Pagina 1 van 1

Geplaatst: 08 nov 2006 09:37
door 68-1087144545
Hoi,

Ben vorige maand met mijn Dodge naar de keuring geweest daar bleek dat het kruisje van mijn vooras teveel speling had. Nieuw kruisje besteld en deze gemonteerd. Vandaag opnieuw naar de keuring gereden. Was nog geen kilometer onderweg toen ik werd opgeschrikt door een hoop kabaal onder mijn Dodge. Wat bleek mijn vooras hing los onder mijn wagen het kruisje was helemaal los uit zijn klemmen getrokken. Aan een kant was de houder zelfs over de kop van de bout heen getrokken.
Heeft iemand enig idee wat ik fout gedaan kan hebben? Ik heb hem zover ik het kan bedenken gewoon weer hetzelfde gemonteerd als dat ik hem eraf gehaald heb. Zou het kunnen zijn dat ik de houders te strak vastgedraaid heb?

Geplaatst: 08 nov 2006 12:14
door Gerhart
Te strak aandraaien is niet mogelijk.
Wat wel kan is dat de beugeltjes uitgerekt zijn en hierdoor het kruisje niet goed meer aanklemmen.
Ook kan de vork uitgeslagen/gesleten zijn met het zelfde gevolg.
ALs je weer een nieuw kruisje monteert, goed kijken of deze zonder zijdelingse speling in de vork past.
En als je de (nieuwe) beugeltjes monteert, ook goed controleren of de cupjes van het kruisje goed vastgeklemd worden.

Geplaatst: 12 nov 2006 20:43
door Huigie
Misschien de borgveertjes vergeten?Want dan lopen ze er ook makelijk uit,
suc6,Huig....

Geplaatst: 11 dec 2006 09:09
door alain
Huigie schreef:Misschien de borgveertjes vergeten?
Daar zat ik ook aan te denken.

Geplaatst: 18 sep 2007 22:52
door bastian
mogelijk serie 30 kruisjes gebruikt ipvv 40 serie ? zit miniem verschil in diameeter ( 1mm).