automatenbak - overzetten?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
pollyxx
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2006 22:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door pollyxx »

Is het mogelijk om mijn autobak van mijn RamCharger (Torqueflite 727 denk ik) over te zetten op een W200?
De automaat staat nu al een half jaar stil en was recentelijk gereviseerd. Ik zou hem graag laten overzetten op een, voor mij, nieuwe W200.

Als dit mogelijk is, moet ik het uitbesteden. Gaat er veel arbeidstijd in zitten?

Het gebakje staat nu al vanaf november stil en ik wil graag weer de weg op met een andere Dodge.

Pfff dat is ff tikken... Ik lees altijd het forum.. tik zelden (ik heb er ook geen verstand van)

Groeten,

Polly
Dodge RamCharger.......
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Hangt er van af of de Ramcharger dezelfde tussenbak achter de Torqueflite heeft hangen als bij de W.
Zo ja, dan kan je 'm wisselen.
Gerhart
pollyxx
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2006 22:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door pollyxx »

Als het een andere tussenbak is, kan het dan alsnog, als ik ook de tussenbak over zet van de Ramcharger naar de W200?
En is dit een klus waar veel tijd in gaat zitten of ben je met een dag klaar?
Dodge RamCharger.......
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je een andere tussenbak hebt, moet je waarschijnlijk ook de steun (chassisbalk) overzetten. En waarschijnlijk ook de tussenassen, maar de achterste tussenas is van de ramcharger weer korter dan die van de W.

Maar, dit is allemaal gissen, zolang we niet meer weten.
Makkelijkste is dat je zelf even kijkt of even duidelijk vertelt welk jaar Ramcharger, welk motortype en dit ook van de W. Anders blijft het gissen.
Gerhart
pollyxx
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2006 22:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door pollyxx »

Ik heb een Ramcharger uit 87 met een 318 en een automaat met 3 versnellingen, volgens mij een Troqueflite 727.
De W200 uit 76 is nog niet in bezit en is ook niet naast de deur. (kan ik dus niet zo maar even checken)
Als ik me zo herinner, is de as naar achteren van de charger kleiner en ieler.
Als ik dit zo hoor, kan ik volgens mij beter opzoek gaan naar een zelfde type automatenbak. Enig idee wat die apparaten ongeveer moeten kosten of zit er veel prijsverschil tussen de verschillende soorten.
Dodge RamCharger.......
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Dat gaat niet zomaar passen, nee. De bak zelf is ook heel anders (van binnen) en de tussenbak is ook heel anders. Zoals je zelf al typt, is (zijn) ook de tussenassen anders.

Simpelste is gewoon een ruilbak.

Anders Arjan (Biestieboy) eens bellen.
Zie ook "te koop aangeboden".
Gerhart
Plaats reactie