Oliekeerring - Oliekeerring tussen de automaat en koppe

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

Hallo Luitjes
Sinds korte tijd ben ik trostse bezitter van een Dodge W200,Maar vandaag kwam ik erachter dat de oliekeerring tussen de automaat en koppelomvormer kapot is.
Is er iemand die mij een tip kan geven hoe ik dat zo goed mogelijk op kan lossen??
Groeten
Cris

:dodge1:
102-1005169085

Bericht door 102-1005169085 »

Het zeek er inderdaad flink uit die olie....zomaar ineens.
Ben wel benieuwd naar tips voor deze operatie temeer omdat ik um mee ga helpen om het te maken....


:bier: :withstupid: lach014
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

Als je zeker weet dat de lekkage dáár vandaan komt dan wordt het een flinke klus!!!

Automaat losmaken van je blok en tussenbak.
Automaat onder je Dodge laten zakken, in je cabine de tunnelbak-afdekking verwijderen en dan de bak van bovenaf laten zakken...
Converter eruit en de keerring eruit peuteren.
Nieuwe keerring erin, dit is een preciesiewerkje!!!
En de boel weer monteren!!!
Vergeet niet een nieuwepakking voor tussen je bak en tussenbak te maken/kopen!!

En als je dan toch de boel los hebt, zou ik gelijk de pakking van de automaakbak-oliepomp ff vervangen, kost maar een paar knaken.

Hier nog een aantal linkjes over automaatbak-sleutelklussen op de site van de ChaosBoyz:
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring37.htm
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring16.htm

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By "Kale" on 1117802889
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

Heb vandaag nieuwe keerring gekocht en pakkingen.
Morgen gaan we beginnen met het project automatenbak uit elkaar halen beginnen, mocht er nog iemand tips hebben zijn ze altijd welkom.

Groeten
Cris :dodge1:
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

Zo de bak ligt eronder uit en nieuwe oliekeerring zit er alweer erin.
Het is een heel sleutelkarwei. Morgen gaan we de boel weer allemaal terug monteren en alles afstellen en nu maar hopen dat mijn olielekkages allemaal verholpen zijn.

Groeten
Cris
Plaats reactie