Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat vast in park

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Nico_W350
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2010 18:04
Locatie: Steenbergen

Bericht door Nico_W350 »

Hallo,

De automaat van mijn W350 uit 1984 (ex-brandweer, ca. 40.000 km) wil niet meer uit de P stand. Het handeltje op de automaat zit vast (denk ik) want nadat ik de afstellingsschroef heb losgemaakt beweegt de shifter op de stuurkolom wel. Het handeltje op de automaatbak beweegt slechts enkele mm.In theorie zou het nog kunnen dat de stangen tussen de afstellingsschroef en de het handeltje op de automaat het probleem zijn, maar om dit te testen moet ik een 'grommet' (Haynes) vervangen en ik weet nog niet, waar een nieuwe te halen (tips?).

ATF kan ik niet op de goede manier peilen omdat de automaat vast zit, maar nu is het peil veel hoger dan zou moeten (voor wat deze meting waard is). De vloeistof ziet er redelijk helder uit (ik heb moeite met rood zien ;-)

Wat ik al heb geprobeerd, de achteras opgekrikt en de wielen verdraaid om de automaat 'een zetje' te geven, te vergelijken met het heen en weer duwen van de auto (wat met 75 kg tegen 3250 kg niet erg effectief is ;-). Wat er dan gebeurd is, bij 'snelle' rotatie van een wiel beweegt de aandrijfas een stukje, bij langzame beweging van de wielen niet, maar draait het tegenoverliggende wiel in de andere richting.

Advies is welkom!

Alvast bedankt,

Nico
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

heb ik ook een keer gehad nu blijkt dat de hendel van de park stand in de bak een pal in een tandwiel zet als hij in de park staat nu hoord daar een veer aan te zitten kan zijn dat deze gebroken is was bij mij ook het geval misshien heb je hier wat aan

gr ???
hans
Nico_W350
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2010 18:04
Locatie: Steenbergen

Bericht door Nico_W350 »

hansj schreef:heb ik ook een keer gehad nu blijkt dat de hendel van de park stand in de bak een pal in een tandwiel zet als hij in de park staat nu hoord daar een veer aan te zitten kan zijn dat deze gebroken is was bij mij ook het geval misshien heb je hier wat aan

gr ???

Bedankt Hans. Is het nodig de bak te verwijderen om dit te repareren? Heb je het zelf gedaan of laten doen, en indien het laatste, wat kostte dit?

Groet, Nico
Nico_W350
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2010 18:04
Locatie: Steenbergen

Bericht door Nico_W350 »

Probleem opgelost, bleek een veiligheidsvoorziening gerelateerd aan het vorige leven van de truck als brandweerwagen :blush:
Full story at: http://dodgeforum.com/forum....2288194
Plaats reactie