Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 feb 2010 10:37
door country4all
Voor de aandrijfas te smeren heb je smeernaalden in de handel.

Afbeelding

Geplaatst: 21 feb 2010 12:26
door Laurens
@ Bas,

Ik heb nog zo'n oude smeer/vetpomp uit het leger, deze heeft een iets andere koppeling, hierdoor kan ik (zelfs zonder dat ik de vooras eronderuit moet halen) die centreerkogel smeren, als je een keertje in de buurt bent, moet je me maar even bellen, als ik er ben kan je eff langsrijden, en zal ik hem voor je smeren

groeten Laurens

Geplaatst: 09 mar 2010 18:20
door Ronald
Goed, is alweer even terug, rijd ook alweer een mooi tijdje zonder voorste aandrijfas maar had vanmiddag even tijd om er naar te kijken.

Voor voorste as was kurkdroog bij het centreerkogeltje, lijkt ook wat speling daar te zitten, de kruisjes zijn wel goed. Ik heb het kogeltje even gesmeerd en toen kantelde de as wel weer soepel dus het spul weer gemonteerd en even gereden, in het begin was hij wat stiller maar na een paar honderd meter begon het toch wel weer serieus lawaai te maken. alles resoneerd dan ook in de auto en een hoop lawaai.

Net de Dodge maar even achter gelaten op de brug en een andere auto mee naar huis genomen, vanavond even de voorste as onder de W200 van de buurman een sleutelruimte naast mij lenen en kijken of dat opgelost is, diff lijkt verder goed en anders zou het de tussenbak nog kunnen zijn.

Die speling lijkt niet echt goed en het kogeltje lijkt een beetje vierkant te zijn geworden omdat hij droog stond.. en anders maar op zoek naar een andere as.

Heeft er iemand nog wat liggen ?

Geplaatst: 15 mar 2011 22:10
door Jansen
Deze topic is al weer een jaar oud maar ben toch heel nieuwsgierig wat het nou was en of je het gevonden hebt. Zit zelf met een soort gelijk probleem. Het is net of ik met noppenbanden rij, zo klinkt en voelt het in de auto. Maar als het het gas ietsjes los laat zodat alles onbelast draait is het over. En als ik het gas helemaal los laar zodat hij af remt op de weerstand van motor dan hoor je het weer. Ik heb zelf alle kruisjes gecontroleerd maar geen speling gevonden. Als ik een van de aandrijfassen los haal en in de lock stand ga rijden maakt hij wel meer geluid tussen het schakelen van D naar R dat deed ie met bijde aandrijfassen niet. Is dat bij jullie ook zo? Lijkt net of er dan speling in de tussenbak zit. Heb de tussen bak ook even open gemaakt. Alle tandwielen zagen er netjes uit, kon onderin ook helemaal niks vinden aan ijzerslijpsel of iets dergelijks. Hoe kan je goed vast stellen of je ketting versleten is? Ik weet het het zijn een hoop vragen maar ik kan er maar niet achterkomen wat dit nou veroorzaakt.

Gr Martijn

Geplaatst: 16 mar 2011 15:25
door Theft_eXP
als het hele harde knallen/ratel is is het je tussenbak. rij nu zelf ook op 2wd omdatmijn ketting ook lam is...

Geplaatst: 16 mar 2011 18:17
door skiere
is het in zo'n geval mogelijk om die ketting te vervangen of is het handiger om naar een andere tussen bak te zoeken?