automaat
Hoi jan,
Heb je het oliepeil van je automatische transmissie al gecontroleerd? (met warm draaiende motor en in zijn neutraal)
Als dit telaag is werkt de automaat niet, en de eerste versneling waar aan je dit merkt is zijn achteruit.
groetjes,
Arno
(Bewerkt door Arno at 7:56 pm on April 18, 2001)
Heb je het oliepeil van je automatische transmissie al gecontroleerd? (met warm draaiende motor en in zijn neutraal)
Als dit telaag is werkt de automaat niet, en de eerste versneling waar aan je dit merkt is zijn achteruit.
groetjes,
Arno
(Bewerkt door Arno at 7:56 pm on April 18, 2001)
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
Als de motor stilstaat hoort de automaatolie ver over peil te staan.
De olie controleer je (bij warme bak) als volgt:
1) Laat de motor stationair draaien.
2) Zet de auto stevig op de handrem.
3) Beweeg de versnellingshandle door ALLE standen en pauzeer in elke stand enkele seconden.
4) Zet de bak in N. (Belangrijk: NIET in P maar echt in N!).
5) Controleer de olie met draaiende motor.
Werkt de achteruit bij correct peil niet: Controleer allereerst de versnellingshandle. Beweeg hem heel langzaam van P naar N. Ergens onderweg moet de R zitten. Is de pook correct afgesteld, denk dan eens aan de rembanden. Heeft de auto wel kruipneigingen? Wat gebeurt er als je meer gas geeft?
Als je vooruit rijdt, gebruikt de bak echt ALLE versnellingen? (Automaten kunnen heel goed verborgen houden dat ze een versnelling overslaan, let dus goed op het geluid en het aantal keer schakelen).
Eventueel kun je de bak openmaken, de olie verversen, de rembanden bijstellen, het kleppenhuis vervangen. Als dat ook niet lukt rest er nog maar EEN oplossing, en die is niet leuk...
Succes,
Frans Veldman
De olie controleer je (bij warme bak) als volgt:
1) Laat de motor stationair draaien.
2) Zet de auto stevig op de handrem.
3) Beweeg de versnellingshandle door ALLE standen en pauzeer in elke stand enkele seconden.
4) Zet de bak in N. (Belangrijk: NIET in P maar echt in N!).
5) Controleer de olie met draaiende motor.
Werkt de achteruit bij correct peil niet: Controleer allereerst de versnellingshandle. Beweeg hem heel langzaam van P naar N. Ergens onderweg moet de R zitten. Is de pook correct afgesteld, denk dan eens aan de rembanden. Heeft de auto wel kruipneigingen? Wat gebeurt er als je meer gas geeft?
Als je vooruit rijdt, gebruikt de bak echt ALLE versnellingen? (Automaten kunnen heel goed verborgen houden dat ze een versnelling overslaan, let dus goed op het geluid en het aantal keer schakelen).
Eventueel kun je de bak openmaken, de olie verversen, de rembanden bijstellen, het kleppenhuis vervangen. Als dat ook niet lukt rest er nog maar EEN oplossing, en die is niet leuk...
Succes,
Frans Veldman