Pagina 1 van 1

Geplaatst: 13 dec 2001 08:00
door JJF Naus
Misschien een eenvoudige vraag...
Ik ben van plan mijn versnellingsbak een nieuwe pakking te schenken. Nu is alleen mijn enige probleem dat ik niet weet hoe ik aan die pakking moet komen. (Nee, inderdaad nog geen ervaring met onderdelen aanschaf). Bestaat er iets als een type-nummer oid? En hebben ze die dingen in een garage?

Thanks in advance,

Jack.

Geplaatst: 13 dec 2001 09:58
door Tonnie Wittenaar
Hoi Jack,

4x4 Offroad centre Utrecht, Van Dam Elst en zo zijn er nog een aantal leveranciers. Het gaat om de 727 automaat, dan weten ze precies welke je moet hebben.

Vervang gelijk ook je filter in de automaat, kwestie van 3 schroefjes losdraaien filter eraf, nieuwe eronder en weer vastdraaien.

Mocht het plaatmateriaal rondom de gaten in de pan wat gebobbeld zijn, klop deze dan even mooi recht.

Draai de bouten van je oliepan niet te vast (ook niet te los), kijk even in de aanhaalmomenten in het boek (haynes of zo) Te vast is ook niet goed, want dan druk je de pakking er namelijk tussenuit.

Groeten
Tonnie

Geplaatst: 13 dec 2001 12:09
door Frans Veldman
En stel de remband even af, want daar kun je alleen maar bij als je de bak open hebt.
En als je het geklieder beu bent na het losnemen van de pan (zeer waarschijnlijk) zet dan gelijk even een leegloopplug in de bodem van de pan, dan kun je hem de volgende keer eerst leeg laten lopen.

Even nieuwsgierig: Is het iemand ooit wel eens gelukt om een volle pan onder de automaat te halen zonder dat de hele inhoud over de rand kwam zetten en via je mouwen naar je oksels liep?

Groeten,
Frans Veldman

Geplaatst: 13 dec 2001 13:12
door Tonnie Wittenaar
Gelukt nog niet, maar ik heb er wel ideeen over:

Zorg eerst dat je je wagen verhoogd, liefst zo'n 20 inch, ga dan met een vaartje van 50 mile een bocht om, en voila hij ligt op z'n kop. Als je dan de bouten losdraait dan moet het toch kunnen lukken zonder dat die rooie derrie in je mouwen loopt! :stupid:

Andere manieren zijn er volgens mij niet... :xmas:

Greetz
Tonnie

Geplaatst: 13 dec 2001 13:17
door JJF Naus
Beste mensen,

ik probeer het eerst even op de normale manier... misschien dat elastiekjes rond mijn mouwen helpen ;)
In ieder geval bedankt voor de tips en aanwijzingen...

Jack.

Geplaatst: 13 dec 2001 14:42
door A3 Berger
Mijn dodge was zo slecht onderhouden dat er niet eens voldoende olie was om tot in mijn mouwen te komen...

Inderdaad, zoals Frans schijft, is de aftap-plug die ik heb aangebracht een uitkomst.
(gewoon een M12 of M16 moer in de pan lassen en een korte bout met een koperen ringetje)

Geplaatst: 13 dec 2001 19:09
door 68-1005169002
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag ook m'n pakking, filter en olie vervangen; de reden dat mijn pakking lekte was dat de vorige eigenaar 3 van de schroefdraden van het deksel verrot had gedraaid. De heleboel was vervolgens met siliconenkit dichtgeplakt. Ik heb bij Jan Willem Boon (een Harley zaak) een "Helicoil thread repair kit 5/16-18" gehaald, voor ongeveer 6 tientjes geloof ik, en daarmee zonder problemen het schroefdraad kunnen repareren. Het setje bevat een tap, een inzetgereedschap en 12 helicoils. Andere Amerikaanse maten heeft 'ie ook, misschien handig om te weten?

Geplaatst: 19 dec 2001 22:31
door 114-1006036480
Vraag verwijderd.
Antwoord reeds gevonden in het forum.

gr,
Ronald

http://www.Dodge-City.nl
w200@dodge-city.nl

Geplaatst: 21 dec 2001 19:06
door 114-1005169113
Ik heb de pakking plus filter in de USA besteld. En vrij weinig gekliederd. eerst de achterste bouten los en voor 2 laten zitten. En af en toe ff geduld hebben en wachten als het zaakje begint leeg te lopen. Olie kwam nog niet eens tot aan de mouwen... en ik had niet eens een t-shirt aan :D

helaas had ik net niet de goeie sleutel om de rembanden te stellen :angry: met degene die ik had kon ik geen kracht zetten om de borgmoer los te krijgen..... dat moet nog dus....