Geplaatst: 23 apr 2002 12:30
Hoi,
Gisteren op de snelweg reed ik ongeveer 120 km (met de D350, die doet dat op z'n slofjes) begon ineens de power weg te vallen, eerst in schokjes, daarna viel het helemaal weg (in tijdbestek van een 30 seconden)
Na gestopt te zijn, gecontroleerd op evt. lekkage, niets te ontdekken, geprobeerd weer op te trekken, geen probleem, schakelt van 1 naar 2 en dan moet ie overschakelen naar de 3e, dit gebeurt niet, soms dan wil ie wel door, maar dan slipt ie, en heb je helemaal geen power meer, totdat je weer in snelheid teruggaat, dan schakelt ie weer naar 2 en heb je weer gewoon trekkracht.
Nog iets ontdekt: Als je de automaat in de achteruit zet en je geeft iets gas gebeurt er niets, als je wat meer gas geeft dan pakt ie ineens met een fikse schok.
Olie gecontroleerd, volgens de procedure in het boek, nivo is normaal.
Inmiddels de pan eronder weg, en de olie is toch donkerder dan verse olie, en ruikt verbrand, dus waarschijnlijk zijn de platen verbrand :(
Heb inmiddels contact gehad met Alain, en deze gaf aan dat als de Direct wegvalt dit een toch wel vaak voorkomend probleem is, en dat dan de platen verbrand zijn.
Vreemd vond hij overigens dat de achteruit ook niet goed werkt, dit heeft volgens hem niet direct met elkaar te maken.
Waarschijnlijk is er dus toch iets defect geraakt waardoor de platen zijn gaan slippen?
Oja, wat ik nog vergeten was, als je gas gaf maakte de automaat of de koppelomvormer een vreemd jankend geluid...
Ik begin niet zelf aan een revisie, en een ruilbak zal wat lastiger liggen, het is welliswaar een TF727 maar hier zit een locking op waardoor hij bij hoge snelheden ingaande en uitgaande as lockt waardoor er geen slip meer optreed in de koppelomvormer,... nu ik hier over nadenk zou daar misschien de oorzaak van het probleem kunnen zitten?
Dus hij is eventueel wel uitwisselbaar met een ouder model bak maar dan alleen compleet met koppelomvormer.
In ieder geval een revisie dus, zal Alain maar weer eens bellen.
Groeten
Tonnie
Gisteren op de snelweg reed ik ongeveer 120 km (met de D350, die doet dat op z'n slofjes) begon ineens de power weg te vallen, eerst in schokjes, daarna viel het helemaal weg (in tijdbestek van een 30 seconden)
Na gestopt te zijn, gecontroleerd op evt. lekkage, niets te ontdekken, geprobeerd weer op te trekken, geen probleem, schakelt van 1 naar 2 en dan moet ie overschakelen naar de 3e, dit gebeurt niet, soms dan wil ie wel door, maar dan slipt ie, en heb je helemaal geen power meer, totdat je weer in snelheid teruggaat, dan schakelt ie weer naar 2 en heb je weer gewoon trekkracht.
Nog iets ontdekt: Als je de automaat in de achteruit zet en je geeft iets gas gebeurt er niets, als je wat meer gas geeft dan pakt ie ineens met een fikse schok.
Olie gecontroleerd, volgens de procedure in het boek, nivo is normaal.
Inmiddels de pan eronder weg, en de olie is toch donkerder dan verse olie, en ruikt verbrand, dus waarschijnlijk zijn de platen verbrand :(
Heb inmiddels contact gehad met Alain, en deze gaf aan dat als de Direct wegvalt dit een toch wel vaak voorkomend probleem is, en dat dan de platen verbrand zijn.
Vreemd vond hij overigens dat de achteruit ook niet goed werkt, dit heeft volgens hem niet direct met elkaar te maken.
Waarschijnlijk is er dus toch iets defect geraakt waardoor de platen zijn gaan slippen?
Oja, wat ik nog vergeten was, als je gas gaf maakte de automaat of de koppelomvormer een vreemd jankend geluid...
Ik begin niet zelf aan een revisie, en een ruilbak zal wat lastiger liggen, het is welliswaar een TF727 maar hier zit een locking op waardoor hij bij hoge snelheden ingaande en uitgaande as lockt waardoor er geen slip meer optreed in de koppelomvormer,... nu ik hier over nadenk zou daar misschien de oorzaak van het probleem kunnen zitten?
Dus hij is eventueel wel uitwisselbaar met een ouder model bak maar dan alleen compleet met koppelomvormer.
In ieder geval een revisie dus, zal Alain maar weer eens bellen.
Groeten
Tonnie