Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20 sep 2011 22:49
door Gert-jan
Je heb er speciaale boortjes voor, die zijn verkeerd om geslepen zeg maar. Zijn bij de betere ijzer waren handel wel tekrijgen.

Ben zelf nog aan het kijken naar een mile marker conversion kit.
Heeft er iemand daar ervaring mee? En zijn de np203 van Dodge en gm Het zelfde ?


Gert Jan

Geplaatst: 20 sep 2011 23:01
door Theft_eXP
Mile Marker maakt ze niet meer. heb er al een keer achteraan gemaild. misschien via ebay nog ofzo. Summit heeft ze ook niet meer

Geplaatst: 21 sep 2011 17:12
door smoky joe
Moi Beun

Met linkse boor of gaatje boren en dan een linkse tap.

Of net zo lang op boren op de diameter van het draad dan komt hij ook wel los.

En als dat alles niet wil bedrijf zoeken waar ze kunnen vonken.

Klaas

Geplaatst: 21 sep 2011 17:51
door rvanderende
misschien een wilde gok waar ik zelf ook mee zit
omdat er 2 boutjes afgebroken zijn

aan de tussenbak zit het kruisje vast met 2 kleine u beugeltjes

als ik nu de boutjes uitboor zou ik dan de zelfe u bold kunnen gebruiken die aan de tussenbak zitten ???

Geplaatst: 21 sep 2011 18:52
door beundehaas
heey klaas,

ik zal vanavond eens proberen het uit te boren,
heeft iemand toevallig nog een setje bouten met stroppen voor de dana 44 vooras?

Geplaatst: 21 sep 2011 19:21
door smoky joe
Nog een keer :D

Weweler in hoogezand maakt veerstroppen.

Heb 4 voor achteras voor 8 tientjes.

Klaas

Geplaatst: 21 sep 2011 22:40
door beundehaas
sorry hoor! maar ik bedoelde geen veerstroppen maar de beugeltjes die het kruisje van de aandrijfas vast houd met de 4 kleine boutjes

Geplaatst: 22 sep 2011 18:19
door rvanderende
die kan je toch zo wel bestellen

moet er zelf ook een een setje of 4 bestellen

heb graag wat vooraad hier

groetjes en laat even weten hoe het gaat

afz rob en sa

Geplaatst: 28 okt 2011 09:12
door rvanderende
part time conversion kit zit er inmiddels onder
wat het schakelen in zijn versnelling een rust geeft in plaats van een knal
het schakelpatroon is als volgt

high n low is nu allebij 2 wheel drive
en met je diflock zet je nu je voorwielen bij
dus je vermogen is nu 50 voor en 50 achter dus zorg wel dat je dan wel de zelfde difs hebt zitten



de vooras met automaat vrijloopnaven is de volgende stap
de as ligd inmiddels in de garage hier en gelijk alles nakijken

dus we zijn weer lekker bezig hier

binnenkort de nieuwe onsteking erin en dan kunnen we de testrit gaan doen van bijna 1000km

groetjes rob en sa

Geplaatst: 29 okt 2011 12:07
door beundehaas
heb net even mijn assen bekeken en nu zag ikdat ik een achter as heb van 4.10 en vooras van 4.09.
zal dit problemen geven?
(voor dana 44 achter dana 60)




Edited By beundehaas on 1319882889

Geplaatst: 29 okt 2011 14:11
door rvanderende
op het terrein zal dat geen probleem geven

als je 4x4 aanzet op de normale weg is dat minder leuk want met de 510 set erin heeft je tussenbak een vast overbrenging van 50 50
maar ik hem me laten vertellen dat er in de tussenbak uitgang voor en achter ook een klein verschil zit

ik heb zelf nog niet gekeken welk dif er inzit achter bij men eigen dodge

ik moet toch nog een keer alles schoonmaken in de dif
dan kan ik gelijk eens kijken wat er daadwerkelijk inzit

groetjes rob/sa

Geplaatst: 29 okt 2011 15:45
door beundehaas
ik heb er van die plaatjes aan hangen aan 1 van de bouten van het diff deksel daar staan de verhouding op, maar omdat dit een klein verschil is zal ik er op de weg ook weinig van merken zeker?

Geplaatst: 29 okt 2011 20:34
door rvanderende
klopt maar aan mijn dif is het plaatje helemaal weggeroest en niks meer van te maken

ik ga de difs open maken allebij
en met een witte marken aantippen en dan tellen of voor en achter gelijk is

dan weet ik het zeker

heb namelijk het vermoeden dat ik een ander dif heb van achteren omdat de motor zeer veel toeren maakt bij 90 in zijn 3

maar ok elke weet een stukje verder onderzoeken

maar als je op de baan rijd zal je toch gewoon 2 wheel drive aanhebben als je de set inbouwd

heb je van voor al wel vrijloopnaven ?


rob en sa

Geplaatst: 29 okt 2011 21:21
door beundehaas
heb inderdaad voor vrijloopnaven met de dana 44 vooras.
als ik 110 rij maakt de motor inderdaad veel toeren.
dat is op de teller 65mph




Edited By beundehaas on 1319916133

Geplaatst: 30 okt 2011 09:01
door Theft_eXP
4.10 achter en 4.09 voor is de orginele verhouding. zal dus geen problemen geven