Geplaatst: 17 aug 2009 16:23
Hej sleutelaars,
Ik zit met een vraag:
Ik heb het idee dat de kickdown band van mijn automaat niet helemaal lekker staat, en die zou ik graag (volgens de dodge bijbel) willen afstellen zodat de stelbout staat zoals ie hoord te staan.
Ik heb de Chilton bijbel, en daarin staat dat de stelbout eerst vast gezet moet worden met 97Nm en daarna 2,5x los gedraaid moet worden.
Daarna de borgmoer 40Nm vastdraaien
Nu heb ik het opgezocht, en kwam ik bij een topic van Gerhart uit en ik citeer:
"Stellen hiervan gaat als volgt: draai de borgmoer los, dan de stelbout eerst iets terugdraaien en daarna handvast zetten (het liefst met een niet al te grote steeksleutel).
Hierna de stelbout twee en een halve (2,5) omwentelingen terugdraaien.
Nu de borgmoer weer vastdraaien ZONDER dat de stelbout meedraait."
Hoe ik het hier lees komt hier geen momentsleutel aan te pas.
Het probleem bij mij is dat ik niet met een momentsleutel op de stelbout en borgbout kan komen, echter kan ik hier wel goed opkomen met een steeksleutel om deze af te stellen.
Mijn vraag is, hebben meerdere mensen de manier van Gerhart gebruikt of is het toch verstandiger om het met een momentsleutel te doen? (Zo ja, dan kan ik weinig afstellen omdat er een uitlaat langs loopt die ik liever niet voor dit klein klusje wil losgooien)
De dots rijdt overigens goed, maar heb het idee de kickdown niet echt mee werkt zoals ik het wil.
Alvast bedankt !
Ik zit met een vraag:
Ik heb het idee dat de kickdown band van mijn automaat niet helemaal lekker staat, en die zou ik graag (volgens de dodge bijbel) willen afstellen zodat de stelbout staat zoals ie hoord te staan.
Ik heb de Chilton bijbel, en daarin staat dat de stelbout eerst vast gezet moet worden met 97Nm en daarna 2,5x los gedraaid moet worden.
Daarna de borgmoer 40Nm vastdraaien
Nu heb ik het opgezocht, en kwam ik bij een topic van Gerhart uit en ik citeer:
"Stellen hiervan gaat als volgt: draai de borgmoer los, dan de stelbout eerst iets terugdraaien en daarna handvast zetten (het liefst met een niet al te grote steeksleutel).
Hierna de stelbout twee en een halve (2,5) omwentelingen terugdraaien.
Nu de borgmoer weer vastdraaien ZONDER dat de stelbout meedraait."
Hoe ik het hier lees komt hier geen momentsleutel aan te pas.
Het probleem bij mij is dat ik niet met een momentsleutel op de stelbout en borgbout kan komen, echter kan ik hier wel goed opkomen met een steeksleutel om deze af te stellen.
Mijn vraag is, hebben meerdere mensen de manier van Gerhart gebruikt of is het toch verstandiger om het met een momentsleutel te doen? (Zo ja, dan kan ik weinig afstellen omdat er een uitlaat langs loopt die ik liever niet voor dit klein klusje wil losgooien)
De dots rijdt overigens goed, maar heb het idee de kickdown niet echt mee werkt zoals ik het wil.
Alvast bedankt !
