat die 2 linkerhanden toch gewoon aan de slag gaan.
De meeste zaken zijn echt niet heel moeilijk en met een klein beetje logisch denken, wat gereedschap en eventueel idd een manual kan je echt wel een heel eind komen hoor.
Het zou jammer zijn als je door dit soort tegenslagen je Dodge gaat verkopen.
Je moet er wel om denken dat onze auto's meestal zo'n 25 jaar of meer oud zijn en dat er dus inderdaad zo af en toe wel wat onderhoud aan moet gebeuren...
Anyway, of je je Dodge verkoopt na reparatie moet je natuurlijk zelf weten, maar als je er veel plezier aan beleefd als ie wel rijd, dan zou ik er toch nog even over nadenken :)
Geplaatst: 12 jun 2005 15:49
door 65-1118350345
Oliepijl staat met een draaiende motor op "add oil" opf zoiets. Terwijl een paar weken terug nog genoeg olie in zat. bovendien zag de olie er zwart uit in plaats van rood.
@berry: Nee dat is niet de mijne :laugh: Ik heb een brandweerrode W200
Geplaatst: 12 jun 2005 18:21
door Ton
Zwart is foute boel...
je kunt het in ieder geval nog proberen met olie verversen en op het goede peil te vullen..
Geplaatst: 12 jun 2005 20:55
door "Kale"
Ton schreef:Zwart is foute boel...
je kunt het in ieder geval nog proberen met olie verversen en op het goede peil te vullen..
Hmzzz, hopelijk ben je niet te laat................