4wd inschakelen - problemen met inschakelen hoog en laag gearing + dif lock

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
87-1005169062

Bericht door 87-1005169062 »

ik heb gisteren een w 200 gekocht waarvan ik de handel die de hoge en lage gearing in zou moeten schakelen absoluut niet in beweging krijg is hier een foefje voor of moet ik gelijk de gereedschap kist erbij hebben
de auto heeft een autm transmissie.
verder heb ik me laten wijs maken dat een w200 altijd pernamente 4wd aandrijving heeft klopt dit??.
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

Een w200 heeft inderdaad permanente 4 wiel aandrijving. het schakelen met de tussenbak moet je altijd doen in stilstand met de automaat in neutraal bij stationair toetental. De bak moet dan redelijk soepel te schakelen zijn van hoog naar laag. het diflock inschakelen kan wel rijdend maar bij een lage snelheid en een laag toerental.Diflock alleen gebruiken bij een gladde ondergrond als je echt weinig grip heb. Er gaat bij ingeschakeld diflock als het goed is een lampje diflock branden op het dashboard. Als dit niet zo is zou ik het zo snel mogelijk maken als ik jou was, je rijdt de boel met ingeschakeld diflock op de weg snel kapot. als je de auto net gekocht heb zou ik zo snel mogelijk alle vloeistoofen verversen en alle nippels smeren. Je zal niet de eerste zijn die o.a. kruisjes en voorwiellagers kapot rijdt door onvoldoende smering.

succes robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Dat lampje van het differentieel, zit alleen op de late 1976 modellen. Bij de modellen waarbij de knipperlichten niet in de grille zitten, tref je dus bij mijn weten niet zo'n lampje aan. (Of ze zijn'm bij mij vergeten)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Meestal zijn de draaipunten van de bedieningshendel erg droog (en dus stroef). Ik heb ze weer gangbaar gekregen door er olie op te laten lopen. Dit kun je het eenvoudigst doen door (in de cabine) de rubberen hoes van de pook los te maken (vier plaatschroefjes), de hoes omhoog schuiven, het stoflipje ook omhoog schuiven en nu een flinke hoeveelheid olie in de kast (daar waar de pook ingaat) te laten lopen. Wel even een bakje onder de auto zetten, anders heb je een probleem. Hierna kun je de andere draaipunten (via de onderkant bereikbaar) ook even een kwakkie olie geven.
Hierna moet alles weer soepel gaan.

P.s., wat Robbert-Peter zegt (alle olie verversen en alles doorsmeren en dit regelmatig bijhouden) is inderdaad echt de moeite wel waard, anders heb je binnen de kortste keren grote problemen (en kosten!!!!!!!).
Gerhart
87-1005169062

Bericht door 87-1005169062 »

jongens bedankt voor de tips ik heb inmiddels een een haynes boek gekocht en ik denk dat ik er zo wel uitkom
mocht het lukken kom ik gauw eens op een club dag of zo, eens een beetje kennis maken.
87-1005169062

Bericht door 87-1005169062 »

KLUS GEKLAARD ALLES WERKT WEER.
Plaats reactie