Aandrijving - versnellinge etc etc
een manuele versnellingsbak heeft een koppeling, een automaat niet (vandaar dat je ook een pedaal minder hebt)
een automaat heeft wel een koppelomvormer en dat eheft de manuele niet. zoek maar ff op bij www.howstuffworks.com en zoek maar ff op versnellingsbakken.
is schoon uitgelegd met tekeningen en filmkes
een automaat heeft wel een koppelomvormer en dat eheft de manuele niet. zoek maar ff op bij www.howstuffworks.com en zoek maar ff op versnellingsbakken.
is schoon uitgelegd met tekeningen en filmkes
bij een automaat, is de koppelomvormer, of vloeistofkoppeling, de koppeling, dus de verbinding van motor- bak,
de vloeistofkoppeling bestaat uit 2 delen, een pomp en een turbine, de pomp zit bevestigt aan de krukas, en deze zit vol met automaten olie.
doordat die rond draait, zal de olie er uit willen (door de centrifugaal kracht)
tegen de pomp zit dus de turbine, waar dus de olie ingeslingerd word, wat uit de pomp komt,
dit word nog weer bevordert door extra schoepen in pomp, en turbine,
en soms door een extra stator, dan spreken we van koppelomvormer
hoop dat het je iets duidelijker is?
de vloeistofkoppeling bestaat uit 2 delen, een pomp en een turbine, de pomp zit bevestigt aan de krukas, en deze zit vol met automaten olie.
doordat die rond draait, zal de olie er uit willen (door de centrifugaal kracht)
tegen de pomp zit dus de turbine, waar dus de olie ingeslingerd word, wat uit de pomp komt,
dit word nog weer bevordert door extra schoepen in pomp, en turbine,
en soms door een extra stator, dan spreken we van koppelomvormer
hoop dat het je iets duidelijker is?
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer: