Pagina 1 van 1
Geplaatst: 19 sep 2008 20:38
door pas
Hoop volgende week nw wielmoeren te hebben. aandrijfas heb ik ook kritisch bekeken , voor zover dat visueel gaat.....kruisjes zijn spelingsvrij. eer st even de moeren ,kan ik dat weer uitsluiten! Hou jullie op de hoogte !
Geplaatst: 20 sep 2008 19:28
door pas
[IMG]http://img142.imageshack.us/img142....MG]
Als jullie op de foto klikken dan zie je op de wielmoer een glimmende rand, op deze rand steunt m'n moer op de velg. De geroeste rand, daar zou hij op moeten steunen....
Edited By pas on 1221931850
Geplaatst: 20 sep 2008 20:57
door Gerhart
Dit is wel normaal, hoor. De gaten op zich zijn wat groter dan de bouten, dus er blijft een stukje conus "over" op de moeren. Zolang de conus van de velg maar volledig op de conus van de moer valt, is het in orde. Zodra je zeskant van de moer binnen de conus valt, heb je een te kleine moer.
Zie plaatje; linksboven is O.K., rechtsboven NIET O.K., linksonder O.K.
Edited By Gerhart on 1221937746
Geplaatst: 21 sep 2008 10:22
door pas
aha ok,
Heb al nw moeren besteld, chroom.
werkt het niet dan ziet het er in ieder geval mooi uit!
Pfff dan wordt het toch nog een flink zoekplaatje......
Geplaatst: 21 sep 2008 10:22
door pas
aha ok,
Heb al nw moeren besteld, chroom.
werkt het niet dan ziet het er in ieder geval mooi uit!
Pfff dan wordt het toch nog een flink zoekplaatje......
Mooi en duidelijk plaatje trouwens!
Geplaatst: 21 sep 2008 11:15
door Arie
Hoi Pas,
Ik lig hier ook niet te schokken op de bank van schrik.
Bij het zien van je foto.
Mijn standaard velgen zitten er net zo onder.
Groet Arie
Geplaatst: 21 sep 2008 15:47
door Arie
Hoi,
Wie daar dan maar ook over gaat, in deze discussie is de begin vraag weggevallen! :( :laugh:
En op het moment dat ik dit plaats de tweede ook geloof ik :O
Groet Arie
Edited By Arie on 1222004913
Geplaatst: 25 sep 2008 13:42
door pas
Vandaag de nieuwe moeren er opgedraaid, viel op dat de velg gelijk beter werdt gecentreerd.Wel was het wielmoer gat iets "uitgelubberd".
Natuurlijk even gereden en ik moet zeggen dat de trilling voor zo,n 70 procent weg is!
De overige 30....zit volgens in de banden. ga nog eens proberen om de velgen van voor naar achteren te plaatsen. moet dan eerst even plaklood aanpassen, loopt anders tegen m'n remklauw aan. Zal proberen deze week nog een duidelijke foto van de oude moeren proberen te posten.
Maar al met al, rijd stukken beter!!
Heb de moeren met 110 nm vastgezet... weet iemand het goede aanhaalmoment??
Edited By pas on 1222343233
Geplaatst: 23 nov 2008 22:36
door pas
Vandaag na een paar kritische proefritten en flink nadenken............toch maar eens de kruisjes van m'n aandrijfas losgehaald.
1 naaldlager was compleet droog en de naaldlagers in dit betreffende lager waren ook helemaal gruis, finaal weg! Het rare is dat je het niet voelde met het draaien aan de as. Toen de as er eenmaal af was voelde je duidelijk een zwaar punt in het naaldlager (die er niet meer was..) Alles is nu vervangen en gesmeerd,
Morgen proefrijden! Ben benieuwd!!
Edited By pas on 1227476270
Geplaatst: 24 nov 2008 19:59
door 76 w200
dat zal wel schelen denk ik , een beetje vet vinden ze toch wat beter :)
Geplaatst: 24 nov 2008 20:18
door pas
Vandaag gereden en ....het is weg!!
Het dreunen en trillen is compleet verdwenen.
Moest eigenlijk wel want na het vervangen van de motorsteunen en de wielmoeren en het balanceren bleef er maar 1 dreun over.
Rijd een stuk beter moet ik zeggen... :laugh: