Pagina 1 van 1

Geplaatst: 31 okt 2001 13:19
door 109-1005169105
Tijdens mijn verhuizing heb ik met bijzonder veel plezier gebruik gemaakt van mijn W200 als pakezel. Jammer genoeg heeft hij (of liever gezegd; de automaat) gisteren het loodje gelegd bij het laatste transportje vanaf de Gamma ;-)

Bij het achteruit rijden weerklonk ineens een knal/knap en vervolgens reed ie net meer verder. In z'n D rijd hij nog wel gewoon vooruit, maar in R doet hij niets meer. Vermoedelijk een band gesprongen?

Aanstaande zaterdag kan ik samen met Wouter een (tijdelijke) ruilautomaat monteren zodat ik de mijne eens op m'n gemak kan openmaken. Heeft iemand zoiets al eens aan de hand gehad, en zo ja: is het eenvoudig op te lossen?

En waar moeten we allemaal rekening mee houden bij het demonteren van de automaatbak en het plaatsen van een andere?

Alvast bedankt voor jullie input! Met een beetje geluk krijg ik hem weer rijdend voor ons ChaosBoyz evenement op 9 december...

Geplaatst: 04 nov 2001 17:04
door Gerhart
'K ben bang dat je 'm open moet trekken. Nu is er weinig over te zeggen.

Geplaatst: 04 nov 2001 21:27
door Rienk
Als je regelmatig gaat kleien, zou ik vantevoren eerst met een hogedrukspuit en in waterdichte kleren onder de Dots doorkruipen en alles in de buurt van bak en motor goed schoonspuiten. Evengoed zal er daarna nog wel wat zand en zo in je ogen vallen...

Ik zou eerst de pan er even onder vandaan schroeven, om te kijken of je dan wat wijzer wordt. Misschien heeft de front-reverse-band spanner zo los gezeten dat ie er tussenuit is gevallen. Als de band is gebroken, denk ik dat je pech hebt, en zal de bak er onderuit en uitelkaar moeten. De bovenste bell-housing bouten kun je tamelijk beroerd bij, en de bak is een ontzettend zwaar en onhandig loeder. Ik heb zelf nu bij twee Dodge-harttransplantaties de motor en bak in 1 keer getrokken, en dat beviel prima. Enkel de carburateur, verdeler en radiateur eruit/af, uitlaten onder de spruitstukken los, stroppen aan de achterkant van de uitlaatspruitstukken (tussen cyl. 5 en 7 resp 6 en 8) en hijsen maar...

Mocht je geen ruimte (hijshoogte) hebben om het te doen, dan zou het wat mij betreft wel bij mij kunnen, ware het niet dat momenteel mijn eigen Dodge op blokken staat te wachten op wat onderdelen, maar als dat klaar is, zou'k je wel willen helpen het hier te doen. Mail maar effe.