Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Tussenbak lekt

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
109-1150356710

Bericht door 109-1150356710 »

Sinds een paar dagen lekt mijn tussenbak als de ziekte.

Ik heb het peil gecontroleerd en deze was absurd laag.

De bak lijkt te lekken daar waar de stangen van de Hi/Lo Gear pook de bak in gaan.

Weet iemand toevallig of deze makkelijk zelf te vervangen zijn (met of zonder de tussenbak onder de auto)

Zijn deze keringen te vinden of bestellen?

De bak lekt niet bij de vul/peildop en ook niet door de pakking dit lijkt dus de enige mogelijke oorzaak.

Alle tips en info zijn welkom.

Grt
Martijn,
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als het echt de schakelas is, moet de bak uit elkaar.
Maar, net achter de schakelas zit ook nog een gat in de bak. Dit is voor de nagel van een pal aan de binnenkant. Dit gat moet met kit/vloeibare pakking dichtgemaakt zijn. Kan zijn dat dit de oorzaak is. Dit is makkelijk op te lossen door schoon te maken en gat dicht te kitten.

Maar, in je andere post zeg je dat het zowel bij stilstaan als rijden is. Dan zijn bovenstaande oorzaken niet van toepassing. De schakelas en het gat zitten allebei boven het olieniveau. Dus moet je onder het vloeistofpeil gaan kijken.
Het beste is het om alles schoon te maken (stoomcleaner; pas op met de afdichtingen) en dan goed te kijken. Anders heb je de bak openliggen en blijkt het iets heel simpels te zijn.
Gerhart
109-1150356710

Bericht door 109-1150356710 »

Hee dat is snel.

Bedankt, ik ga zoiezo de bak verder schoonmaken en kijken of ik het kan traceren.

Ergens hoop ik toch dat de bak er niet onderuit hoeft, maar als het moet dan moet het.

Grt
Martijn,
109-1150356710

Bericht door 109-1150356710 »

De tussenbak is inmiddels vervangen.

Bij Arjan een andere bak gehaald en deze eronder gezet, de bak lekt (gelukkig) geen drup meer.

Bijkomstig is ook dat de pook nu fatsoenlijk te verzetten is zonder ertegenaan te schoppen of slaan.

Valt nog niet mee om die bak eronder te krijgen, gelukkig had ik op de site van Chaosboyz gelezen dat het wel kon ;-)

2 garagekrikken, paar blokjes hout, heel veel geluk en geduld..

kan ik eindelijk aan mijn plaatwerk beginnen.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Grt
Martijn

"The only person who ever got everything done by Friday, was Robinson Crusoe"
Plaats reactie