Pagina 1 van 1

Geplaatst: 29 mei 2004 12:55
door "Kale"
Hoi,

Vorige week ben ik 5 dagen met de ChaosBoyz wezen terreinrijden.
En nu zit ik met het volgende probleem:

<ul>* De "P" - "R" - "N" doen niets meer, want in elke stand gaat ie vooruit.
* De "1" - "2" - "3" trap doen het prima.
* De ATF was verbrand, terwijl ie 5 dagen daarvoor nog goed was.</ul>
We hebben de ATF-olie al vervangen, AT-filter doorgespoeld en geblazen. Maar er is niets veranderd.
We zijn overigens wel rijdend thuisgekomen met deze gehandicapte automaat-bak.

Wie herkent dit probleem en wat raadt je me aan....

<span style='font-size:15pt;line-height:100%'>"Kale"</span>




Edited By "Kale" on 1085828189

Geplaatst: 30 mei 2004 10:34
door "Kale"
Niemand???

<span style='font-size:15pt;line-height:100%'>"Kale"</span>

Geplaatst: 30 mei 2004 11:09
door alain
:D Ik herken het probleem maar al te goed. Wij hebben dat probleem een keer gehad met een A904 bak onder een Plymouth Duster. Een A904 is gewoon een lichtere versie van de A727 en werkt dus hetzelfde.

Wat er is gebeurd is dat de Forward clutch aan elkaar gebakken zit. Hij is dus zo extreem warm geweest dat de platen als het ware aan elkaar vast gelast zitten. Dit gebeurde bij ons na het sporten tegen een Porsche met 160km/h in z'n 2de versnelling. :D

We hebben toen gewoon een andere bak van de stapel gepakt en het probleem daarmee opgelost. Later hadden we het huis van die bak nodig voor een andere auto en hebben we enorm zitten kloten om het spul uit elkaar te krijgen. Hier zijn toen wel wat interne delen gesneuveld anders was het niet te doen. Was niet erg want we hadden alleen de behuizing nodig.

Als je hem uit elkaar haal, moet je sowieso een aantal nieuwe Hard Parts hebben en dit loopt dan behoorlijk op in de cijfers. Mijn advies is om een andere bak te vinden. Dan ben je het snelst en het goedkoopst klaar.

Zo zie je maar weer dat koeling ook heel belangrijk is. Met een goede koeler was het misschien niet te voorkomen, maar de kansen waren wel groter geweest.

Succes.

Geplaatst: 27 sep 2010 13:14
door zjeeraar
Na een zwaar ritje afgelopen zaterdag had ik hetzelfde probleem, in alle versnellingen bewoog de dodge zich alleen nog maar vooruit. Na onderzoek onder de auto (of niet simpelweg mijn schakelstang verschoven was) reageert de automaat helemaal nergens meer op. Kan dat het volgende effect zijn van het probleem dat hier beschreven staat? De olie die ik aftapte zag er nog helemaal niet verkeerd uit en zit er pas een maand in.

Wat ik anders nog wil controleren:
filter (verstopt?)
olieleidingen doorspuiten (wellicht verstopping)
oliepeil reeds gecontroleerd en het niveau was goed.

Of kan ik beter maar meteen op zoek gaan naar een andere bak?

Geplaatst: 29 sep 2010 22:43
door zjeeraar
Vandaag de bak los gehad, in de pan lag niets opvallends en de olie zag er goed uit. Ik heb de retour van de koelleiding losgehaald en daar kwamen maar enkele drupjes uit als ik hem liet lopen in N. Nu zit er een knikje in deze leiding dus die zal ik eerst vervangen, maar het zou dus wel eens zo kunnen zijn dat mijn oliepomp het begeven heeft. Wellicht dat daarom ook eerst alleen de achteruit het niet meer deed?

Geplaatst: 30 sep 2010 17:35
door zjeeraar
Net nog even de uitgaande leiding gedemonteerd, na enkele seconden lopen komt er wel wat olie uit de bak, maar het is maar een heel klein beetje en loopt meteen naar beneden. Is een converter/pomp los te bestellen en goed te vervangen?

Ook gebeld en een echte revisie kost minimaal EUR 1000,- maar dat vind ik wat veel ik dus ben eigenlijk op zoek naar een goede gebruikte bak.

Geplaatst: 18 jan 2012 21:57
door Theft_eXP
Ik reed vandaag met de dodge toen er opeens metaal schrapende geluiden onder de auto vandaan kwamen, het klinkt alsof je de auto in de P wil zetten met de tussenbak in neutraal, dat ratelende geluid. als je afremd en dus gas los hebt hoor je het heel goed, en bij stapvoets rijden ook. vanaf 30/40km/u is het weg, maar komt wel zomaar ineens weer opzetten, en is dan ook naar een seconde of wat weer weg..

Het klinkt vanuit de auto meer alsof het uit de automaatbak komt, maar alles werkt wel. schakeld goed , voor en achteruit... heb vandaag wel paar keer goed gas gegeven op de snelweg, tot 4500rpm vollast..


(ik rij zonder voorste as, dus lijkt me dat het niet de ketting van de tussenbak kan zijn? zit iig niet teveel speling op)

iemand een idee?




Edited By Theft_eXP on 1326920287

Geplaatst: 21 jan 2012 15:17
door Theft_eXP
Ik heb het gevonden, uiterlijk was niet te zien of te merken, maar toen ik de tussenbak openmaakte kwam dit tevoorschijn..

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

De ketting welke nu ongeveer 2cm smaller is als normaal...
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

dat word opzoek naar tussenbak #4....