Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

part time tussenbak

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Moi.

Mijn tussenbak is op dit moment redelijk stuk, de ketting is te ruim wat ook bij Ikke het geval was.

Nu zou ik het liefst een part-time tussenbak erin zetten. kan je een NP 205 of 208 zo overzetten? en zijn die te krijgen? of is een part time NP203 een betere optie? of toch maar fulltime houden?

Mvg
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Als je een NP203 hebt past alleen deze tussenbak achter je automaat. De NP205 en NP208 hebben een andere aansluiting op de automaat. Ook zijn deze bakken in NL bijna niet te krijgen. Wat je wel kunt doen is een part time conversion kit inbouwen in je NP203, dan schakel je net als een NP208. De vraag is alleen waarom je dit zou willen. Qua brandstofverbruik scheelt het namelijk bijna niets. Wil je echt zuiniger rijden dan kun je beter een D200 kopen, heb je gelijk een stuk betere vering voor.....
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Bericht door ikke »

Hoi Theft_eXP,
Als je effe rond zoekt dan zijn ze er nog wel te vinden voor een redelijke prijs.De mijne heeft € 100,- gekost -€12.50 (oud ijzer oude bak)=€ 87.50
Patrick
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Het heeft toch geen zin om er een part-time 4x4 van te maken. Als je dan echt brandstof wil besparen zul je toch ook een vooras moeten hebben waar je manual locking hubs op kan zetten, zodat de steekassen niet mee draaien.
Of praat ik nu poep?
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Klopt helemaal, en zelfs dan zal het brandstofverbruik niet echt ineens met sprongen vooruit gaan. Als je zuinig wilt rijden moet je gewoon niet in een W200 gaan rijden....
Oftewel leg je bij het verbruik neer en zoek een goede 2e hands tussenbak en rijden maar weer.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Ik doe het ook niet voor het verbruik.. (wie heeft dat gezegt?)

Vind alleen lekker ronddriften met een W200 in de sneeuw of modder erg leuk. en dat gaat beter met alleen achterwiel aandrijving. vor het zwaardere werk van terreinrijden kan je altijd nog de 4x4 inschakelen dan. heb alleen niet zo'n zin om elke keer als ik in een sneeuwbank sta, die tussenas eronder te bouten.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

wat vind je dan van die vierwiel spinnen, da's spannend, dan weet je helemaal niet meer waar je uitkomt! (ik vind dat wel wat hebben...) moet je alleen niet op van die smalle landweggetjes doen!

groet, bart
groet, Bart
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

dan is ruimte wel lekker hahaha :p

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

area51 schreef:....... moet je alleen niet op van die smalle landweggetjes doen!

groet, bart

OFFtopic:
klinkt als..... je daar ervaring mee hebt.......laat ons ook een keertje lachen.....dus vertel!...LoL :D

Gr. Toon
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Iemand ervaring met zon setje?

http://www.summitracing.com/parts/MMK-501/

staat niet bij dat het voor een dodge is, kan ze ook niet voor dodge vinden. maar intern zijn die bakken hetzelfde toch? alleen de input/output is anders? splines e.d?
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

brigadierdog schreef:
area51 schreef:.
klinkt als..... je daar ervaring mee hebt.......laat ons ook een keertje lachen.....dus vertel!...LoL :D

Gr. Toon
Nou, dat weer wat jullie nu hebben, hebben wij hier in Frankrijk al 3 keer gehad deze winter, en aangezien ze bij mij in het gehucht helemaal niet komen schuiven/strooien, kun je je waarschijnlijk wel wat bij voorstellen?
het heeft bij mij iig al enkele keren weinig gescheeld voordat ik een boer met een tractor heb moeten gaan halen!

soms kun je maar beter binnen blijven...[/color]



Edited By area51 on 1293560654
groet, Bart
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

@Theft_eXP ik begrijp je motivatie om een tussen bak part time te laten bollen.ik heb een tijdje zonder vooras gereden,en ik moet zeggen dan rijd en stuurd de dodge soepel!mocht er een systeem bestaan om de tussenbak te veranderen met zo'n part time kit,dan heb ik ook intresse!
ik heb me al lang bij neer gelegt dat een dodge w200 vierkant rijd,en dat is natuurlijk de charme van een spartaanse w200.maar alles kan beter natuurlijk.

@area51.ja dat vierwiel spinnen in de sneeuw is dikke fun,in het begin heb je wat plaats nodig,na een tijdje draaien tolt de dodge gewoon rond zijn as.
hé waar woon jij in frankrijk?
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ja, zou idd heel handig zijn.

ik rijd altijd op RWD (vooras er onderuit), maar als je met 1 achterwiel op modder staat, zit je vast. t is mij geluk om met de dikke dodge op een vlak grasveld van een meeting vast te zitten terwijl een fiat camper doorreed :(

op die moment mis ik de 4x4 wel, maar 4x4 rijden op asvalt is echt kut rijden. dan zit ik liever vast op gras. had de belgische keuring zo een miserie niet geweest, had ik allang een bak van een D200 gestoken en de vooras er onderuit en die van een D erin
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Dat jullie je in Belgie zonder vooras mogen/kunnen voort bewegen! :p
Dat is in Holland ten strengste verboden!

gr Jan :laugh:




Edited By JAN/DODGE on 1293637614
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Heb het ook geprobeerd,kom geen meter voor uit. ???
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Plaats reactie