Pagina 3 van 3

Geplaatst: 13 nov 2011 11:04
door Nawt
beundehaas schreef:nou heb ik ook wat. met het monteren van de voorste aandrijfas is mij 1 van de boutjes van het kruisje op de yoke afgebroken, er zit dus nog een stukje draad in. heeft iemand er ervaring mee om die er uit te krijgen?? het is namelijk fijn draad en hij zit net beneden het contact vlak van de yoke.
Wat ook kan ( in dit geval is de boutmaat wat aan de kleine kant ) is met elektroden er een "steeltje" op lassen, beetje bij beetje. Op het laatst las je er een moer(tje) op vast en als het nog heet is draai je het afgebroken deel er zo uit.

Er zijn bepaalde "high tensile" elektroden die zijn daar beter geschikt voor wat de torsie aangaat. Je krijgt tevens wat meer "ruimte" door de hitte.

grtz, Nawt.

Geplaatst: 13 nov 2011 11:14
door rvanderende
een andere optie is een klein gaatje in de bout boren als dat lukt
en dan een kleine linkse tap erindraaien

Geplaatst: 13 nov 2011 15:53
door Theft_eXP
linkste taps heb ik nooit veel succes mee gehad, moeren of bouten oplassen daarintegen werkt altijd

Geplaatst: 22 jan 2012 14:57
door beundehaas
het is een tijdje geleden maar het boutje is er nu uit en heb de vooras weer kunnen monteren.
nu met continu 4x4 rijd het wel beter en het brandstof verbruik is gestegen, dus ben nu bezig met een mile marker 4x2 conversion, deze heb ik net binnen uit de USA.
iemand goede/slechte ervaringen hier mee? (let wel ik heb een dana 44 met vrijloopnaven vooras)