Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
106-1005169087

Bericht door 106-1005169087 »

ik heb sinds twee weken een D 200, de achteruit doet het niet , is dat een bekend euvel ? als je inschakeld hoor je wel een heel klein toerental verschil maar uiteindellijk gaat hij niet achteruit.
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

Hoi jan,

Heb je het oliepeil van je automatische transmissie al gecontroleerd? (met warm draaiende motor en in zijn neutraal)
Als dit telaag is werkt de automaat niet, en de eerste versneling waar aan je dit merkt is zijn achteruit.

groetjes,
Arno

(Bewerkt door Arno at 7:56 pm on April 18, 2001)
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
106-1005169087

Bericht door 106-1005169087 »

Hoi Arno, ik heb wel de eerste keer gecontroleerd met koude motor niet draaiend en toen stond hij ver over pijl maar ik zal het opnieuw doen volgens jouw manier, bedankt
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Wanneer zijn de rembanden in je bak voor het laatst bijgesteld? Misschien de moeite waard om eens na te kijken.
Frans Veldman
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
Contacteer:

Bericht door Frans Veldman »

Als de motor stilstaat hoort de automaatolie ver over peil te staan.
De olie controleer je (bij warme bak) als volgt:
1) Laat de motor stationair draaien.
2) Zet de auto stevig op de handrem.
3) Beweeg de versnellingshandle door ALLE standen en pauzeer in elke stand enkele seconden.
4) Zet de bak in N. (Belangrijk: NIET in P maar echt in N!).
5) Controleer de olie met draaiende motor.

Werkt de achteruit bij correct peil niet: Controleer allereerst de versnellingshandle. Beweeg hem heel langzaam van P naar N. Ergens onderweg moet de R zitten. Is de pook correct afgesteld, denk dan eens aan de rembanden. Heeft de auto wel kruipneigingen? Wat gebeurt er als je meer gas geeft?

Als je vooruit rijdt, gebruikt de bak echt ALLE versnellingen? (Automaten kunnen heel goed verborgen houden dat ze een versnelling overslaan, let dus goed op het geluid en het aantal keer schakelen).

Eventueel kun je de bak openmaken, de olie verversen, de rembanden bijstellen, het kleppenhuis vervangen. Als dat ook niet lukt rest er nog maar EEN oplossing, en die is niet leuk...

Succes,
Frans Veldman
106-1005169087

Bericht door 106-1005169087 »

allemaal bedankt voor de tips,peil was te laag maar na bijvullen nog steeds geen reaktie, in voorruit goede kruipneiging en hij schakeld twee keer.
maar is er misschien een werk¨plaats handboek hierover want ik kan wel sleutellen maar nog nooit een automaat opengemaakt
bvbdank, jan
Plaats reactie