Heb vandaag mijn olie ververst van voorste dif. Nu las ik bij Henk W200 dat er 1,89 L in gaat? Toen ik op ongeveer anderhalf zat kwam het uit het vulgat lopen. Kan het zijn dat er verschillende deksels zijn die boller staan (dus meer olie). Morgen de achterste nog en dan de automaatbak ook nog.
De vooras (standaard Dana 44) ongeveer 1,5 liter, de achteras (standaard Dana 60) ongeveer 2 liter.
Da's wat er in de manual staat en wat ikzelf ook heb ondervonden.
heb laatst ook de diff olie verwisseld en kwam er achter dat er limited slip olie achter in moest i p v de gebruikelijke g 5 80w90. Gevolg is dat de frictie platen kapot zijn .
Als je een standaard achteras hebt, (bij en W/D200 uit '76 of '77), moet er gewoon 80W90 in.
Bastian heeft ongetwijfeld een ander bouwjaar Dodge of in elk geval een ander type achteras.
nee geen andere bouwjaar maar inderdaad wel een andere achter as te weten een dana spicer 70. Ook in deze as weer verschillende uitvoeringen . In de service manual staat veel nauwkeurig beschreven maar hier gaven ze in een schema weer om 80w90 te vullen maar bij mij moet toch echt limited slip in .