Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Banden, hoe en wat..

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Dodge Linne,

Ik heb er laatst ook vanuit america laten komen. Ik zal even voor je kijken.
Mijn waren alleen achteraf stukken duurder dan dat ik dacht. (de velgen dan)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Zoek je doppen die de hele velg afdekken, net als "gewone" auto's? Of van die kleine die alleen het midden van de velg afdekken?
Gerhart
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Dodge Linne,

Diegene die ik heb gehaald voor mijn velgen hebben interne diameter van 5.150". Echter de lengte staat er niet bij, de achterste staat alleen vermeld dat deze extra lang zijn.

are-1515092020 (bij summitracing.com)
dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

ik be doel de klien ronden in het midden ze komen achter over de ronding van de as en voor ge woon vast in de velg denk ik
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb deze: http://www.summitracing.com/parts/GOR-HC229/
Zijn dus kappen voor een wielsteek van 8 op 6.5", diameter 4.9", lengte 4.5".
Gerhart
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Hallo mensen,

Ik heb even wat vragen wat betreft bandenmaten e.d. en wat er een beetje fatsoenlijk onderpast.

Ik heb er nu 16" wielen onder die niet al te breed zijn (volgens mn buurman is het 8J o.i.d. voor het juiste moet ik er even naar op zoek) en aangezien ik de Dodge gekocht heb met een nogal verkeerde uitlijning (behoorlijk uitspoor) en ik daar eigenlijk niet zo naar gekeken heb zijn mijn voorbanden aan de binnenkant ineens behoorlijk kaal geworden.

Aangezien mijn Dodge een veren en bodylift heeft gehad, vind ik deze wielen iets te klein staan. er zit nu 275/70R16 op aan de voorkant en 315/65/R16 achter. nu vraag ik mij dus af wat een redelijke vervanger is.

Ik rijd 75% op straat er mee maar ga af en toe ook nog wel eens de modder in dus als het even kan iets groter. Ik hoor slechte verhalen over Hummers e.d. wat betreft wegligging/lawaai e.d. maar het hoeft ook weer niet super groot allemaal ook vanwege de wiellagerslijtage aangezien ik er toch bijna 300km in de week mee rijd. :)

Ik hoor verschillende merken en maten voorbij komen maar zie door de bomen het bos niet meer dus graag wat tips :) en eventueel wat richtprijzen, evenals eventuele bredere velgen.

Alvast bedankt.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik ben hier zelf ook enigetijd mee bezig geweest, en mijn keuze is gevallen op een wellicht wat onbekend merk, Pro Comp

Ik rijd nu ong 1 jaar met deze banden, en heb er alleen maar goede woorden voor! (mijn voorwiellagers zijn inmiddels wel versleten, maar dit komt door te weinig invetten, en teveel terrein, daarbij waren ze nog eens behoorlijk oud, oftewel banden hadden hier niets mee te maken)

Ze maken geluid op de snelweg, maar het is draagzaam (mijn dodge rammelt toch:P), in het terrein zijn zo ook super, heb er in hesdin mee gereden, en de grip van die banden is super (voor een all terrain zeker!)

Mijn banden staan ook op 8J velgen (Chrome modulars 16 inch, van American Racing)
voor en achter zijn bij mij gelijk, dus achter staan ze iets meer naar binnen , maar dit zie ik zelf eigenlijk nieteens

de Banden zijn dus Pro Comps, All terrains met de maat 305/70/R16, dit is omgerekend 33,1 inch, maar omdat ze op de smallere velgen staan, en mijn dodge niet veel verhoogd heb, lijken het 35'ers (tenminste meerdere mensen dachten dit) Ik zal een foto bijvoegen met het resultaat!

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Die eerste is van mij, op de Pro Comp 305/70/R15, die daarachter van Ed, met 35 inch BF goodrich All terrains, die van ed is wel enorm verhoogd!

en natuurlijk nog een foto hoe het er schoon uitziet

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By Laurens on 1268158906
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Ronald,

Ik heb ook 16 inch 8J velgen , en die bevallen mij prima.

Rondom heb ik LT305/70/R16 , dit kom overeen met ongeveer 33 inch banden.
Zoals ik alles een beetje heb gelezen is 33 inch banden een goeie maat, rijd goed, kruisjes en lagers vinden dit ook goed.
Standaard zit er een 31inch band om een 16,5 inch velg

Hummers zijn 36 inch, rijd niks en lagers en kruisjes hebben hier aan te lijden.
36 inch staat wel stoer, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik heb nu een bodylift van 4 inch, maar binnenkort ga ik ook een suspension lift doen van 2inch

zie ook voor het hele verhaal https://www.wee200.nl/w200_tips/band_velg/band_velg.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ik heb zoals laurens al zei
35 ers van bfgoodrich all terrain t/a
ben er zelf ook zeer tevreden over , maken niet veel lawaai
ook in het terrein nog vrij aardig :D

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

kosten vielen trouwens mee, die pro comps kosten mij toen €125,- stuk (nieuw)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Laurens , € 125,- das inderdaad niet duur

Mijn bandjes heb ik toen via via gekocht voor € 185,- per stuk, uitbalanceren was toen best moeilijk.
Velg gaten waren toen te groot :D

Velgen heb ik gekocht bij tyra.nl ik dacht dat ze € 125,- per stuk waren .
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Ik heb nog eens even goed gekeken, ik heb achter dus wel 305/70R16 en voor 285/75R16, die achterbanden ogen ook een stuk breder.

Geeft dat verder nog problemen om die bandenmaat dus voorop te gebruiken ? loopt dat aan ergens of de stuurstang ofzo. Hij heeft een bodylift (2" o.i.d.) en een verenlift en heeft stuurbekrachtiging.

Vanmiddag de sporing weer goed gezet, nu nog bezig met het oplappen van de stuurdempers en de steuntjes er van, vanmiddag alles gestraald en gespoten. straks het spul weer monteren. :)
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

welke velgen hebben jullie eronder dan in? ik hoorde en keer ergens dat niet elke 16" velg past?
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Heb 16 inch chrome modulars bij Tyra.nl gekocht.
Goedkoper kun je ze denk ik nergens vinden.

Het zijn niet de beste velgen , maar ik vind het een goeie prijs kwaliteit verhouding

zie ook https://www.wee200.nl/w200_tips/band_velg/band_velg.htm

handig zo'n site :D
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

ja, stond alleen niet bij waar ze vandaan kwamen :P 16" zijn wel meer terreinbanden voor te krijgen natuurlijk :)
Plaats reactie