automaat schakelt 1 2 en, geen 3, of soms heel laa
automaat schakelt dus niet goed, hij schakelt van 1 naar 2, alwat laat, en 3 soms helemaal niet,
olie pijl is goed, voor de rest heb ik ook nog nergens naar gekeken,
ga straks de kickdown afstellen, en volgende week olie + filter vervangen, en de low reverse stelbout afstellen,
maar ik dacht ik meld het probleem al vast hier, mischien dat jullie het weten,
ben vorige week naar havelte geweest, en daar terrein gereden, terug weg was alles nog goed, maar vandaag opeens dus problemen,
heb trouwens ook het idee dat ik bij het wegrijden, de automaat iets slipt soms,
als jullie wat weten hoor ik het graag, ga volgende week dus ook nog het een en het ander doen, zoals ik hier boven beschreven had, maar mischien hebben jullie nog een paar sugesties ???
bedankt alvast
vr gr
Bas
olie pijl is goed, voor de rest heb ik ook nog nergens naar gekeken,
ga straks de kickdown afstellen, en volgende week olie + filter vervangen, en de low reverse stelbout afstellen,
maar ik dacht ik meld het probleem al vast hier, mischien dat jullie het weten,
ben vorige week naar havelte geweest, en daar terrein gereden, terug weg was alles nog goed, maar vandaag opeens dus problemen,
heb trouwens ook het idee dat ik bij het wegrijden, de automaat iets slipt soms,
als jullie wat weten hoor ik het graag, ga volgende week dus ook nog het een en het ander doen, zoals ik hier boven beschreven had, maar mischien hebben jullie nog een paar sugesties ???
bedankt alvast
vr gr
Bas
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Als ik het zo hoor, dan kan je proberen de kickdown band (de voorste) af te stellen, dit kan vanaf de buitenkant en anders denk ik aan de Front Clutch die op is. Dan is een bak revisie de enige oplossing.
Succes
Succes
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
klinkt niet zo best dus,alain schreef:Als ik het zo hoor, dan kan je proberen de kickdown band (de voorste) af te stellen, dit kan vanaf de buitenkant en anders denk ik aan de Front Clutch die op is. Dan is een bak revisie de enige oplossing.
Succes
heb namelijk de kickdown al afgesteld :(
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Heb je de kick-down band én de kick-down afgesteld?Bassie schreef:klinkt niet zo best dus,alain schreef:Als ik het zo hoor, dan kan je proberen de kickdown band (de voorste) af te stellen, dit kan vanaf de buitenkant en anders denk ik aan de Front Clutch die op is. Dan is een bak revisie de enige oplossing.
Succes
heb namelijk de kickdown al afgesteld :(
Kan ook nog schelen.
Gerhart
Als ie kapot is, dan issie kapot. Een afstelling of een mankement los je niet op door er nieuwe olie in te doen.custom schreef:eerst maar eens het oliefilter vervangen, dat scheelt waarschijnlijk een hoop! tot schnell
Ik heb het ook niet over de kickdown (oftewel Throttle Valve - kickdown is eigenlijk niet de juiste benaming hiervoor) die je afsteld door middel van de stang aan je carburateur, ik heb het over de kickdown band. Dat is de voorste remband in de bak. Aan de zijkant van de bak zit een stelbout waarmee je deze af kunt stellen.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Dit heb ik ook gedaan, zoals hier elders op het forum staat beschreven,alain schreef:Als ie kapot is, dan issie kapot. Een afstelling of een mankement los je niet op door er nieuwe olie in te doen.custom schreef:eerst maar eens het oliefilter vervangen, dat scheelt waarschijnlijk een hoop! tot schnell
Ik heb het ook niet over de kickdown (oftewel Throttle Valve - kickdown is eigenlijk niet de juiste benaming hiervoor) die je afsteld door middel van de stang aan je carburateur, ik heb het over de kickdown band. Dat is de voorste remband in de bak. Aan de zijkant van de bak zit een stelbout waarmee je deze af kunt stellen.
totaal geen resultaat, wat mij wel opvalt is dat hij koud bijna helelmaal niet naar de 3 schakelt, en warm wat beter,
weet ook niet wat de staat is van de olie, maar vorig jaar is alles vervangen, kan zijn dat hij te warm is geworden vorige week, in het terrein,
bedankt al voor jullie advies en als jullie meer weten hoor ik het graag
ik hou jullie op de hoogte
en hoe zit het met een bak reviseren???
lijkt me alleen al interresant om zelf te proberend (onder het motto kapot is hij toch al)
maar een revisie setje kost 185 euro's
een 2e handse is evt ook een optie, maar wat als die naar een half jaar ook kapot gaat ???
iemand ervaring mee met een automaat bak uitelkaar te halen??
schijnt dit niet de moelijkste bakken te zijn, maar ik heb geen idee wat ik allemaal ga tegen komen :p
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Als het afstellen van de kickdownband geen resultaat leverde, ga ik er vanuit dat je Front Clutch verbrand is. Als de olie koud is dan is het een beetje dikker en heeft ie meer moeite om de platen tegen elkaar aan te drukken, waardoor hij eerder slipt.
Ik heb in het verleden idd veel bakken gereviseerd (100'den van allerlei merken), maar de komende maand heb ik het even erg druk. Ik heb ook geen ruimte om de bak onder de auto vandaan te halen. Dit zou je dan zelf moeten doen.
Een bak reviseren is niet moeilijk. Het is gewoon goed bij de les blijven en logisch denken. Wees er wel zeker van dat je achter iedere platenpakket ook de zuigers uit de trommels haal om de seals te vernieuwen, anders doet ie het niet lang. Het kan een ge-piel zijn om ze er weer in te krijgen zonder de nieuwe seals te beschadigen. Ik heb daar een special tool voor.
De seals worden kei hard door de leeftijd en zeer zeker hoge temperaturen. Doordat ze hard worden, dichten ze niet meer af en krijg je minder druk op de platen. Dit is 1 van de meest voorkomende oorzaken waarom een bak in een oude Amerikaan kapot gaat. De hard parts (alle metalen delen) gaan bijna nooit kapot.
Succes
Ik heb in het verleden idd veel bakken gereviseerd (100'den van allerlei merken), maar de komende maand heb ik het even erg druk. Ik heb ook geen ruimte om de bak onder de auto vandaan te halen. Dit zou je dan zelf moeten doen.
Een bak reviseren is niet moeilijk. Het is gewoon goed bij de les blijven en logisch denken. Wees er wel zeker van dat je achter iedere platenpakket ook de zuigers uit de trommels haal om de seals te vernieuwen, anders doet ie het niet lang. Het kan een ge-piel zijn om ze er weer in te krijgen zonder de nieuwe seals te beschadigen. Ik heb daar een special tool voor.
De seals worden kei hard door de leeftijd en zeer zeker hoge temperaturen. Doordat ze hard worden, dichten ze niet meer af en krijg je minder druk op de platen. Dit is 1 van de meest voorkomende oorzaken waarom een bak in een oude Amerikaan kapot gaat. De hard parts (alle metalen delen) gaan bijna nooit kapot.
Succes
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Nu net even de olie er aflaten lopen, deze was NIET meer helder rood, en onder in het carter leek er wel een hoopje zand te liggen,
lijkt me niet best toe
hier nog een foto, van het carter:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en nog wat dichter bij :?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hier die grijze waas, waar ik even met de dikke vinger door geweest ben.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en hier de automaat, met filter, waar nog een klodder van dat "zand" aanhangt :wink:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
lijkt me niet best toe
hier nog een foto, van het carter:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en nog wat dichter bij :?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hier die grijze waas, waar ik even met de dikke vinger door geweest ben.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en hier de automaat, met filter, waar nog een klodder van dat "zand" aanhangt :wink:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Hij is idd gewoon kapot en moet gereviseerd worden. Zo'n special tool is een dun pijpje (circa 2mm, aluminium) waarin je een lusje RVS draad klemt in het uiteinde. De RVS lus druk je tussen de seal en de trommel om de lip van de seal naar beneden te duwen.
Bij de automaterialenzaak kan je ook van die Gearlube kopen om in je versnellingsbak of diff te gooien. Dat spul is hartstikke glad en help erg goed bij het in elkaar zetten van je bak. Smeer het op alle seals en alle lagers. Hiermee voorkom je ook schade wanneer je voor de eerste keer gaat rijden.
Bij de automaterialenzaak kan je ook van die Gearlube kopen om in je versnellingsbak of diff te gooien. Dat spul is hartstikke glad en help erg goed bij het in elkaar zetten van je bak. Smeer het op alle seals en alle lagers. Hiermee voorkom je ook schade wanneer je voor de eerste keer gaat rijden.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction